Black Friday tuż tuż – zobacz jak skutecznie przygotować się do kampanii mailingowej

Czarny Piątek już 23 listopada! Zacierasz ręce z myślą o dodatkowej sprzedaży? Przygotuj się z nami, a tego dnia nic Cię nie zaskoczy. Poniżej prezentujemy, jak przygotować kampanię mailingową, by wszystkie wiadomości wyszły płynnie i na czas dotarły do swoich odbiorców.

Mogłoby się wydawać, że do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka tygodni, ale warto przygotować się wcześniej. To czas, gdy każdy próbuje dotrzeć do swoich klientów i przekazać im świetną ofertę. Tylko w zeszłym roku z okazji Black Friday wysłaliśmy z SALESmanago 25 milionów maili! Dla porównania – ilość wysyłanych emaili w tym dniu może być nawet czterokrotnie większa niż w standardowe piątki.

 

Tak w SALESmanago wyglądał poprzedni Black Friday:

Czarny Piątek to idealna okazja, żeby wygenerować wyższą sprzedaż. Tego dnia zakupy wzrastają do ok. 35% w porównaniu do standardowego piątku. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i fantastycznie sprawdzi się w tej sytuacji.

Specjalnie dla naszych Klientów opracowaliśmy krótki poradnik, jak zorganizować kampanię, by w Black Friday spokojnie sprawdzać tylko rosnące słupki sprzedaży, bez zmartwień o mailing, który w innym wypadku mógłby być jeszcze dopiero w przygotowaniu.

Po pierwsze KREACJA

Poświęć chwilę i zastanów się, co chcesz zaproponować klientom. Kupon rabatowy na 25%? Zniżka kwotowa? A może darmowa dostawa i dodatek do każdych zakupów? Czy obejmie to wszystkie produkty, czy tylko wybraną grupę? Pamiętaj, że dla obu stron musi to być korzystna oferta.

Następnie przemyśl, jak chciałbyś to przedstawić. Krótki tekst reklamowy sprawdzi się lepiej niż obszerny artykuł – tego dnia Twoi klienci zostaną zasypani mailami, pozwól im trochę odsapnąć i daj informację w przystępnej postaci – dzięki temu też łatwiej zapamiętają właśnie Twoją ofertę.

A skoro ich skrzynki będą pełne… Temat! Koniecznie musi się wyróżniać, by wśród setek maili otworzyli właśnie Twój. Czy wiesz, że za złoty środek uważa się 65 znaków w temacie wiadomości? Warto też ominąć standardowe hasła jak “PROMOCJA” czy “SUPER OFERTA”. Myśl nieszablonowo, przykuj uwagę odbiorców i koniecznie dodaj atrakcyjny preheader (Czym jest preheader i jakie inne triki zastosować dla zwiększenia otwieralności maili, piszemy tutaj).

Gdy treść już gotowa, przygotuj grafiki i zabierz się za tworzenie maila. Z pomocą przyjdzie Ci nasz kreator drag&drop. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzysz wiadomość. A jeśli nie masz pomysłu, jaki układ zastosować, wykorzystaj jeden z naszych 153 szablonów.

 

Po drugie BAZA KONTAKTÓW

Masz już gotową wiadomość? Świetnie! Czas przygotować kontakty, do których zostanie wysłana. Jeśli wszystkie kontakty masz już w SALESmanago, zaplanuj, czy wyślesz wiadomość do wszystkich, czy wykorzystasz posiadane segmenty i dodatkowo spersonalizujesz oferty, kierując do odbiorców różne warianty wiadomości.

Jeśli jednak będziesz importować zewnętrzną bazę, warto wcześniej przygotować plik i umieścić kontakty w systemie pod odpowiednim tagiem, tak by w momencie ustawienia wysyłki wszystko było gotowe. Jeśli potrzebujesz instrukcji, jak przygotować plik i umieścić go w SALESmanago, zajrzyj tu. Akcję przygotowania bazy najlepiej wykonać na kilka dni przed Czarnym Piątkiem – zostawianie tego na ostatnią chwilę nie będzie najlepszym pomysłem ze względu na zwiększoną ilość procesowanych danych przez system w dniu wysyłek.

Jeśli planujesz dodatkowo zastosować zaawansowane filtry (filtrowanie zarówno po detalach i tagach) przy wyborze kontaktów w trakcie wysyłki, warto wykonać to wcześniej przez menu CRM/Lista kontaktów/Zarządzaj i zastosować te filtry w celu utworzenia jednego tagu z gotową listą kontaktów, do których planujemy wysyłkę.

 

I po trzecie PLANOWANIE WYSYŁKI

Jak już pisaliśmy, Czarny Piątek to dzień, gdy każdy chce wysłać wiadomość do swoich klientów. Robimy wszystko, by nasze serwery dały sobie z tym radę i wysłały twoje wiadomości z szybkością jak w każdy inny piątek. Nie zaszkodzi jednak trochę im pomóc i wcześniej zaplanować wysyłkę, tak, by mogła spokojnie czekać przefiltrowana przez wszystkie Twoje warunki, przygotowana dla każdego kontaktu i uruchomić się o odpowiedniej, wybranej przez Ciebie godzinie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość w piątek, zaplanuj jej wysyłkę w systemie już w czwartek po południu, a start wysyłki wyznacz na godziny wczesnoporanne. Dzięki temu wszystkie wiadomości dotrą do Twoich klientów na czas, a oni zdążą je odczytać i zaplanować zakupy właśnie u Ciebie.

Pamiętaj też, że klienci lubią wiedzieć wcześniej, jakie niespodzianki czekają na nich w Black Friday, może w tym roku poinformujesz ich o nich już kilka dni przed? Dzięki temu będą mieli jeszcze więcej czasu na wybranie Twojej oferty, zanim ich portfel opustoszeje w zakupowym szaleństwie.

 

Podsumujmy:

  1. Przygotuj kreację i przetestuj ją wcześniej.
  2. Upewnij się, że odpowiednio otagowałeś kontakty i przygotowałeś bazy do wysyłek.
  3. Ustaw wysyłkę dzień przed planowanym startem na wybraną godzinę.
  4. Po zaplanowaniu wysyłki kampanii sprawdź jeszcze raz wszystkie ustawienia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
  5. Gdy wysyłka się rozpocznie, my będziemy monitorować jej przebieg.
  6. Oglądaj rosnące statystyki w trakcie kampanii.

 

Amerykański Black Friday zadomowił się u nas na dobre, ale gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości – to piątek po Święcie Dziękczynienia, dzień oficjalnie rozpoczynający sezon na bożonarodzeniowe zamówienia. Jest to swoisty festiwal promocji – tego dnia wiele sklepów umożliwia swoim klientom zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. W tym roku wypada 23 listopada. Wraz z Black Friday jednym tchem możemy wymienić Cyber Monday, najbliższy poniedziałek po Czarnym Piątku, dzień wyprzedaży w e-sklepach.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]