Tatuum – Rewolucja w Marketingu

 
 

Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia ukierunkowana na rynkową obecność online jak i offline. 

 

Wyzwanie: Wzmocnienie lojalności i zwiększenie zasięgu

 

Arkadiusz Lelonkiewicz, e-commerce manager w Tatuum: “Jako marka z wieloletnią tradycją i ugruntowanymi wartościami, szukaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam skutecznie i odpowiedzialnie budować relacje z naszymi klientami”.

 

Ocena etapu rozwoju

 

Tatuum jest obecnie na najlepszej drodze do stania się Innowatorem eCommerce. Dlatego też marka skupia swoje działania marketingowe na personalizacji, zwiększeniu zaangażowania klientów i skalowaniu zasięgu, zarówno na lokalnym, jak i na globalnych rynkach.

 

Zobacz, na jakim etapie rozwoju znajduje się Twój e-commerce z naszym autorskim Growth Framework

 

Kluczowe cechy definiujące ten etap

 
  • Lojalność klientów: Wzmacnianie relacji z obecnymi klientami i zwiększanie retencji.
  • Personalizacja omnichannel: Dopasowywanie zarówno komunikacji online, jak i offline do indywidualnych preferencji klienta
  • Ekspansja rynkowa: Adaptowanie strategii i działań w zależności od rynku docelowego poprzez wzmocnienie zasięgów oraz personalizację komunikacji.
 

Wyzwania Tatuum

 
  • Utrzymanie lojalności wobec marki i zwiększenie wartości życiowej klienta (CLV).
  • Skuteczna aktywizacja i segmentacja klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej.
  • Automatyzacja procesów marketingowych poprawiająca wydajność i skuteczność działań.
 

Dopasowana strategia: Personalizacja i automatyzacja na dużą skalę

 

Implementacja rozwiązania:

 

SALESmanago dostarczyło pakiet dopasowanych rozwiązań, aby sprostać wyzwaniom i celom Tatuum:

 
  • Generowanie leadów: Wykorzystano formularze do pozyskiwania cennych danych o klientach i rozbudowy bazy danych.
  • Automatyzacja marketingu: Wdrożono procesy do wieloetapowego ratowania porzuconych koszyków i remarketingu dynamicznego. Uruchomiono kampanie cross-sellingowe, powitalne oraz dedykowane kampanie specjalne w celu zwiększenia zaangażowania.
  • Personalizacja na stronie: Zwiększono konwersję anonimowego ruchu poprzez dynamiczne i spersonalizowane interakcje.
  • Segmentacja: Zastosowano jednocześnie strategię segmentacji behawioralnej, transakcyjnej, geograficznej oraz RFM (Recency, Frequency, and Monetary). Wykorzystano dynamiczną hipersegmentację do dostarczania bardziej trafnych propozycji.
  • Komunikacja omnichannel: Zintegrowano powiadomienia e-mail i web push w celu zapewnienia płynnego i skutecznego przekazu.
 

Osiągnięty ROI: 72-krotny zwrot z inwestycji w ciągu jednego roku

 

W ciągu pierwszego roku od wdrożenia, Tatuum osiągnęło wyjątkowe wyniki:

 
  • Pozyskiwanie danych klientów: Baza wzrosła o 11% dzięki ukierunkowanym strategiom generowania leadów.
  • Zaangażowanie:
    • Dynamiczne kampanie e-mail osiągnęły o 157% wyższy wskaźnik otwarć (Open Rate) i o 277% wyższy wskaźnik klikalności (CTR) w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami.
    • Powiadomienia web push zanotowały 3% wskaźnik klikalności, a formularze zapisu (opt-in) osiągnęły 1,95% CTR.
  • Konwersja:
    • Transakcje wspierane przez SALESmanago odnotowały wzrost średniej wartości zamówienia (AOV) o 8,36%.
    • Spersonalizowane kampanie marketingowe wygenerowały 63,7% całkowitej sprzedaży.
  • Wzrost przychodów: Prawie połowa (49,8%) transakcji była realizowana przy wsparciu SALESmanago, z ROI na poziomie 7297%.
  • Wartość klienta: Średnia wartość życiowa klienta (CLV) osiągnęła 1914 PLN.
 

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych funkcji SALESmanago, Tatuum osiągnęło niezwykły zwrot z inwestycji w wysokości 72-krotności początkowych nakładów. Efektywne wykorzystanie narzędzi automatyzacji nie tylko pozwoliło zoptymalizować działania, ale także znacznie zwiększyło zaangażowanie i satysfakcję samych klientów.

 

Tatuum o współpracy z SALESmanago

 

„Dzięki naszej współpracy mogliśmy skupić się na lepszym zrozumieniu potrzeb naszych klientów i dopasowaniu komunikacji w bardziej osobisty i angażujący sposób. Szczególnie doceniamy wsparcie SALESmanago w budowaniu spersonalizowanego podejścia oraz możliwości platformy w zakresie automatyzacji i segmentacji. Te narzędzia umożliwiły nam działanie w sposób bardziej przemyślany i wydajny niż dotychczas”.Arkadiusz Lelonkiewicz, e-commerce manager. 

   

Nowe możliwości dla jeszcze głębszego zaangażowania klientów

 

Tatuum planuje wykorzystać dodatkowe możliwości rozwoju z SALESmanago:

 
  • Centrum Preferencji Klienta: W celu dalszego poprawiania  spersonalizowanych doświadczeń klientów.
  • Kolekcje produktowe: Umożliwiające głębszy wgląd w preferencje klientów dla lepszej segmentacji.
  • Kampanie typu „Spotlight”: Tworzenie kampanii w celu podkreślenia kluczowych kategorii produktów i zwiększenia konwersji.
 

Współpraca z SALESmanago umożliwiła Tatuum zdefiniowanie na nowo swoich strategii marketingowych, przynosząc wyjątkowe rezultaty w zakresie pozyskiwania klientów, zaangażowania i wzrostu przychodów. Dzięki skupieniu na personalizacji i automatyzacji, Tatuum jest na dobrej drodze do dalszego poszerzania biznesowego zasięgu marki i ugruntowania zdobytej pozycji lidera w branży mody.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]