Black Friday tuż tuż – zobacz jak skutecznie przygotować się do kampanii mailingowej

Czarny Piątek już 23 listopada! Zacierasz ręce z myślą o dodatkowej sprzedaży? Przygotuj się z nami, a tego dnia nic Cię nie zaskoczy. Poniżej prezentujemy, jak przygotować kampanię mailingową, by wszystkie wiadomości wyszły płynnie i na czas dotarły do swoich odbiorców.

Mogłoby się wydawać, że do Czarnego Piątku zostało jeszcze kilka tygodni, ale warto przygotować się wcześniej. To czas, gdy każdy próbuje dotrzeć do swoich klientów i przekazać im świetną ofertę. Tylko w zeszłym roku z okazji Black Friday wysłaliśmy z SALESmanago 25 milionów maili! Dla porównania – ilość wysyłanych emaili w tym dniu może być nawet czterokrotnie większa niż w standardowe piątki.

 

Tak w SALESmanago wyglądał poprzedni Black Friday:

Czarny Piątek to idealna okazja, żeby wygenerować wyższą sprzedaż. Tego dnia zakupy wzrastają do ok. 35% w porównaniu do standardowego piątku. E-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i fantastycznie sprawdzi się w tej sytuacji.

Specjalnie dla naszych Klientów opracowaliśmy krótki poradnik, jak zorganizować kampanię, by w Black Friday spokojnie sprawdzać tylko rosnące słupki sprzedaży, bez zmartwień o mailing, który w innym wypadku mógłby być jeszcze dopiero w przygotowaniu.

Po pierwsze KREACJA

Poświęć chwilę i zastanów się, co chcesz zaproponować klientom. Kupon rabatowy na 25%? Zniżka kwotowa? A może darmowa dostawa i dodatek do każdych zakupów? Czy obejmie to wszystkie produkty, czy tylko wybraną grupę? Pamiętaj, że dla obu stron musi to być korzystna oferta.

Następnie przemyśl, jak chciałbyś to przedstawić. Krótki tekst reklamowy sprawdzi się lepiej niż obszerny artykuł – tego dnia Twoi klienci zostaną zasypani mailami, pozwól im trochę odsapnąć i daj informację w przystępnej postaci – dzięki temu też łatwiej zapamiętają właśnie Twoją ofertę.

A skoro ich skrzynki będą pełne… Temat! Koniecznie musi się wyróżniać, by wśród setek maili otworzyli właśnie Twój. Czy wiesz, że za złoty środek uważa się 65 znaków w temacie wiadomości? Warto też ominąć standardowe hasła jak “PROMOCJA” czy “SUPER OFERTA”. Myśl nieszablonowo, przykuj uwagę odbiorców i koniecznie dodaj atrakcyjny preheader (Czym jest preheader i jakie inne triki zastosować dla zwiększenia otwieralności maili, piszemy tutaj).

Gdy treść już gotowa, przygotuj grafiki i zabierz się za tworzenie maila. Z pomocą przyjdzie Ci nasz kreator drag&drop. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzysz wiadomość. A jeśli nie masz pomysłu, jaki układ zastosować, wykorzystaj jeden z naszych 153 szablonów.

 

Po drugie BAZA KONTAKTÓW

Masz już gotową wiadomość? Świetnie! Czas przygotować kontakty, do których zostanie wysłana. Jeśli wszystkie kontakty masz już w SALESmanago, zaplanuj, czy wyślesz wiadomość do wszystkich, czy wykorzystasz posiadane segmenty i dodatkowo spersonalizujesz oferty, kierując do odbiorców różne warianty wiadomości.

Jeśli jednak będziesz importować zewnętrzną bazę, warto wcześniej przygotować plik i umieścić kontakty w systemie pod odpowiednim tagiem, tak by w momencie ustawienia wysyłki wszystko było gotowe. Jeśli potrzebujesz instrukcji, jak przygotować plik i umieścić go w SALESmanago, zajrzyj tu. Akcję przygotowania bazy najlepiej wykonać na kilka dni przed Czarnym Piątkiem – zostawianie tego na ostatnią chwilę nie będzie najlepszym pomysłem ze względu na zwiększoną ilość procesowanych danych przez system w dniu wysyłek.

Jeśli planujesz dodatkowo zastosować zaawansowane filtry (filtrowanie zarówno po detalach i tagach) przy wyborze kontaktów w trakcie wysyłki, warto wykonać to wcześniej przez menu CRM/Lista kontaktów/Zarządzaj i zastosować te filtry w celu utworzenia jednego tagu z gotową listą kontaktów, do których planujemy wysyłkę.

 

I po trzecie PLANOWANIE WYSYŁKI

Jak już pisaliśmy, Czarny Piątek to dzień, gdy każdy chce wysłać wiadomość do swoich klientów. Robimy wszystko, by nasze serwery dały sobie z tym radę i wysłały twoje wiadomości z szybkością jak w każdy inny piątek. Nie zaszkodzi jednak trochę im pomóc i wcześniej zaplanować wysyłkę, tak, by mogła spokojnie czekać przefiltrowana przez wszystkie Twoje warunki, przygotowana dla każdego kontaktu i uruchomić się o odpowiedniej, wybranej przez Ciebie godzinie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość w piątek, zaplanuj jej wysyłkę w systemie już w czwartek po południu, a start wysyłki wyznacz na godziny wczesnoporanne. Dzięki temu wszystkie wiadomości dotrą do Twoich klientów na czas, a oni zdążą je odczytać i zaplanować zakupy właśnie u Ciebie.

Pamiętaj też, że klienci lubią wiedzieć wcześniej, jakie niespodzianki czekają na nich w Black Friday, może w tym roku poinformujesz ich o nich już kilka dni przed? Dzięki temu będą mieli jeszcze więcej czasu na wybranie Twojej oferty, zanim ich portfel opustoszeje w zakupowym szaleństwie.

 

Podsumujmy:

  1. Przygotuj kreację i przetestuj ją wcześniej.
  2. Upewnij się, że odpowiednio otagowałeś kontakty i przygotowałeś bazy do wysyłek.
  3. Ustaw wysyłkę dzień przed planowanym startem na wybraną godzinę.
  4. Po zaplanowaniu wysyłki kampanii sprawdź jeszcze raz wszystkie ustawienia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
  5. Gdy wysyłka się rozpocznie, my będziemy monitorować jej przebieg.
  6. Oglądaj rosnące statystyki w trakcie kampanii.

 

Amerykański Black Friday zadomowił się u nas na dobre, ale gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości – to piątek po Święcie Dziękczynienia, dzień oficjalnie rozpoczynający sezon na bożonarodzeniowe zamówienia. Jest to swoisty festiwal promocji – tego dnia wiele sklepów umożliwia swoim klientom zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. W tym roku wypada 23 listopada. Wraz z Black Friday jednym tchem możemy wymienić Cyber Monday, najbliższy poniedziałek po Czarnym Piątku, dzień wyprzedaży w e-sklepach.

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]