Jak stworzyć wielokanałową kampanię marketingową dla dedykowanej grupy klientów?

 
 

74% przedsiębiorstw aktywnie poszukuje nowych use-case’ów do zwiększenia poziomu automatyzacji procesów w swojej firmie (ThinkAutomation). W SALESmanago ciągle rozwijamy możliwości planowania oraz realizowania wielokanałowej podróży klienta tak, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo dokonania przez niego zakupu. Teraz, dzięki Workflow, możliwe jest tworzenie i uruchamianie wielopoziomowych kampanii marketingowych dla zdefiniowanych grup odbiorców, w dokładnie określonym przez nas momencie.

 

Wyższość automatyzacji nad klasycznymi, standardowymi wysyłkami jest bardzo prosta do udowodnienia:

 
  • 70,5%  – o tyle  wyższy współczynnik otwarć  mają wiadomości e-mail wywołane konkretnymi triggerami niż te, pochodzące z wysyłek masowych (Campaign Monitor),
  • 152% – o tyle procent wyższy współczynnik kliknięć posiadają e-maile wysyłane 1-1 niż standardowe newslettery (Campaign Monitor),
  • 250% – o tyle mogą wzrosnąć wskaźniki odpowiedzi, dzięki wykorzystaniu metod automatyzacji (Review42),
  • 133% – o tyle większe jest prawdopodobieństwo wysłania odpowiednich treści, dopasowanych do konkretnego odbiorcy (Review42).
 

W jaki sposób więc wyróżnić swoją kampanię i osiągnąć powyższe rezultaty? Należy postępować zgodnie z najlepszymi praktykami, takimi jak stosowanie cykli HADI, tworzenie kampanii opartych o komunikację wielokanałową, obserwacja, analiza i wdrażanie usprawnień w prowadzonych kampaniach oraz wykorzystanie możliwości prowadzenia wielokanałowej komunikacji 1-1 dla określonej grupy użytkowników.

 

W jaki sposób uruchomić Workflow dla zdefiniowanej grupy kontaktów w wybranym przez użytkownika momencie?

 

Najlepsze wyniki osiąga komunikacja prowadzona metodą 1-do-1. Do tej pory, wielopoziomowe, omnichannelowe kampanie można było tworzyć tylko dla pojedynczych kontaktów. Teraz, możliwe jest prowadzenie wielokanałowych kampanii 1-do-1 dla określonej grupy odbiorców. Wystarczy stworzyć kampanię okazjonalną w panelu Workflow, a następnie wybrać kontakty, dla których chcemy ją uruchomić. 

 

Nie trzeba czekać na trigger wywołujący konkretne zdarzenie i uruchomienie Workflow. W każdej chwili możliwe jest bezpośrednie włączenie procesu dla wybranej grupy odbiorców mas.

 

Dwie podstawowe różnice między klasycznym prowadzeniem wielokanałowych kampanii 1-do-1, a możliwością uruchomienia Workflow w panelu zarządzania kontaktami to:

 
  • Możliwość określenia dokładnej grupy odbiorców, np. wyboru konkretnego, pojedynczego kontaktu, który ma przejść dany proces, 
  • Możliwość idealnego dopasowania momentu rozpoczęcia kampani.
 

Tworzenie kampanii dla grup kontaktów działa identycznie jak w Workflow, z tą różnicą, że procesy uruchomić można z panelu

 

CRM → Lista kontaktów  Zarządzaj.

 
 

Kampania Black Week dla grupy odbiorców znajdujących się w progu diamentowym Programu Lojalnościowego

 

Załóżmy, że specjalnie z okazji Black Week stworzyliśmy wyjątkową kampanię przy użyciu Workflow, która ma na celu wykonanie konkretnego procesu na grupie klientów, której nadano specjalny tag po kliknięciu “Wezmę udział” na stronie promocji.

 
 

Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie wszystkie kontakty, które chcieliśmy, aby wzięły w niej udział, kliknęły przycisk “Wezmę udział”. 

 

W takim wypadku, przydatna staje się funkcja Uruchomienia Workflow dla grupy kontaktów. Możemy w dowolnej chwili rozpocząć dany proces z pominięciem zdarzenia trigerującego Workflow na wybranej, zdefiniowanej grupie kontaktów, np. takich, które w zamian za dużą aktywność w Programie Lojalnościowym znalazły się w segmencie diamentowym i to właśnie dla nich chcemy wygenerować dodatkowy kupon z promocją Black Week. 

 

W panelu Zarządzaj kontaktami wybieramy grupę odbiorców:

 
 

A następnie wybieramy w kafelku Uruchom Workflow odpowiedni proces:

 
 

Ostatnim krokiem jest kliknięcie przycisku Wykonaj akcje. Wszystkie kontakty znajdujące się w progu diamentowym, w wybranym Programie Lojalnościowym, otrzymają od nas kupon z ofertą specjalną oraz będą im się wyświetlać reklamy, zachęcające do zakupu produktów.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]