Ecommerce z Marketing Automation – Lekcja 3: Rozszerzenie komunikacji

Komunikacja jest chyba najważniejszą częścią budowania relacji marki z klientem. Zarówno przekazywanie ważnych wiadomości jak i otrzymywanie informacji zwrotnych to istotne elementy tej więzi. Mimo że żyjemy w epoce cyfrowej, nadal jesteśmy zobowiązani do traktowania klientów jako odrębnych jednostek, a nie bezimiennej i pozbawionej twarzy masy po drugiej stronie ekranu.

W Lekcji 1 pisałam wiele o jednym z podstawowych narzędzi do komunikowania się z klientami i dobrze rokującymi kontaktami: email marketingu. Nowoczesne oprogramowanie oferuje wiele funkcji, które umożliwiają dostosowanie każdego maila do indywidualnych potrzeb każdego z odbiorców w bazie danych. To właśnie email powinien stanowić forpocztę Twojej komunikacji. Sięgaj po niego zawsze gdy chcesz informować, zadawać pytania lub zwyczajnie pogratulować użytkownikowi.

W Lekcji 2 poszerzyłam Twoją wiedzę na temat możliwości poczty elektronicznej. Opisałam Ci mechanizm i zastosowania maili dynamicznych (absolutnie niezbędnych w zakresie rekomendacji, upsellingu i cross-sellingu) i maili służących do ratowania porzuconych koszyków (aż 67% porzuconych koszyków można odzyskać wysyłając odpowiednią wiadomość).

Dziś nadszedł czas, aby przedstawić strategie wspomagające – Media Społecznościowe i powiadomienia Web Push.

Media społecznościowe

Z młodzieżowej nowinki Social Media ewoluowały do wszechobecnego tła naszych codziennych działań. W tej chwili ciężko jest znaleźć w sieci miejsce wolne od wtyczek mediów społecznościowych: przycisku Lubię to, Udostępnij, czy chociażby Zaloguj się za pomocą… Są wszechobecne. Używają ich przeciętni Kowalscy, światowej klasy influencerzy, prezesi i marki. Są wręcz stworzone do dwukierunkowej komunikacji pomiędzy firmami i klientami.

Mimo iż praca z mediami społecznościowymi wydaje się bardziej zabawą niż pracą, osoba, która chce zostać specjalistą w tej dziedzinie musi zastosować bardziej naukowe podejście do swoich obowiązków żeby to osiągnąć. Każdy dobry marketer wie które KPI musi śledzić, żeby:

  • mierzyć skuteczność podejmowanych działań i wiedzieć, które z nich należy zmienić bądź poprawić
  • zidentyfikować najbardziej efektywne działania
  • dostarczać pracownikom feedbacku na temat wykonywanej przez nich pracy
  • lokalizować problemy
  • mierzyć stosunek kosztów do uzyskanych efektów

 

Co więcej, najlepsi gracze unikają jak ognia taktyki ‘Spray & Pray’. Wiedzą, do kogo się zwracają, znają specyfikę wybranego kanału komunikacyjnego i dostosowują intensywność prowadzonych działań do publiczności. Sekretnym składnikiem, którym doprawiają swój sukces jest szczypta zautomatyzowanej magii.

Połączenie działań w Mediach Społecznościowych z platformą do automatyzacji marketingu otwiera szereg nowych możliwości marketingowych. Po pierwsze pozwala na zakolejkowanie postów w najpopularniejszych serwisach, takich jak Facebook i Twitter oraz zmierzenie ich statystyk. Po drugie angażuje posiadane na temat kontaktów informacje podczas tworzenia tzw. Custom Audiences, czyli grup odbiorców które Facebook tworzy na podstawie porównania bazy danych (tej posiadanej przez firmę i własnej).

Skuteczne kampanie na Facebooku są skierowane do grup najchętniej wchodzących w interakcję w danym obszarze zainteresowań. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. Możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.

