Jak wykorzystać segmentację i automatyczną wysyłkę mailingów do zwiększenia efektywności komunikacji z klientami o 300% [Chroma Case Study]

Klient SALESmanago Marketing Automation, firma Chroma, chciała spersonalizować komunikację e-mailową z klientami i zwiększyć jej skuteczność. W porównaniu z masowymi mailingami wysyłanymi poprzednio, w wyniku wdrożonych rozwiązań firma osiągnęła wzrost współczynnika kliknięć w segmentowanych e-mailach o 200%, wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300%, a także wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350%. W jaki sposób osiągnięto takie rezultaty? Dowiesz się z poniższego Case Study!

 

O firmie

Chroma to lider krajowego rynku, jak również jedna z czołowych firm poligraficznych w Europie. W 2009 r. jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła usługę zamawiania druku online. Aktualnie oferuje najnowocześniejszą platformę, która umożliwia automatyczną wycenę i zamówienie druku w milionie konfiguracji produktów w dowolnym nakładzie, z możliwością wysyłki zagranicznej oraz multiwysyłki. W ofercie szeroka gama produktów: ulotki, plakaty, katalogi, kalendarze, wizytówki, oraz innowacyjne rodzaje uszlachetnień w postaci złocenia, srebrzenia, folii Soft Skin oraz lakieru High Gloss UV i Drip Off.

 

Wyzwania:

Firma Chroma dzięki automatyzacji marketingu chciała identyfikować osoby odwiedzające stronę, segmentować je, poznać ich zainteresowania oraz polepszyć komunikację e-mailową poprzez dopasowywanie oferty do potrzeb klientów.

 

Główne cele wdrożenia:

  • Pozyskiwanie leadów
  • Segmentacja klientów na podstawie zainteresowań  
  • Edukacja klientów niewykazujących gotowości do zakupu
  • Ratowanie porzuconych koszyków
  • Zwiększenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
  • Zwiększenie liczby osób biorących udział w webinarach szkoleniowych dla grafików  
  • Podtrzymanie lojalności klientów poprzez kupony rabatowe

 

Wdrożone rozwiązania:

  • Segmentacja klientów zgodnie z interesującymi ich produktami
  • Lead Nurturing – cykl trzech e-maili edukacyjnych, które zachęcają do zakupu
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków – dynamiczny e-mail z produktami pozostawionymi w koszyku
  • Newslettery z zaproszeniami na webinary dla grafików
  • Lejek sprzedażowy, który umożliwia analizowanie przepływu leadów przez kolejne etapy procesu sprzedażowego
  • Wysyłka e-maili z kuponami rabatowymi m.in.dla nowych klientów i do grup segmentowanych dzięki wykorzystaniu panelu RFM.
  • Automatyzacja wysyłki ankiety satysfakcji dla nowych i powracających klientów.

 

Efekty:

  • wzrost uczestnictwa w webinarach o 150%
  • wzrost kliknięć mailingów segmentowanych o 200% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć w automatycznych mailingach o 320% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350% w porównaniu do wysyłek masowych

 

Co dalej?

Dalsze możliwości rozwoju:

  • Wdrożenie powiadomień web push i dynamicznych powiadomień web push oferujących produkty pozostawione w koszyku
  • Zastosowanie e-maili dynamicznych po wizycie.

 

 

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]