Masz już za sobą doświadczenie w handlu a twój sklep się rozwija. Chciałbyś oferować swoim klientom produkty dopasowane do ich profili behawioralnych?  

Z pomocą przychodzi XML. Jest to uniwersalny język znaczników, który służy do prezentacji danych na stronie WWW w sposób ustrukturalizowany; prościej mówiąc – to plik, który zaciąga informacje o twoich produktach, takie jak nazwa, cena, kategoria itd. do wiadomości e-mail, którą chcesz wysłać do klienta. SALESmanago chcąc sprostać potrzebom naszych klientów, optymalizuje dodawanie plików produktowych, dając możliwość idealnej personalizacji Twojej oferty sprzedażowej. 

Dzięki nowej zakładce twoje e-sklepy dodanie pliku XML w SALESmanago jest jeszcze łatwiejsze.

  • poprzez wysłanie e-maila dynamicznego, możesz wysłać do swojego kontaktu treść idealnie dopasowaną do jego zainteresowań na podstawie tego co oglądał na twojej stronie internetowej.
  • dzięki dynamicznej ramce rekomendacji jesteś w stanie wyświetlać swoim kontaktom spersonalizowane treści w czasie rzeczywistym, w formie ramki lub wiadomości,
  • za pomocą uczenia maszynowego, moduł AI jest w stanie przyswoić zachowania zakupowe klientów i lepiej przewidzieć ich wybory w naszym sklepie. Pozwala to na lepsze dotarcie do kontaktu w odpowiednim momencie i medium z dobrze dobraną ofertą,
  • ciekawym rozwiązaniem jakie oferuje system SALESmanago jest Automatic Sales Chat. Jest to bot zsynchronizowany prowadzoną przez Ciebie stroną na Facebooku, który ułatwia pierwszy kontakt z klientem i z sukcesem może zastąpić dział obsługi klienta

Jak prosto dodać plik XML  do systemu?

Dwie najważniejsze rzeczy to poprawne przygotowanie pliku XML i jego zaimplementowanie do SALESmanago. Należy pamiętać o dokładnym sprawdzeniu informacji w pliku XML  przed wysłaniem go do weryfikacji. Po weryfikacji, dział IT opracowuje transformatę pliku XML, czyli odpowiednie przetworzenie tego pliku tak, aby możliwe było wyświetlanie zawartych w nim informacji. Oznacza to, że w przypadku zmiany struktury pliku XML, konieczne jest opracowanie nowej transformaty.

W systemie SALESmanago każdy plik XML może mieć przypisaną tylko jedną transformatę bez możliwości późniejszej edycji. Oznacza to, że jeśli w systemie znajduje się już wgrany plik XML z transformatą, to podmiana pliku lub transformaty będzie niemożliwa. Przygotowany plik XML zawierający spis produktów, bądź usług znajdujących się na stronie WWW można dodać do systemu SALESmanago.

By wprowadzić plik XML do systemu przejdź do zakładki Ustawienia -> Inne-> Twoje E-sklepy.

[1] Wyszukiwarka – możesz wyszukać e-sklep po nazwie.

[2] Transformata domyślna –  przy dodawaniu e-sklepu możemy wybrać format pliku XML. Po wybraniu domyślnego formatu, w tym miejscu należy wkleić transformatę XML. Jeśli dodawane e-sklepy będą miały zaznaczoną opcję transformaty domyślnej, będzie to oznaczać, że każdy ze sklepów będzie korzystał z tej transformaty.

[3] Dodaj e-sklep – opcja dodawania nowego e-sklepu. W obrębie jednego e-sklepu dodawany jest jeden plik XML.

[4] Status – Twój e-sklep może mieć status aktywny lub nieaktywny.

[5] Aktywacja / deaktywacja – naciskając ten przycisk aktywujesz lub dezaktywujesz dany e-sklep.

[6] Edytuj – naciskając ten przycisk możesz przejść do edycji e-sklepu.

[7] Usuń – usuwanie pliku.

WAŻNE: W każdej chwili możesz wybrane źródło danych aktywować lub dezaktywować, edytować, czy nawet usunąć.

Po dodaniu XML do systemu, możesz dodać swój e-sklep.

[1] Nazwa sklepu – wprowadź nazwę systemową sklepu. Pod tą nazwą odnajdziesz go później w systemie.

[2] Aktywuj źródło danych – w tym miejscu możesz aktywować lub dezaktywować źródło danych, naciskając przycisk ON lub OFF.

[3] Domena sklepu – podaj domenę sklepu, z którego pliki XML będą wykorzystywane do transformaty (np. domena.pl lub www.domena.pl).

[4] Waluta sklepu – wybierz walutę stosownie do kontekstu.

[5] Język sklepu – wybierz język dla źródła danych.

[6] URL feedu produktowego – URL do pliku XML, można dodawać więcej xml w jednym sklepie, ale muszą mieć taką samą transformatę. Żeby dołączyć więcej URL w jednym sklepie należy skontaktować się na adres email: bok@salesmanago.pl

[7] Format XML – wybierz z listy transformatę. Zaawansowani użytkownicy mogą wklejać własne transformaty po wybraniu  z listy opcji Inna. Wybierając opcję Domyślna, należy wkleić transformatę po przejściu do widoku Transformata domyślna (ilustracja 1)

[8] Kodowanie – wybierz rodzaj kodowania. Opcje do wyboru: UTF-8 lub Windows 1250 (adekwatnie jak w XMLu).

Kliknij Zapisz, aby zapisać informacje dotyczące e-sklepu.