 

Integracja platformy z Facebook Ads ma na celu zaadresowanie luki w podejściu markerów do social media: podczas gdy większość z nich przyznaje, że korzysta z Facebooka w celach biznesowych, jedynie 45% uważa, że te działania przynoszą efekty.

Całość procesu oraz kreacje tworzone są bezpośrednio w systemie, bez konieczności przełączania się do panelu Facebook Ads. W systemie użytkownicy znajdą również pełną analitykę działań z wykorzystaniem tego kanału social media.

Gra jest warta świeczki: 71% osób, które miało dobre doświadczenie z daną marką w mediach społecznościowych chętnie poleci ją znajomym.

 

Czytaj dalej o social media:

Marketing na Facebooku: Za co ja wam płacę!?

Jak spersonalizować reklamy na Facebooku wykorzystując Marketing Automation i dlaczego warto to robić?

Przewodnik po platformach społecznościowych dla Ecommerce [Darmowy Ebook]

 

Albo wypróbuj tę funkcję za darmo przez 14 dni.

 

Web Push

Powiadomienia Web Push są doskonałym przykładem komunikacji za pozwoleniem. Średni CTR tego medium wynosi 30 %.

Web push to proste, krótkie powiadomienia, umożliwiające komunikację z użytkownikami, którzy choć raz odwiedzili Twoją stronę i wyrazili zgodę na otrzymywanie specjalnych powiadomień. Największą ich zaletą jest to, że nie potrzebujesz adresu e-mail użytkownika, żeby mu te powiadomienia wysyłać! Web push działa także dla kontaktów anonimowych. Jedynym warunkiem pojawienia się powiadomienia Web Push jest wcześniejsze wyrażenie zgody na ich otrzymywanie. Użytkownik nie musi nawet mieć otwartej przeglądarki, ani z niej korzystać w danej chwili. Procesy odpowiedzialne za wysyłkę Web Push pozostają aktywne nawet po zamknięciu okna przeglądarki.

 

Wdrożenie web push:

  • nowy sposób komunikacji z kontaktami w bazie,
  • komunikacja z kontaktami anonimowymi (powiadomienia nie wymagają podania adresu email),
  • nowe kryterium podczas segmentacji bazy,
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • możliwość rozbudowywania bazy danych przez przekierowanie na odpowiednie landing page
  • dodatkowe narzędzie do progresywnego profilowania,
  • łatwy sposób na wyróżnienie oferty

 

Przykład? Załóżmy, że dowozisz jedzenie. Przed ważnymi wydarzeniami sportowymi możesz przypomnieć użytkownikom, że muszą zamówić je wcześniej, żeby mieć ciepłe przekąski podczas meczu.

Albo też masz typowy odzieżowy ecommerce. Masz w danym momencie fajne ceny na kostiumy kąpielowe, więc piszesz szybkie powiadomienie, dodajesz przyciągający wzrok obrazek i “przypadkiem” wspominasz, że oferta obowiązuje przez 48 godzin. Abrakadabra – ruch na Twojej stronie właśnie wzrósł trzykrotnie.

Możliwości są naprawdę ogromne. Twoje komunikaty będą wyświetlane każdemu użytkownikowi, który potwierdzi ich subskrypcję będąc na stronie, a następnie wyrazi zgodę na pokazywanie powiadomień przez przeglądarkę. Jeżeli jakiś kontakt nie wyrazi akceptacji – nic straconego. Formularz zgody może być wyświetlony ponownie po upływie określonego przez Ciebie czasu.

 

Web Pushes są świetne i wiemy o tym!

Przeczytaj nasz rewelacyjny Kompletny i ostateczny przewodnik po powiadomieniach Web Push

Wysyłaj je za darmo przez 14 dni.

 

Zapraszam również na poprzednie lekcje:

Ecommerce z Marketing Automation – Lekcja 1: Budowanie podstaw

Ecommerce z Marketing Automation – Lekcja 2: Budowanie przychodu

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]