[Nowa Funkcjonalność] Zaangażuj klientów dzięki powiadomieniom Web Push 2.0: rozbudowana wielojęzyczna komunikacja 1-do-1 z treściami AI i w pełni napędzana danymi CDP

 
 

Według Gravitec, powiadomienia Push mogą przynieść ci ROI do 2200% i zwiększyć twój dzienny ruch na stronie nawet o 25%. Jak to możliwe? Notyfikacje Web Push są szybkie, wszechstronne, dynamiczne i zwiększają zasięg marki. Nic dziwnego, że firmy z branży MarTech dokładają wszelkich starań, aby uczynić je jeszcze bardziej bezkonkurencyjnym narzędziem marketingowym.

 

Powiadomienia Web Push: wydajne, wygodne i unowocześnione

 

Powiadomienia Web Push w momencie pojawienia się na rynku stanowiły ciekawą alternatywę dla innych kanałów komunikacji marketingowej. Pozwalały marketerom na szybkie dotarcie nawet do tych klientów, którzy nie zostawili swojego adresu e-mail. Dużą zaletą powiadomień Web Push było to, że wyświetlały się na ekranach nawet wtedy, gdy odbiorcy korzystali z przeglądarki, ale nie znajdowali się na stronie czy profilu social media nadawcy.

 

Z czasem okazało się, że odbiorcy docenili ten kanał komunikacyjny i bardzo dobrze reagowali na powiadomienia. A im lepiej powiadomienia są dopasowane do ich potrzeb, tym większe zaangażowanie i zyski generują.

 
  • Powiadomienia Push mogą generować wysoki ROI dla firm – do 2200% i zwiększyć dzienny ruch na stronie nawet o 25%. (Gravitec)
  • Średnia dostarczalność powiadomień Web Push wynosi 80%. Zależy to od urządzenia, z którego korzysta odbiorca. (PushPushGo)
  • Średni CTR powiadomień Web Push wynosi około 15%. Jednak w przypadku kampanii z intrygującym contentem, powiadomień transakcyjnych lub targetowanych na małe grupy użytkowników, CTR może sięgać nawet 30% (Gravitec), podczas gdy średni współczynnik klikalności dla kampanii mailowych wynosi ok. 2,5%. (Campaign Monitor)
  • W 2020 roku notyfikacje Web Push zakończyły rok ze współczynnikiem konwersji na poziomie 28% co w skali rok do roku daje wzrost o 478%. (Omnisend)
 

W tej sytuacji wyzwaniem staje się uczynienie powiadomień Web Push jeszcze bardziej efektywnymi, łatwiejszymi do wdrożenia i dopasowanymi do potrzeb konsumentów. Połączenie ich z silnikami rekomendacji opartymi na AI oraz danymi CDP sprawiło, że powiadomienia Web Push weszły na zupełnie nowy poziom.

 

Łatwo angażuj klientów za pomocą wielojęzycznych, bezkodowych, opartych na CDP powiadomień Web Push 2.0 typu „1-do1”

 

Web Push Notifications 2.0 pod wieloma względami przewyższają tradycyjne powiadomienia Web Push. Od bezkodowej implementacji, przez wielojęzyczną, dynamiczną treść, po zaawansowaną segmentację adresów. Oto najważniejsze, unikalne cechy powiadomień Web Push 2.0.

