Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta. Realizacja road mapy SALESmanago maj 2020

Na rynku martech niemal każdy posługuje się buzzwordami, takimi jak AI, Machine Learning, Customer Data Platform czy Deep Dive – niestety najczęściej bez pokrycia. Naszym celem zawsze było dostarczanie faktycznych rozwiązań, dlatego w najnowszym releasie platformy SALESmanago udostępniliśmy serię kluczowych funkcjonalności, które w praktyczny sposób realizują te w tym momencie już wyświechtane frazy.

 

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów chcieliśmy przedstawić ogólne kierunki rozwoju SALESmanago, które realizujemy wspólnie z naszymi klientami i niezwykle zaangażowanym teamem IT. Ta ogólna strategia rozwoju produktu ma 3 kluczowe filary, których założeniem jest dostarczenie marketerom nie tylko możliwości egzekucji kampanii marketingowych, ale przede wszystkim zapewnieniu unikalnej wiedzy i analityki prowadzonych działań marketingowych.

 

eCommerce Intelligence 

  • Inteligentne rekomendacje działań marketingowych dla marketerów wzbogacone o AI.
  • Rozbudowany system podpowiedzi oraz sugestii rozwiązań, które warto wdrożyć, by osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe oraz zwiększyć wartość każdego pojedynczego klienta.
  • Automatycznie generowane scenariusze procesów, uwzględniające mechanizm komunikacji wielokanałowej, w celu dotarcia do klientów w momencie, gdy są gotowi do dokonania zakupu.

Marketing Investment Management 

  • Dokładna analiza prowadzonych wydatków marketingowych i inteligentne obliczanie ROI.
  • Zaawansowane mechanizmy pozwalające optymalizować prowadzone kampanie, w celu skupienia się na działaniach generujących najlepsze zyski z relatywnie niskim nakładem kosztu pracy i czasu.

eCommerce Command Center 

  • Zaawansowany monitoring i wgląd wszystkich procesów odbywających się w sklepie w czasie rzeczywistym, pozwalający na bieżąco śledzić aktywności klientów i działanie wszystkich procesów marketingowych i sprzedażowych w sklepie, a także optymalizować w czasie rzeczywistym prowadzone kampanie. 
  • Rozwinięcie komunikacji z klientem o działania automatycznego asystenta, który towarzyszy klientom w całym procesie zakupowym.
 

Krok po kroku, czyli realizacja roadmapy  2020

 

Analityka predykcji wystąpienia churnu klienta i ponownego dokonania zakupu

 

Przełomowe rozwiązanie, które pozwala na dokładną analizę każdego pojedynczego klienta pod kątem prawdopodobieństwa jego odejścia (churn), a także prawdopodobieństwa dokonania przez niego ponownego zakupu. Modele predykcji oparte są na podstawie danych behawioralno – transakcyjnych analizowanych przez autorski mechanizm machine learningu, dzięki któremu możemy przewidzieć jak w przyszłości zmieni się prawdopodobieństwo odejścia klienta, czy dokonania ponownego zakupu. Co więcej, moduł ten wzbogacony jest o zaawansowaną analitykę Customer Lifetime Value, jak również o rekomendacje najlepszego kanału komunikacji z klientem. Dzięki tym informacjom w prosty sposób możesz przedłużyć długość życia klienta. W celu maksymalnego ułatwienia działań prowadzonych przez marketerów poza dashboardem poszliśmy o krok dalej pozwalając na użycie danych analitycznych do tworzenia procesów automatyzacji, by móc kierować odpowiednie kampanie marketingowe do osób, np. z wysokim prawdopodobieństwem churnu lub niskim prawdopodobieństwem dokonania zakupu w celu aktywacji tej grupy klientów przy użyciu odpowiedniego kanału komunikacji. Jeżeli zastanawiasz się jak zmierzyć efekty prowadzonych działań, w tym celu został stworzony dodatkowy dashboard, który pozwala analizować jak zmienia się prawdopodobieństwo churnu całej bazy kontaktów oraz prawdopodobieństwo dokonania ponownego zakupu.

  Analityka predykcji wystąpenia churnu  

Porozmawiajmy z Botem w Live Chacie 2.0

 

Automatic Sales Chat Bot to funkcjonalność na którą czekało wiele firm korzystających z naszego Live Chata na stronie WWW, dotychczas dostępna wyłącznie w integracji z FB Messenger. Jest to idealne rozwiązanie dla eCommerce, które pozwala w prosty sposób rekomendować produkty idealnie dopasowane do zainteresowań klientów będących na Twojej stronie www lub odpowiadać na często powtarzające się pytania  bez konieczności podejmowania rozmów przez konsultantów. 

