8 sposobów na Real Time Marketing z Marketing Automation

Stressed business man rushing in the office

Choć zazwyczaj kojarzy się nam z błyskotliwymi reakcjami marek na bieżące wydarzenia (co może czasem skończyć się niewesoło: zobacz, jak RTM może się nie powieść) oraz angażowanie się w dyskusję, to termin obejmuje również podejście, w którym reagujemy na oczekiwania, potrzeby i działania użytkownika w czasie rzeczywistym – w momencie, kiedy jest na naszej stronie, używa naszej aplikacji, poszukuje produktu czy przechodzi koło sklepu stacjonarnego.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

Marketing w czasie rzeczywistym

Taka filozofia marketingu odpowiada na zmieniające się zachowania konsumentów, którzy są niecierpliwi i chcą szybko znajdować to, czego szukają. Według Forrester Research, aż 89% przestaje korzystać z usług firmy po doświadczeniu frustracji, związanej z trudnością z wyszukaniem pożądanej informacji czy produktu.

Wymusza to na marketerach bardziej dialogiczne podejście: chcemy dostroić się do oczekiwań odbiorców, pozwolić im dopasować naszą stronę, sklep czy produkt do ich potrzeb.

Dlatego nie myśl o RTM jak o izolowanej akcji, ale jak o kompleksowym podejściu do Twoich klientów.

Ale jak wdrożyć go w praktyce?

 

10 sposobów na Real-Time Marketing

  1. Banery dynamiczne: Czyli rekomenduj produkty bądź rozwiązania w czasie rzeczywistym. Platforma Marketing Automation przeanalizuje zachowanie i historię danej osoby, dzięki czemu w momencie, kiedy przegląda Twoją stronę www, zobaczy banery z ofertą dopasowaną do jej potrzeb. Innymi słowy, to jego kliknięcia determinują treść banera. Pamiętaj, że możesz również dopasowywać na bieżąco komunikację do anonimowych użytkowników.
  2. Spersonalizowane treści w aplikacjach mobilnych: czyli analogicznie dopasuj treści prezentowane użytkownikowi w aplikacji mobilnej. Używając APPmanago, wiesz, jakie inne aplikacje zainstalował użytkownik, z jakich modułów Twojej aplikacji korzysta najczęściej oraz monitorujesz na bieżąco jego zachowanie. W ten sposób możesz zareagować na jego działania w aplikacji przez dopasowanie treści.
  3. Geolokalizacja i beacony: wiedza o tym, gdzie aktualnie znajduje się Twój klient, pomoże dopasować komunikat do sytuacji. Dzięki temu wyślesz mu ofertę (SMS-em czy powiadomieniem push) dokładnie wtedy, kiedy przechodzi obok Twojego salonu. Pozyskane z geolokalizacji bądź beaconów dane współtworzą również profil klienta.
  4. Powiadomienia push: powiadomienia push to cenne narzędzie, które pozwala Ci zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz skłonić och do sprzedaży. Pod warunkiem, że je personalizujesz (przede wszystkim stosujesz pushe 1-do-1, a nie masowe powiadomienia)! Wyślij powiadomienie, kiedy widzisz zainteresowanie klienta produktem.
  5. Live chat: daj klientowi możliwość szybkiego skomunikowania się z Tobą na stronie, kiedy nie może czegoś znaleźć lub potrzebuje konkretnej, szybkiej informacji.
  6. Alerty dla działu sprzedaży w B2B: kiedy lead, który stracił zainteresowanie, po dłuższym czasie wchodzi na Twoją stronę www i przegląda cennik, to dobry moment na telefon. Teraz Twój lead ma czas, by przyjrzeć się Twojej ofercie. Dzięki alertom sprzedawcy mogą reagować na bieżąco na zachowania odbiorców, dobierając moment kontaktu do preferencji odbiorcy. Nie myśl o Real-Time Marketingu jako o rozwiązaniu głównie dla sektorów B2C czy Ecommerce, gdzie zakupy bywają bardziej spontaniczne. 42% marketerów B2B wdraża rozwiązania RTM (dane: Econsultancy).
  7. SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI: technologia ucząca się zachowania każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego zachowanie zakupowe i na bazie tego rekomendująca spersonalizowane produkty, które w ocenie algorytmów zakupi z najwyższym prawdopodobieństwem. Szczegółowy wgląd w historię zakupową, analiza korelacji produktów pomiędzy różnymi kategoriami, a także badanie ścieżki zakupowej każdego klienta umożliwi Ci dotarcie do klientów z wysoko spersonalizowaną i przyciągającą uwagę ofertą w odpowiednim momencie i miejscu.
  8. Dynamiczne formularze kontaktowe: taki formularz reaguje w czasie rzeczywistym na to, czego poszukuje użytkownik. Zamiast oferować wszystkim ten sam formularz, dodaj szczyptę osobistego podejścia: nawiąż do produktów, które użytkownik oglądał, lub do materiałów, które przeglądał.

 

Real-Time marketing to przede wszystkim filozofia komunikacji: podejście, w obrębie którego starasz się odpowiedzieć jak najszybciej na aktualną potrzebę klienta, a nie atakujesz wszystkich jedną kampanią. W ten sposób również komunikujesz się z odbiorcą wtedy, kiedy chce on kupić dany produkt, a nie w przypadkowej sytuacji, co znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]