Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

   

Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!

 

W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. Osoby te pracują dla firm z Ameryki Północnej lub regionu EMEA, osiągających minimum 100 mln USD rocznego przychodu.

 

Badanie zlecone przez SheerID wykazało, że 97% przedsiębiorców zgodziło się, iż dogłębnie spersonalizowana cyfrowa informacja jest obecnie fundamentalna dla skuteczności promowania aplikacji. Badania wykazały, że 90% przedsiębiorców aktywnie reaguje na deprecjację informacji, planując rozpoczęcie gromadzenia danych zero-party w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Kontekst odkrycia Forrestera

 

Jak wielokrotnie pisaliśmy na tym blogu, do deprecjacji informacji dochodzi głównie ze względu na ograniczenia narzucane przez twórców przeglądarek i systemów operacyjnych oraz nowe przepisy prawne dotyczące prywatności. Zgodnie z badaniami Forrestera czynniki te utrudniły korzystanie z informacji niezbędnych do prowadzenia spersonalizowanej reklamy. Napisaliśmy e-book na temat Rewolucji Zero-Party Data w eCommerce, wyjaśniając szczegółowo, jak wykorzystać takie dane na swoją korzyść.

 

Ten trend akurat ma miejsce w tym samym roku (2022), w którym zgodnie z najnowszą prognozą Statista Digital Market Outlook przychody z eCommerce odnotują po raz pierwszy spadek w porównaniu do 2021r.

 

 

Oczekiwany ujemny wzrost należy postrzegać w kontekście poprzedniej prognozy na 2022 r., która przewidywała wzrost przychodów o 481 mld USD do końca roku. Zakłócenia łańcuchów dostaw to największy pojedynczy czynnik osłabienia, inflacja odgrywa również istotną rolę w w tej pesymistycznej korekcie. Powszechnie oczekiwana globalna recesja i następujące po niej wzrosty bezrobocia sprawiły, że sektor eCommerce musi pokonać znaczne przeszkody, zanim będzie mógł wrócić na właściwe tory.

 

Zobacz też nasz Podręcznik Przetrwania Recesji w eCommerce

 

Wracając do ustaleń Forrestera, ujawnili również, że 85% respondentów z agencji reklamowych uznaje dane zero-party za kluczowe dla tworzenia wydajnych, spersonalizowanych doświadczeń.

 

Firma Forrester definiuje dane zero-party jako informacje, które kupujący celowo i dobrowolnie udostępnia marce. Często dane te są dostarczane w zamian za pewne korzyści, takie jak unikalny produkt lub nagroda. Opis ten jest zgodny z definicją SALESmanago.

 

„Dane zero-party pojawiły się jako silne cyfrowe wsparcie, które pomaga dostarczać spersonalizowane doświadczenia. Niemniej jednak wiele firm nie docenia korzyści płynących z tych danych, posuwając się nawet do niepotrzebnego ograniczania ich wykorzystania do działań dopiero po akwizycji” – wyjaśnił Forrester.

 

Choć 82% respondentów zamierza wprowadzić do użytku dane zero-party, równocześnie 42% przyznało, że nie zna właściwego sposobu ich skutecznego wykorzystania. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą dopiero nauczyć się sposobów pozyskiwania i wykorzystywania danych zero-party.

 

Dane Zero-Party: wyzwania i alternatywy

 

Większość respondentów przyznała, że deprecjacja danych utrudnia gromadzenie informacji o kupujących, cross-selling i up-selling. Aż 70% stwierdziło, że śledzenie Customer Journey w kanałach i punktach styku z marką stało się trudniejsze.

 

Podczas gdy większość przedsiębiorców przyznaje, że dane zero-party są częścią odpowiedzi, napotykają wiele wyzwań związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem takich informacji. Najczęstszym zgłaszanym problemem jest to, że informacje są nietrafne (36% respondentów). Ponieważ konsumenci dobrowolnie przekazują informacje o sobie, istnieje obawa, że konsumenci nie zawsze podadzą dokładne dane o tym, kim są lub czego chcą. Ponadto, prawie jedna trzecia (32% respondentów) wyraziła obawę, że klienci nie będą udostępniać danych.

 

Na szczęście ta ostatnia obawa nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, jak wyraźnie pokazują badania Salesforce.

