Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

   

Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!

 

W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. Osoby te pracują dla firm z Ameryki Północnej lub regionu EMEA, osiągających minimum 100 mln USD rocznego przychodu.

 

Badanie zlecone przez SheerID wykazało, że 97% przedsiębiorców zgodziło się, iż dogłębnie spersonalizowana cyfrowa informacja jest obecnie fundamentalna dla skuteczności promowania aplikacji. Badania wykazały, że 90% przedsiębiorców aktywnie reaguje na deprecjację informacji, planując rozpoczęcie gromadzenia danych zero-party w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Kontekst odkrycia Forrestera

 

Jak wielokrotnie pisaliśmy na tym blogu, do deprecjacji informacji dochodzi głównie ze względu na ograniczenia narzucane przez twórców przeglądarek i systemów operacyjnych oraz nowe przepisy prawne dotyczące prywatności. Zgodnie z badaniami Forrestera czynniki te utrudniły korzystanie z informacji niezbędnych do prowadzenia spersonalizowanej reklamy. Napisaliśmy e-book na temat Rewolucji Zero-Party Data w eCommerce, wyjaśniając szczegółowo, jak wykorzystać takie dane na swoją korzyść.

 

Ten trend akurat ma miejsce w tym samym roku (2022), w którym zgodnie z najnowszą prognozą Statista Digital Market Outlook przychody z eCommerce odnotują po raz pierwszy spadek w porównaniu do 2021r.

 

 

Oczekiwany ujemny wzrost należy postrzegać w kontekście poprzedniej prognozy na 2022 r., która przewidywała wzrost przychodów o 481 mld USD do końca roku. Zakłócenia łańcuchów dostaw to największy pojedynczy czynnik osłabienia, inflacja odgrywa również istotną rolę w w tej pesymistycznej korekcie. Powszechnie oczekiwana globalna recesja i następujące po niej wzrosty bezrobocia sprawiły, że sektor eCommerce musi pokonać znaczne przeszkody, zanim będzie mógł wrócić na właściwe tory.

 

Zobacz też nasz Podręcznik Przetrwania Recesji w eCommerce

 

Wracając do ustaleń Forrestera, ujawnili również, że 85% respondentów z agencji reklamowych uznaje dane zero-party za kluczowe dla tworzenia wydajnych, spersonalizowanych doświadczeń.

 

Firma Forrester definiuje dane zero-party jako informacje, które kupujący celowo i dobrowolnie udostępnia marce. Często dane te są dostarczane w zamian za pewne korzyści, takie jak unikalny produkt lub nagroda. Opis ten jest zgodny z definicją SALESmanago.

 

„Dane zero-party pojawiły się jako silne cyfrowe wsparcie, które pomaga dostarczać spersonalizowane doświadczenia. Niemniej jednak wiele firm nie docenia korzyści płynących z tych danych, posuwając się nawet do niepotrzebnego ograniczania ich wykorzystania do działań dopiero po akwizycji” – wyjaśnił Forrester.

 

Choć 82% respondentów zamierza wprowadzić do użytku dane zero-party, równocześnie 42% przyznało, że nie zna właściwego sposobu ich skutecznego wykorzystania. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą dopiero nauczyć się sposobów pozyskiwania i wykorzystywania danych zero-party.

 

Dane Zero-Party: wyzwania i alternatywy

 

Większość respondentów przyznała, że deprecjacja danych utrudnia gromadzenie informacji o kupujących, cross-selling i up-selling. Aż 70% stwierdziło, że śledzenie Customer Journey w kanałach i punktach styku z marką stało się trudniejsze.

 

Podczas gdy większość przedsiębiorców przyznaje, że dane zero-party są częścią odpowiedzi, napotykają wiele wyzwań związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem takich informacji. Najczęstszym zgłaszanym problemem jest to, że informacje są nietrafne (36% respondentów). Ponieważ konsumenci dobrowolnie przekazują informacje o sobie, istnieje obawa, że konsumenci nie zawsze podadzą dokładne dane o tym, kim są lub czego chcą. Ponadto, prawie jedna trzecia (32% respondentów) wyraziła obawę, że klienci nie będą udostępniać danych.

 

Na szczęście ta ostatnia obawa nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, jak wyraźnie pokazują badania Salesforce.

 

Wyniki ankiety sugerują również, że marketerzy nie doceniają, jak przydatne mogą być dane typu zero-party. Na pytanie „W jaki sposób Twoja organizacja wykorzystuje lub planuje używać danych zero-party?” mniej niż połowa (45%) respondentów odpowiedziała: „Pozyskiwanie informacji o klientach”, podczas gdy taka sama liczba odpowiedziała: „Śledzenie Customer Journey w różnych kanałach i punktach styku”.

 

Dość duży odsetek (43%) respondentów używa lub planuje wykorzystać dane zero-party, aby dowiedzieć się, kim są ich klienci lub „tworzyć spersonalizowane doświadczenia lub wiadomości”. Tylko 35% używa lub planuje używać danych zero-party do remarketingu produktów wśród obecnych klientów lub cross i up sellingu.

 

Przedsiębiorcy inwestują w know-how dotyczący Danych Zero-Party

 

W celu wzmocnienia swoich strategii opartych na danych zero-party wielu ankietowanych marketerów planuje współpracować z partnerami zewnętrznymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Prawie dwie trzecie respondentów (63%) stwierdziło, że planuje wykorzystać zewnętrzne technologie, aby „dostarczać spersonalizowane doświadczenia przy użyciu danych zero-party” i postrzega to jako działanie o najwyższym priorytecie. Kolejne 47% wymieniło wykorzystanie technologii do weryfikacji dokładności danych zero-party dostarczanych przez konsumentów jako najwyższy priorytet. Co więcej, 59% stwierdziło, że planuje zbierać informacje typu zero-party poprzez prowadzenie loterii i rozdawanie upominków, a 66%, że budowanie lub ulepszanie istniejącego programu lojalnościowego w celu przechwytywania większej ilości takich danych jest dla nich najwyższym priorytetem inwestycyjnym.

 

„W związku z tym, że dane zero-party są już w pełni akceptowane, producenci muszą otworzyć swoje umysły na mnogość sposobów, w jakie będą zachęcać kupujących do dostarczania im wysokiej jakości informacji” – powiedział Jake Weatherly, dyrektor generalny SheerID, firmy, która zlecił badanie. „Doskonałą wiadomością jest to, że istnieją niezliczone alternatywne sposoby działania, począwszy od połączenia klientów z dostawcami VIP, przez rabaty, aż po towary spersonalizowane dla danej osoby” – kontynuował.

 


Weatherly dodał również, że przedsiębiorcy, którzy dostarczają rzeczywistą wartość, nie będą nagradzani wyłącznie pomocnymi informacjami dla kupujących; przygotują również grunt pod długoterminowe relacje z nabywcami.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]