6 zasad zwiększających sprzedaż z Marketing Automation

Dużo pisaliśmy o zmianie w zachowaniu konsumentów w trakcie procesu zakupowego. Dzisiaj mamy do czynienia z bardziej świadomym i samodzielnym konsumentem. Większość unika bezpośredniego kontaktu z działem sprzedaży przez około 70% procesu zakupowego. Marketing Automation pozwala dotrzeć do konsumentów na tym początkowym etapie. Jak więc się zachowywać aby doprowadzić do sprzedaży?

Nawet najlepsze i najbardziej intuicyjne narzędzia są tak samo dobre jak umiejętności osoby, która z niego korzysta. System Marketing Automation to narzędzie, i jak każde musi być odpowiednio wykorzystywane. Dlatego warto pomyśleć czy używamy go w taki sposób, w jaki powinien być użyty lub jak powinniśmy wykorzystać jego możliwości.

Dzisiaj skupimy się na tym jak sprzedawać wykorzystując Marketing Automation. Oto kilka reguł, które pomogą nam w tym zadaniu.

1. Podejdź do konsumenta z empatią

Każdy z nas jest konsumentem. Dlatego tworząc kampanię zwróćmy uwagę na to czego sami byśmy po niej oczekiwali. Na pewno każdy kupujący oczekuje lepiej dopasowanych, spersonalizowanych i istotnych dla niego treści. Przecież sami bardziej docenimy mailing, w którym zobaczymy interesujące nas produkty. Dostarczajmy treści, które interesują odbiorców, odpowiadają na ich potrzeby i nie sprzedawajmy zbyt wcześnie.

2. Pozwól konsumentom mówić

Większość potencjalnych klientów odwiedza stronę WWW firmy, po to aby otrzymać konkretne odpowiedzi. Ich zachowanie online, to sposób w jaki mówią nam czego potrzebują i kiedy. Z Marketing Automation możemy ich „wysłuchać” i udzielić odpowiedzi w odpowiedniej chwili.

3. Ułatw życie Twoim potencjalnym klientom

Kupujący są bardzo zajęci. Dlatego starajmy się tworzyć jasne i zwięzłe komunikaty. Unikajmy dzwonienia, jeśli wiadomości e-mail i SMS dobrze działają. Natomiast jeśli chcemy się spotkać, to tylko wtedy kiedy zwykła rozmowa lub spotkanie on-line nie wystarczy. Dlatego im mniej wysiłku będą musieli poświęcić, tym chętniej będą się komunikować.

4. Nie naciskaj na zakup zbyt wcześnie

Jeśli zaczniemy naciskać na konsumenta zbyt wcześnie to stajemy przed kilkoma zagrożeniami. Przede wszystkim nie przygotowana osoba najpewniej nie dokona zakupu, co sprawi, że stracimy czas, pieniądze i siły. Ewentualnie zbyt wczesny kontakt sprzedażowy może niepotrzebnie wydłużyć cykl sprzedażowy. Z drugiej strony jeśli faktycznie klient dokona nieświadomego zakupu, to w modelach abonamentowych uzyskamy duży odsetek rezygnacji, a w innym wypadku wielu niezadowolonych klientów.

5. Dobrze poznaj potencjalnego klienta

Marketing Automation daje ogromne możliwości w monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania kontaktów na stronie WWW. Warto poznać zachowanie potencjalnych klientów. Szczególnie ciekawe będzie to jakie zakładki naszej strony odwiedzili, które maile klikali i otwierali. Im więcej informacji tym łatwiej nam będzie się kontaktować, a następnie gdy już kontakt trafi do działu sprzedaży, to sam sprzedawca będzie miał dostęp do wielu wspaniałych informacji, które pomogą mu nawiązać relację.

6. Komunikuj się w odpowiednich momentach

Dobry komunikat, to taki który trafia do nas w odpowiednim momencie. Dlatego powiniśmy komunikować się w reakcji na zachowanie adresatów, tak aby wiadomości docierały do nich wtedy kiedy ich potrzebują. Na przykład jeśli ktoś odwiedził nasz e-sklep i szukał nart, to wyślijmy mu kilka informacji o produktach, które przeglądał i niedługo po jego wizycie na stronie WWW.

Marketing Automation pozwala skuteczniej dopasowywać treści do potrzeb konsumentów, wysyłać im je w odpowiednim momencie i za pomocą najlepszego medium.  Dlatego jeśli wspiera dobry zespół marketingowo-sprzedażowy to wyniki ich pracy mogą tylko cieszyć.

Chcesz sprawdzić jak Marketing Automation pomoże w Twojej firmie? Skorzystaj z 30-dni bezpłatnego okresu testowego TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]