Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

   

Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!

 

W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. Osoby te pracują dla firm z Ameryki Północnej lub regionu EMEA, osiągających minimum 100 mln USD rocznego przychodu.

 

Badanie zlecone przez SheerID wykazało, że 97% przedsiębiorców zgodziło się, iż dogłębnie spersonalizowana cyfrowa informacja jest obecnie fundamentalna dla skuteczności promowania aplikacji. Badania wykazały, że 90% przedsiębiorców aktywnie reaguje na deprecjację informacji, planując rozpoczęcie gromadzenia danych zero-party w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Kontekst odkrycia Forrestera

 

Jak wielokrotnie pisaliśmy na tym blogu, do deprecjacji informacji dochodzi głównie ze względu na ograniczenia narzucane przez twórców przeglądarek i systemów operacyjnych oraz nowe przepisy prawne dotyczące prywatności. Zgodnie z badaniami Forrestera czynniki te utrudniły korzystanie z informacji niezbędnych do prowadzenia spersonalizowanej reklamy. Napisaliśmy e-book na temat Rewolucji Zero-Party Data w eCommerce, wyjaśniając szczegółowo, jak wykorzystać takie dane na swoją korzyść.

 

Ten trend akurat ma miejsce w tym samym roku (2022), w którym zgodnie z najnowszą prognozą Statista Digital Market Outlook przychody z eCommerce odnotują po raz pierwszy spadek w porównaniu do 2021r.

 

 

Oczekiwany ujemny wzrost należy postrzegać w kontekście poprzedniej prognozy na 2022 r., która przewidywała wzrost przychodów o 481 mld USD do końca roku. Zakłócenia łańcuchów dostaw to największy pojedynczy czynnik osłabienia, inflacja odgrywa również istotną rolę w w tej pesymistycznej korekcie. Powszechnie oczekiwana globalna recesja i następujące po niej wzrosty bezrobocia sprawiły, że sektor eCommerce musi pokonać znaczne przeszkody, zanim będzie mógł wrócić na właściwe tory.

 

Zobacz też nasz Podręcznik Przetrwania Recesji w eCommerce

 

Wracając do ustaleń Forrestera, ujawnili również, że 85% respondentów z agencji reklamowych uznaje dane zero-party za kluczowe dla tworzenia wydajnych, spersonalizowanych doświadczeń.

 

Firma Forrester definiuje dane zero-party jako informacje, które kupujący celowo i dobrowolnie udostępnia marce. Często dane te są dostarczane w zamian za pewne korzyści, takie jak unikalny produkt lub nagroda. Opis ten jest zgodny z definicją SALESmanago.

 

„Dane zero-party pojawiły się jako silne cyfrowe wsparcie, które pomaga dostarczać spersonalizowane doświadczenia. Niemniej jednak wiele firm nie docenia korzyści płynących z tych danych, posuwając się nawet do niepotrzebnego ograniczania ich wykorzystania do działań dopiero po akwizycji” – wyjaśnił Forrester.

 

Choć 82% respondentów zamierza wprowadzić do użytku dane zero-party, równocześnie 42% przyznało, że nie zna właściwego sposobu ich skutecznego wykorzystania. Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą dopiero nauczyć się sposobów pozyskiwania i wykorzystywania danych zero-party.

 

Dane Zero-Party: wyzwania i alternatywy

 

Większość respondentów przyznała, że deprecjacja danych utrudnia gromadzenie informacji o kupujących, cross-selling i up-selling. Aż 70% stwierdziło, że śledzenie Customer Journey w kanałach i punktach styku z marką stało się trudniejsze.

 

Podczas gdy większość przedsiębiorców przyznaje, że dane zero-party są częścią odpowiedzi, napotykają wiele wyzwań związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem takich informacji. Najczęstszym zgłaszanym problemem jest to, że informacje są nietrafne (36% respondentów). Ponieważ konsumenci dobrowolnie przekazują informacje o sobie, istnieje obawa, że konsumenci nie zawsze podadzą dokładne dane o tym, kim są lub czego chcą. Ponadto, prawie jedna trzecia (32% respondentów) wyraziła obawę, że klienci nie będą udostępniać danych.

 

Na szczęście ta ostatnia obawa nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, jak wyraźnie pokazują badania Salesforce.

 

Wyniki ankiety sugerują również, że marketerzy nie doceniają, jak przydatne mogą być dane typu zero-party. Na pytanie „W jaki sposób Twoja organizacja wykorzystuje lub planuje używać danych zero-party?” mniej niż połowa (45%) respondentów odpowiedziała: „Pozyskiwanie informacji o klientach”, podczas gdy taka sama liczba odpowiedziała: „Śledzenie Customer Journey w różnych kanałach i punktach styku”.

 

Dość duży odsetek (43%) respondentów używa lub planuje wykorzystać dane zero-party, aby dowiedzieć się, kim są ich klienci lub „tworzyć spersonalizowane doświadczenia lub wiadomości”. Tylko 35% używa lub planuje używać danych zero-party do remarketingu produktów wśród obecnych klientów lub cross i up sellingu.

 

Przedsiębiorcy inwestują w know-how dotyczący Danych Zero-Party

 

W celu wzmocnienia swoich strategii opartych na danych zero-party wielu ankietowanych marketerów planuje współpracować z partnerami zewnętrznymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

Prawie dwie trzecie respondentów (63%) stwierdziło, że planuje wykorzystać zewnętrzne technologie, aby „dostarczać spersonalizowane doświadczenia przy użyciu danych zero-party” i postrzega to jako działanie o najwyższym priorytecie. Kolejne 47% wymieniło wykorzystanie technologii do weryfikacji dokładności danych zero-party dostarczanych przez konsumentów jako najwyższy priorytet. Co więcej, 59% stwierdziło, że planuje zbierać informacje typu zero-party poprzez prowadzenie loterii i rozdawanie upominków, a 66%, że budowanie lub ulepszanie istniejącego programu lojalnościowego w celu przechwytywania większej ilości takich danych jest dla nich najwyższym priorytetem inwestycyjnym.

 

„W związku z tym, że dane zero-party są już w pełni akceptowane, producenci muszą otworzyć swoje umysły na mnogość sposobów, w jakie będą zachęcać kupujących do dostarczania im wysokiej jakości informacji” – powiedział Jake Weatherly, dyrektor generalny SheerID, firmy, która zlecił badanie. „Doskonałą wiadomością jest to, że istnieją niezliczone alternatywne sposoby działania, począwszy od połączenia klientów z dostawcami VIP, przez rabaty, aż po towary spersonalizowane dla danej osoby” – kontynuował.

 


Weatherly dodał również, że przedsiębiorcy, którzy dostarczają rzeczywistą wartość, nie będą nagradzani wyłącznie pomocnymi informacjami dla kupujących; przygotują również grunt pod długoterminowe relacje z nabywcami.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]