 
  • Docieraj i angażuj zarówno anonimowych, jak i zidentyfikowanych klientów, oferując im treści dostosowane do ich potrzeb – w tym wielojęzyczne wersje powiadomień i formularzy zgody – w jednym z najlepszych opartych na zgodzie kanałów komunikacji, za pośrednictwem spersonalizowanych powiadomień Web Push.
  • Wykorzystaj wieloaspektowe dane CDP do precyzyjnego targetowania kampanii i wzbogacenia strategii omnichannel – wybierz, czy wolisz komunikować się z konsumentami za pomocą komputera stacjonarnego, telefonu komórkowego czy obu tych urządzeń.
  • Pozostań w kontakcie z użytkownikami, którzy są zainteresowani twoją ofertą, ale nie są jeszcze gotowi aby zostawić swoje dane kontaktowe.
  • Skorzystaj z bezkodowego wdrożenia prostego, ale potężnego narzędzia, które umożliwia tworzenie skutecznych kampanii.
  • Korzystaj z bogactwa funkcji takich jak personalizacja 1:1, szczegółowa analityka kampanii czy możliwość wyboru urządzenia, na które chcesz wysyłać powiadomienia Web Push.
  • Trafiaj na wiele rynków jednocześnie – twórz różne wersje językowe formularzy zgody i powiadomień w jednym prostym kroku.
 

Jak wykorzystać powiadomienia Web Push 2.0 w eCommerce, aby zaangażować klientów i zwiększyć sprzedaż?

 

Oto kilka pomysłów na to, jak wykorzystać powiadomienia Web Push w codziennej pracy:

 
  • Uzupełnij swój omnichannel i użyj szybkich, dynamicznych powiadomień Web Push, aby wysłać swoim odbiorcom spersonalizowane, angażujące treści, omijając zajęte skrzynki odbiorcze i nieprzerwane strumienie SMS-ów.
  • Z łatwością przygotuj natywne lub graficzne formularze zgody i zacznij ich używać natychmiast dzięki bezkodowej implementacji.
  • Korzystaj z najlepszych praktyk marketingu opartego na zgodzie. Stopniowo buduj zaufanie i wzmacniaj relacje z klientami, zaczynając od powiadomień, które nie wymagają od nich pozostawienia danych kontaktowych.
  • Przygotuj się na nadchodzące zmiany w algorytmie Google. Zacznij używać powiadomień Web Push jako alternatywy dla pop-upów i formularzy. Unikaj kar SEO za niewygodne treści na stronie i nadal komunikuj się z klientami.
  • Obejdź mocno rozpowszechnione blokery reklam. Wykorzystaj fakt, że wtyczki blokujące reklamy nie mają żadnego wpływu na dostarczanie powiadomień Web Push i prowadź rozmowę ze swoimi klientami nawet jeśli blokują reklamy.
  • Informuj o obniżkach cen i ofertach specjalnych nawet wtedy, gdy użytkownicy nie są aktywni na twojej stronie. Wykorzystaj wielojęzyczną, nakręcaną AI treść powiadomień Web Push, aby serwować użytkownikom informacje, które ich zaangażują i spowodują wzrost współczynnika konwersji.
  • Wykorzystaj personalizację i mechanizm zakupów impulsywnych combo, aby uzyskać wyższe wskaźniki konwersji dzięki spersonalizowanym rekomendacjom i powiadomieniom Web Push o porzuconym koszyku.
  • Wykorzystaj dane CDP, aby zaadresować wiele etapów relacji klientów z marką: od nowego, poprzez aktywnego, aż po klienta uśpionego z wysokim ryzykiem churnu. Wysyłaj powiadomienia Web Push, które są dostosowane do potrzeb klienta, atrakcyjne i angażujące.
 

Standardowe narzędzia do powiadomień Web Push a Powiadomienia Web Push 2.0

 
 

Web Push Notification 2.0: Podsumowanie

 

Powiadomienia Web Push to sprawny, wydajny i wszechstronny kanał. Bogactwo funkcji takich jak dynamiczna treść, segmentacja odbiorców w oparciu o dane CDP czy bezkodowa implementacja wielojęzycznych natywnych lub graficznych formularzy zgody sprawia, że stają się one jeszcze bardziej wartościowym narzędziem marketingowym. Warto dowiedzieć się o nich jeszcze więcej, dlatego gorąco polecamy nasz Research i Case Study, które pokazują potencjał powiadomień Web Push:

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]