Skuteczna kampania marketingowa? Znamy na to sposoby!

Prowadzenie biznesu w świecie, w którym konkurencja wyrasta jak grzyby po deszczu nie jest najłatwiejszym zadaniem. Nie wystarczy już stworzenie strony internetowej, szeroki wybór oferowanych produktów i atrakcyjna cena. Konieczne jest przeprowadzenie szeregu działań, które mają za zadanie zwrócenie uwagi naszych potencjalnych klientów (i wyszukiwarki Google). Niezmiernie ważne staje się zainwestowanie w platformę Marketing Automation oraz skupienie się na działaniach SEO. Należy pamiętać, że reklama internetowa, pozycjonowanie stron i automatyzacja nie mogą być pojedynczymi akcjami – wszystko powinno przyjąć formę dobrze rozplanowanej strategii. Jak sprawić by kampania marketingowa przyniosła oczekiwany sukces? Odpowiednie przygotowanie i prowadzenie to klucz do sukcesu.

Mamy kilka rad, które ułatwią to karkołomne zadanie. Brzmi interesująco? Zapraszam do lektury!

 

1. Ustal cele swojej kampanii marketingowej

Kampania bez ustalonego celu jest z góry skazana na porażkę. Określenie konkretnej koncepcji  oraz KPI pozwala nam na zmierzenie stopnia osiągnięcia założeń. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Co konkretnie chcę osiągnąć?
  • Jak długo mi to zajmie?
  • Jaki budżet przeznaczę na kampanię?
  • Jakich zasobów potrzebuję?
  • Jak chcę osiągnąć zamierzony rezultat?

Ustalanie celów na podstawie modelu SMART pozwoli na stworzenie skonkretyzowanych, mierzalnych, akceptowanych, realnych oraz terminowych założeń. Celem może być zwiększenie sprzedaży o 15%, wygenerowanie x nowych leadów czy zwiększenie zainteresowania tworzonymi treściami. Zaawansowana analityka umożliwi ich zmierzenie a także porównywanie, wyciągnięcie wniosków i reagowanie na pozytywne i negatywne trendy w czasie rzeczywistym.

 

2. Zidentyfikuj grupę docelową

Różne treści, produkty i kanały przekazu przemawiają do różnych odbiorców. Inne treści będziemy kierować do kobiet a inne do mężczyzn, odmienną komunikację zastosujemy w przypadku młodych ludzi niż do osób dorosłych. Dokładne określenie grupy odbiorców pozwoli na dopasowanie treści na stronie WWW, spersonalizowanie wiadomości (personalizowane maile, SMSy), które zaprocentują większym zainteresowaniem i zaangażowaniem Twoich potencjalnych klientów. Dzięki stworzeniu Buyer Persony, czyli profilu idealnego klienta, lepiej poznasz i zrozumiesz swoją publiczność, wyraźniej zobaczysz, czego potrzebuje i co powinieneś jej dostarczyć.

 

3. Zaplanuj treści i narzędzia do akcji marketingowej

Marketing Automation daje Ci dostęp do ogromnych zasobów wiedzy o Twoich klientach: ich zwyczajach, preferencjach, profilu demograficznym. Tę wiedzę możesz przekuć na konkretne działania. Zebrane dane wykorzystaj do zaplanowania kanałów dystrybucji i  treści.

Wybór jest ogromny:

  • email marketing,
  • website marketing,
  • social media
  • ad remarketing
  • mobile
  • wyszukiwarka

Testuj różne scenariusze, by dowiedzieć się co najlepiej oddziałuje na Twoich potencjalnych klientów. Zaprzyjaźnij się ze swoimi największymi sprzymierzeńcami – testami A/B i A/B/X.

 

4. Stwórz dedykowany landing page

Jeśli prowadzisz kampanię marketingową nigdy, przenigdy nie kieruj swoich klientów na stronę główną. Klient będzie zdezorientowany a szukanie tego, co chcesz mu przekazać będzie trwało wieki, co tylko przyczyni się do jego frustracji i zniechęcenia. Odpowiednio skonstruowany, responsywny i spersonalizowany landing page pozwoli skupić uwagę klienta dokładnie na tym, co chcesz mu przekazać – bez zbędnego rozpraszania.

Twój landing page powinien:

  • treścią i designem nawiązywać do innych środków reklamy
  • budować zaufanie do marki
  • jasno prowadzić do ‘call to action’

Źródło: Unbounce

Jak zoptymalizować landing page, by zwiększyć konwersję, sprzedaż i ilość pozyskiwanych leadów? Dowiesz się tutaj.

 

5. Lead Nurturing

Żadna kampania marketingowa, raz wcielona w życie nie może być pozostawiona sama sobie. Należy zadbać o dobre relacje z potencjalnym klientem, zbudowanie zaufania do marki, edukację oraz zwiększenie lojalności obecnych klientów. Pomoże tutaj Lead Nurturing – którego celem jest: utrzymanie kontaktu z potencjalnym klientem, przekazanie kluczowych idei na temat produktu lub usługi potencjalnemu klientowi, wskazanie najlepszego momentu do sprzedaży.

 

6. Przeprowadzaj analizy skuteczności

Każde działanie marketingowe, które podejmujesz musi być poddane szczegółowej analizie.

To dzięki niej dowiesz się czy odniosłeś sukces. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą przeprowadzić takie analizy. Platforma SALESmanago Marketing Automation umożliwia wyświetlanie kompleksowej analityki najważniejszych procesów marketingowych i sprzedażowych i precyzyjne kontrolowanie przebiegu kampanii marketingowych i sprzedażowych – wszystko to w jednym miejscu. Przeprowadzona analiza pozwoli na weryfikację i ewentualne udoskonalenie kampanii, pozwoli na ukazanie jej słabych i mocnych stron i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą na prowadzenie skuteczniejszych działań w przyszłości. Przygotowanie szczegółowego raportu z prowadzonych działań pozwoli powtórzyć sukces marketingowy w przyszłości i wzbogaci Twoją wiedzę na temat klientów.

 

Wypróbuj SALESmanago przez 30 dni za darmo i zacznij prowadzić skuteczne kampanie marketingowe.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.