Jednak sam bot w Live Chacie to nie koniec zmian. To dopiero pierwszy z trzech zaplanowanych etapów rozwoju naszego Live Chata. Wychodząc naprzeciw naszym wzbogaciliśmy go o rozbudowany panel zarządzania konsultantami oraz szczegółową listę przeprowadzonych rozmów. Już niedługo dostępny będzie kolejny etap zmian dotyczący panelu prowadzenia konwersacji. Na sam koniec, wisienka na torcie, zaawansowany kreator do tworzenia pięknych, idealnie dopasowanych  okien konwersacji Live Chat, które widoczne są na stronie www. 

 
 

Widżety social proof, czyli pokaż jakim zainteresowaniem cieszy się produkt na Twojej stronie

 

Nic lepiej nie działa na podjęcie decyzji zakupowej, niż świadomość, że inni klienci też interesują się produktem, którego zakup rozważamy., W SALESmanago stworzyliśmy prosty kreator zawierający bardzo zaawansowany mechanizm, który pozwala w czasie rzeczywistym pokazać:

  • ile osób właśnie teraz ogląda ten konkretny produkt, 
  • ile osób właśnie zakupiło dany produkt, 
  • ile osób zdecydowało się dodać produkt do koszyka.

Co więcej sam mechanizm można wykorzystać w dwojaki sposób. Albo stworzyć piękne powiadomienie w prostym kreatorze, które będzie wyświetlane w formie widżetu na Twojej stronie lub sam możesz zakodować swoje własne powiadomienie i skorzystać z mechanizmu, który przygotowaliśmy. 

 
 

Analityka sprzedaży w analityce każdej pojedynczej funkcjonalności

 

Obecnie poza analizą danych sprzedażowych na naszych rozbudowanych dashboardach biznesowych, gdzie możesz dokładnie analizować źródła wygenerowanej sprzedaży, dane sprzedażowe można również analizować w pojedynczych analitykach przeprowadzonych kampanii:

  • analityka wysłanych wiadomości
  • analityka wysłanych powiadomień web push 
  • analityka reguł automatyzacji
  • analityka workflow
  • analityka ramek rekomendacji 

Autorskie modele atrybucji zastosowane przy mierzeniu konwersji z każdej przeprowadzonej kampanii w jasny i czytelny sposób pokazują jaki przychód osiągają klienci z prowadzonych działań marketingowych.

 
 

Prosty kreator pop-up do prowadzenia szybkich kampanii na stronie www

 

Wielu marketerów już od kilkunastu lat przewiduje koniec ery pop-upów. Tymczasem można zaobserwować coraz więcej elementów pokazujących się na stronach www. Co więcej, sprytne i przemyślane ustawienie pop-upów może przynieść niewyobrażalne rezultaty. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem, stworzyliśmy prosty kreator do tworzenia pop-upów, które nie zawierają formularza kontaktowego. Dzięki temu możliwe jest informowanie klientów o wybranych ofertach i przekierowanie ich bezpośrednio tam, gdzie znajdą najbardziej interesujące dla siebie informacje.

 
 

Deep Behavioural Profiling poznaj moc nowego modułu monitoringu aktywności kontaktów na stronie www

 

Już na sam koniec, Ci którzy jeszcze nie znają naszego zaawansowanego mechanizmu monitorowania aktywności kontaktów na stronie zachęcamy do zapoznania się z artykułem:

Deep Behavioural Profiling – Semantyczne Webhooki zastępują Odsłony Strony i klasyczne Webhooki jako najpopularniejsze sposoby mierzenia interakcji klientów w stronach eCommerce

Pamiętaj, że deep behavioural profiling to nowy wymiar monitorowania zainteresowania klienta danym produktem. Jest ogromna różnica między analizą zainteresowania poprzez:

  • kontakt wszedł na stronę danego produktu 
  • kontakt wszedł na stronę danego produktu, przeglądał zdjęcia, wybierał kolor, rozmiar, sprawdzał dostępność produktu

Wraz z dalszym rozwojem tego mechanizmu obecnie na karcie kontaktu możesz dokładnie przeanalizować jakimi produktami dany klient najbardziej się interesował i skąd to zainteresowanie wynikało.

  Deep Behavioural Profiling  

Słowem zakończenia niech będzie cytat: “Człowiek, z nowymi pomysłami jest wariatem, dopóki nie odniesie sukcesu” Mark Twain.  

 

W razie dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu: katarzyna.rejdych@salesmanago.com

   

Katarzyna Rejdych
Product Director

@katarzyna.rejdych

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]