 

Wyniki ankiety sugerują również, że marketerzy nie doceniają, jak przydatne mogą być dane typu zero-party. Na pytanie „W jaki sposób Twoja organizacja wykorzystuje lub planuje używać danych zero-party?” mniej niż połowa (45%) respondentów odpowiedziała: „Pozyskiwanie informacji o klientach”, podczas gdy taka sama liczba odpowiedziała: „Śledzenie Customer Journey w różnych kanałach i punktach styku”.

 

Dość duży odsetek (43%) respondentów używa lub planuje wykorzystać dane zero-party, aby dowiedzieć się, kim są ich klienci lub „tworzyć spersonalizowane doświadczenia lub wiadomości”. Tylko 35% używa lub planuje używać danych zero-party do remarketingu produktów wśród obecnych klientów lub cross i up sellingu.

 

Przedsiębiorcy inwestują w know-how dotyczący Danych Zero-Party

 

W celu wzmocnienia swoich strategii opartych na danych zero-party wielu ankietowanych marketerów planuje współpracować z partnerami zewnętrznymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Prawie dwie trzecie respondentów (63%) stwierdziło, że planuje wykorzystać zewnętrzne technologie, aby „dostarczać spersonalizowane doświadczenia przy użyciu danych zero-party” i postrzega to jako działanie o najwyższym priorytecie. Kolejne 47% wymieniło wykorzystanie technologii do weryfikacji dokładności danych zero-party dostarczanych przez konsumentów jako najwyższy priorytet. Co więcej, 59% stwierdziło, że planuje zbierać informacje typu zero-party poprzez prowadzenie loterii i rozdawanie upominków, a 66%, że budowanie lub ulepszanie istniejącego programu lojalnościowego w celu przechwytywania większej ilości takich danych jest dla nich najwyższym priorytetem inwestycyjnym.

 

„W związku z tym, że dane zero-party są już w pełni akceptowane, producenci muszą otworzyć swoje umysły na mnogość sposobów, w jakie będą zachęcać kupujących do dostarczania im wysokiej jakości informacji” – powiedział Jake Weatherly, dyrektor generalny SheerID, firmy, która zlecił badanie. „Doskonałą wiadomością jest to, że istnieją niezliczone alternatywne sposoby działania, począwszy od połączenia klientów z dostawcami VIP, przez rabaty, aż po towary spersonalizowane dla danej osoby” – kontynuował.

 


Weatherly dodał również, że przedsiębiorcy, którzy dostarczają rzeczywistą wartość, nie będą nagradzani wyłącznie pomocnymi informacjami dla kupujących; przygotują również grunt pod długoterminowe relacje z nabywcami.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo
Pracuj jak dziesięciu najlepszych marketerów naraz! Różnica między Workflow, który działa, a takim, który nie bardzo

    Lean Marketing wymaga skuteczności, ale taki tytuł może wydawać się przesadą. To nie jest jednak wygórowane oczekiwanie, a propozycja rozwiązania. Jest to wykonalne – jeśli masz odpowiedni Workflow. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Workflow, jak działa, kto odpowiada za jego efektywność, a ostatecznie – jak skorzystać z doświadczenia twórców szablonów. Utrata produktywności […]

[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych
[Nowa funkcjonalność] Szablony Workflow opracowane przez ekspertów eCommerce, dopasowane do twoich celów marketingowych

    Zebraliśmy naszych czołowych ekspertów eCommerce, którzy na co dzień pracują z największymi światowymi markami, aby całkowicie przeprojektować szablony Workflow w naszej Bibliotece. Ludzie ci włożyli tysiące godzin swojego doświadczenia i unikatową wiedzę w stworzenie nowych, ulepszonych szablonów. Wszystko to, aby zaoszczędzić Twój czas. Ponadto, do Biblioteki dodaliśmy Generator Workflow — pierwszą taką funkcję […]

[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard
[Nowa Funkcjonalność] Zmaksymalizuj swój wpływ i kontrolę dzięki nowemu eCommerce Dashboard

    Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.   […]

SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu
SALESmanago przeprowadzi się do dedykowanego biurowca w Ocean Office Park na krakowskim Zabłociu

    SALESmanago, największa w Polsce i najszybciej rosnąca firma tworząca rozwiązania technologiczne dla eCommerce, we wrześniu przyszłego roku przenosi swoją siedzibę do nowo powstającego Ocean Office Park na krakowskim zabłociu. Grupa Cavatina rozpoczęła już prace nad biurowcem, który zapewni dedykowaną, nowoczesną przestrzeń dla blisko 700 obecnych i przyszłych pracowników SALESmanago.    Charakterystyczny, okrągły Ocean […]

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]