Jak stworzyć prosperujący ecommerce w 5 krokach

Marzysz o otworzeniu własnego sklepu internetowego i zastanawiasz się co zrobić, by to się wreszcie ziściło? Znalazłeś swoją niszę i masz świetny produkt, ale wciąż nie wiesz jak sprawić, że twój sklep stanie się rzeczywistością i osiągnie sukces? Mamy coś dla ciebie! W tym poście przedstawiamy 5 najważniejszych kroków, które pozwolą ci skutecznie stworzyć prosperujący sklep internetowy.

 

1. Zadbaj o kwestie techniczne

 

Najpierw zajmij się sprawami technicznymi: wybierz i zarejestruj nazwę domeny, wybierz dostawcę usług hostingowych oraz odpowiednią platformę ecommerce i zintegruj ją z innymi usługami (na przykład system przetwarzania płatności, dostawa, media społecznościowe, platforma Marketing Automation…). To kluczowe decyzje, które w dużym stopniu wpłyną na techniczne aspekty twojego biznesu internetowego. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy technicznej, ta część może wydawać się uciążliwa i skomplikowana, jednak pamiętaj że zawsze możesz sięgnąć po pomoc programisty. Niemniej jednak, powinieneś mieć wystarczającą wiedzę, by być w stanie wybrać to, co najlepsze dla twojego biznesu. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, które powinieneś rozważyć w kontekście twojego modelu biznesowego i branży. Niektóre z kwestii, które warto wziąć pod uwagę, to możliwości integracji danego narzędzia oraz łatwość użytkowania: czy obsługa sklepu od strony technicznej będzie dla ciebie zbyt trudna, jeśli nie masz eksperckich umiejętności i wiedzy? Jeśli tak, to może w takim razie zdecyduj się na bardziej intuicyjne rozwiązanie?

 

 


Sprawdź dostępne integracje SALESmanago


 

2. Stwórz mapę podróży zakupowej klienta

 

Podczas konfigurowania platformy ecommerce, poza czynnikami technicznymi pomyśl także o Customer Experience, czyli doświadczeniach zakupowych klienta. Postaw się na miejscu twoich klientów i zaplanuj ścieżkę zakupową od chwili rozpoczęcia podróży (moment, w którym dowiadują się o twojej firmie) aż do ostatniego etapu (czyli transakcji). Możesz stworzyć mapę wizualizującą wszystkie etapy podróży, jej szacowany czas trwania oraz tak zwane touchpointy, czyli momenty, w których zachodzi kontakt klienta z marką. Te punkty w podróży zakupowej klienta mają ogromny wpływ na to, jak będzie postrzegana marka. W ten sposób będziesz w stanie zapobiec negatywnym doświadczeniom, które mogłyby skutkować niezadowoleniem klienta.

 

 

 

3. Zaplanuj działania marketingowe

 

Gdy twój sklep jest już postawiony, upewnij się, że twoja grupa docelowa wie, że istniejesz. Wybierz odpowiednie kanały marketingowe, które umożliwią ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Tutaj pomocne będzie stworzenie Buyer Persony, ponieważ pozwoli ci na zdefiniowanie, kim są twoi idealni klienci oraz gdzie ich znaleźć. Te informacje pomogą również dowiedzieć się, jaki rodzaj komunikacji będzie skuteczny w twoim przypadku.

Przykłady działań, które możesz wdrożyć w swojej strategii to:

 

  • Content marketing i SEO. Pisz wartościowe treści (na przykład bloga) które będą przyciągać odwiedzających na twoją stronę bez konieczności inwestowania w promocję. Nie zapomnij także o odpowiednim zoptymalizowaniu stron produktowych pod wyszukiwarki, by zapewnić widoczność twojego sklepu w wynikach wyszukiwania.
  • Email marketing. Zbieraj emaile osób odwiedzających twój sklep na przykład ustawiając pop-up z formularzem subskrypcji (możesz zaoferować coś w zamian, na przykład kupon lub gratis) i zacznij rozpocznij wysyłkę mailingów oraz newsletterów.
  • Spersonalizowane i dynamiczne treści. Możesz dostarczać je klientom za pośrednictwem maili dynamicznych lub dynamicznych rekomendacji na twojej stronie internetowej z produktami, które można polecić każdemu z klientów.
  • Promuj sklep na Facebooku dzięki reklamom perfekcyjnie dopasowanym do potrzeb i zainteresowań klienta. To możliwe dzięki integracji SALESmanago z Facebook Ads, która pozwala na stworzenie zaawansowanych grupo Custom Audiences i precyzyjne stargetowanie twoich potencjalnych klientów w social media.

 

4. Zbierz feedback i ulepsz swoje usługi

 

Gdy pierwsi klienci już dokonali transakcji w twoim sklepie, możesz zacząć zbierać feedback w celu poprawienia jego działania. Nawet jeśli opracowałeś mapę podróży zakupowej klienta przed otworzeniem sklepu, bardzo prawdopodobne jest, że coś ci umknęło. Twoi pierwsi klienci będą w stanie wskazać słabe punkty twojego sklepu. Jednak w jaki sposób możesz zebrać ich opinie? Stwórz krótką ankietę na temat ich doświadczeń i zaoferuj coś w zamian: na przykład po dostarczeniu towaru możesz wysyłać maile z podziękowaniem za zakup i poprosić o wypełnienie kwestionariusza w zamian za kupon rabatowy. Wykorzystaj odpowiedzi, by wykryć jakiekolwiek niedociągnięcia, które mogłyby spowodować odpływ klientów, zanim ten stanie się poważnym problemem.

 

5. Zatrzymaj swoich klientów

 

Dla nowo powstałego sklepu internetowego pozyskanie nowych klientów jest trudne, więc gdy już ich masz, dołóż starań, by zostali z tobą dłużej. Niedawno przeprowadzone badanie udowodniło, że pozyskanie nowego klienta może być od 5 do 25 razy bardziej kosztowne niż utrzymanie aktualnego! Biorąc to pod uwagę, budowanie długoterminowych relacji z klientami zdecydowanie się opłaca.

Możesz to osiągnąć na różne sposoby:

 

  • Wykorzystaj informacje, które pozyskałeś na temat swoich klientów, na przykład ich preferencje zakupowe (oparte na odwiedzonych stronach oraz na transakcjach) lub datę urodzin (by wysłać im emaila z kuponem rabatowym z tej okazji). Użyj platformy Marketing Automation by zebrać te dane i wykorzystać je do wysyłania spersonalizowanych ofert, którym klienci nie będą mogli się oprzeć.
  • Stwórz program lojalnościowy. Zainspiruj się naszym case study Bioderma. Ta francuska marka z powodzeniem zautomatyzowała swój program lojalnościowy dzięki platformie SALESmanago Marketing Automation.
  • Zapewnij świetną obsługę klienta. Czy wiesz, że 74% deklaruje, że gdy styka się ze złą obsługą klienta, w rezultacie wybiera konkurencję (źródło)? Zaproponuj klientom wiele możliwości komunikacji z marką, nie tylko przez telefon lub mailowo. Wykorzystaj social media, by komunikować się z klientami i dodaj Live Chata na swojej stronie internetowej – statystyki wskazują, że ten kanał ostatnio zyskuje na popularności.

 

Tych kilka prostych propozycji pomoże ci w tej ciekawej podróży pełnej przygód, jaką może być tworzenie własnego biznesu.

 


Zobacz jak możesz wykorzystać platformę SALESmanago Marketing Automation w ecommerce


 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]