Bądź bohaterem Marketing Automation, czyli marketingowe lekcje od Avengers

Niektóre ważne lekcje, czy to zawodowe, czy życiowe, potrafią się przyczaić w nieoczekiwanych miejscach. Czasem nawet ulubiony serial może stać się inspiracją do napisania poradnika.

Avengersi to grupa superbohaterów, którzy wespół ratują świat przed różnymi zagrożeniami. Doskonale wytrenowani, wspomagani mutacjami, otoczeni najnowszą technologią są zdolni stawić czoła najpotężniejszym przeciwnikom. Przyjrzyjmy się razem, jakie porady mają oni dla superbohaterów działów marketingu. Digital Marketers assemble!

 


Pobierz darmowego ebooka i zostań superbohaterem email marketingu.


 

Ant-Man/ Scott Lang – Dzięki zmniejszeniu obszaru, w który celuje, Ant-Man potrafi zdziałać więcej niż inni, używając tej samej siły. Ty też możesz to robić – precyzyjnie targetując swój przekaz i wysyłając wiadomości do segmentów użytkowników zainteresowanych daną treścią.

 

Black Widow/ Natasha Romanova – Czarna Wdowa jest doskonale wyszkolonym szpiegiem. Przygotowując się do akcji stara się dokładnie poznać osoby, z którymi przyjdzie jej się zmierzyć. Jeśli chcesz być równie skuteczny, także musisz dokładnie poznać swoich odbiorców, ich zachowania i przyzwyczajenia. Monitoruj ich zachowania oraz buduj z nich kompleksowe profile użytkowników.

 

Captain America/ Steve Rogers – Apogeum ludzkiej fizyczności (osiągnięta dzięki pewnym ulepszeniom). Jeśli chcesz to przełożyć na działania marketingowe – znajdź swoją niszę i zostań jej mistrzem przez stałe doskonalenie warsztatu i rozwiązań. Nie zadowalaj się rozwiązaniami, które są wystarczające: szukaj tego, co unikatowe i najlepsze, co odróżni Cię od konkurencji i sprawi, że dla Twojej grupy odbiorców – nawet, jeżeli są to księgowe w małych przedsiębiorstwach – Twój produkt będzie szczytem marzeń i spełnieniem potrzeb.

 

Hawkeye/ Clint Burton – Mimo używania nietypowej w dzisiejszych czasach broni (łuk), Clint nie odstaje od swoich kolegów. Zna jej specyfikę i potrafi wykorzystać zalety. Kanał mobile ma unikalną specyfikę ze względu na wykorzystanie smartfonów – osobistych urządzeń mobilnych. Komunikacja w nim rządzi się innymi prawami niż desktop. Warto wyodrębnić kanał mobile z szeroko rozumianego marketingu cyfrowego i planować osobne kampanie uwzględniające jego charakterystykę, a przede wszystkim unikać prostego powielania kampanii dektopowych w obszarze mobile.

 

Hulk/ Bruce Banner – Poza byciem górą zielonych mięśni, Hulk jest również naukowcem. Współczesny marketer musi stosować naukowe podejście do swojej pracy jeżeli chce sprawnie analizować i kontrolować swoje poczynania. Korzystaj z analityki, badaj zachowania klientów i skuteczność poszczególnych kampanii oraz korzystaj z dobrodziejstw najnowszych technologii. Decyzje podejmuj w oparciu o wiedzę na temat swoich odbiorców.

 

Iron Man / Tony Stark – Iron Man bez Jarvisa byłby tylko Tonym Starkiem w bardzo drogim stroju. Każdy z nas potrzebuje takiego pomocnika. Trzeba przyznać, że pewnych działań nie jesteśmy w stanie wykonać bez uciekania się do pomocy inteligentnego oprogramowania. Platforma Marketing Automation wspomoże Twoje działania marketingowe, usprawni Twoją pracę i stanie się Twoim asystentem.

 

Quicksilver/ Pietro Maximoff – Działania marketingowe przynoszą najwięcej korzyści, jeśli są umieszczone w jakimś kontekście i są odpowiedzią na konkretne akcje i działania. Bądź szybki jak Quicksilver… albo zautomatyzuj reakcje. Niech Twoje emaile i powiadomienia push w czasie rzeczywistym odpowiadają na aktualne potrzeby klientów.

 

Scarlet Witch/ Wanda Maximoff – Dzięki wrodzonym mocom, Wanda potrafi panować nad prawdopodobieństwem i kreować rzeczywistość. Dzięki pełnemu profilowaniu użytkowników i dokładnej analizie danych jesteś w stanie w dużej mierze określić prawdopodobieństwo ich przyszłych działań i czekać na nich tam, gdzie Cię potrzebują. Na tym polega marketing predyktywny.

 

Spiderman/ Peter Parker – Działaj lokalnie niczym „Friendly neighborhood Spider-Man”. Personalizacja  i dynamiczne treści pozwolą Ci stworzyć więź ze swoimi klientami, którzy będą traktować wiadomości wysyłane przez Ciebie (z niewielką pomocą systemu) jako ważne i przydatne.

 

Thor – Thor, mimo że jest bogiem, często angażuje się w walkę o sprawy ludzi zamiast skupiać się na własnych celach. Planując kampanię, warto mieć na uwadze nie tylko swoje zyski, ale także dobro użytkowników. Dostarczając im unikalną wartość, jaką jest wiedza, ułatwiająca codzienne życie (a niekoniecznie służąca celom marketingowym) zyskujesz lojalnych klientów, którzy zawsze staną po Twojej stronie. Dlatego też traktuj Content Marketing poważnie, twórz angażujące i merytoryczne posty, ebooki czy infografiki.

 

Wolverine/ James Howlett – Mniej czasem znaczy więcej. Spamowanie pushami i mailami raczej denerwuje zamiast skłaniać do zakupu. Wolverine nie afiszuje się ze swoimi zdolnościami, choć kiedy wymaga tego sytuacja, działa zdecydowanie i skutecznie. Wolverine jest mądry. Bądź jak Wolverine!

 

Black Panther/ T’Challanajnowsza ekranizacja Marvela wywołała nie lada poruszenie w mediach społecznościowych. Hashtag #BlackPantherChallenge zyskał ogromną popularność a akcja zbierania pieniędzy dla czarnoskórych dzieci, aby mogły obejrzeć swojego bohatera na wielkim ekranie, początkowo skromna, nabrała szaleńczego tempa i stała się ogólnokrajowym fenomenem w USA. Potęga mediów społecznościowych już od dawna fascynuje marketerów i daje niezliczone możliwości komunikacji z klientami. Wykorzystaj ją w swoich kampaniach by  nie zostać daleko w tyle za swoją konkurencją.

 

A tak z innej beczki, czy widziałeś już Czarną Panterę?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]