Dowiedz się więcej, czytając nasze Case Study!

O kliencie

Drogeria Pigment to unikatowe i niszowe marki kosmetyków naturalnych i organicznych, w których wartościowe składy odgrywają znaczącą rolę. Jest to polska firma, która z dumą wspiera i promuje rodzimych producentów oraz lokalne manufaktury. W ich asortymencie znajdują się również światowe i profesjonalne marki, w tym niezwykle dynamicznie rozwijająca się kategoria kosmetyków koreańskich. Oferta Drogerii Pigment to marki uwzględniające najnowsze trendy oraz szeroka gama produktów mineralnych, które nie tylko upiększają ale także dbają o dobrą kondycję skóry. Drogeria Pigment Dynamicznie rozwijają ofertę pędzli do makijażu odpowiadając na potrzeby odwiedzających ich wizażystek oraz entuzjastek make-upu

Wyzwania

  • Aktywizacja uczestników programu lojalnościowego.
  • Zwiększenie sprzedaży i konwersji z wygenerowanego już ruchu.
  • Pozyskiwanie nowych klientów.
  • Możliwość monitorowania i analizowania danych transakcyjnych w prosty sposób

Rozwiązania

  • Automatyzacja programu lojalnościowego
    W trakcie każdego miesiąca, wszystkie transakcje klientów są zliczane, a w momencie gdy suma transakcji osiągnie bądź przekroczy określony próg , reguła automatyzacji natychmiastowo wysyła e-mail z kuponem rabatowym na kolejne zakupy.
  • Ratowanie porzuconego koszyka
    Jeżeli klient doda produkty do koszyka i nie sfinalizuje transakcji, system po 4 godzinach automatycznie wyśle do niego wiadomość e-mail zawierającą produkty zostawione w koszyku.
  • Zaawansowana segmentacja bazy
    Kontakty w bazie segmentowane są na podstawie ich aktywności na stronie WWW w zależności od przeglądanych i wyszukiwanych ofert. Dzięki aktywnemu modułowi analityki RFM, klienci są segmentowani także w oparciu o swoje dane transakcyjne, w zależności od częstotliwości zakupów, ich wartości oraz czasu od ostatniej transakcji.
  • Generowanie leadów
    Zastosowanie zintegrowanych formularzy kontaktowych oraz formularza web-push służy do pozyskiwania nowych kontaktów. Formularz zgody web push wyświetla się po kilkunastu sekundach od wizyty na stronie oraz co dwa dni w momencie odrzucenia zgody. Dzięki licznym zapisom, Pigment regularnie wysyła powiadomienia web push w momencie gdy trwają kampanie promocyjne bądź gdy pojawiają się nowe produkty.
  • Dashboard sprzedażowy
    System na bieżąco obrazuje proces pozyskiwania kontaktów oraz pozwala na śledzenie wartości wygenerowanych transakcji.

Efekty

  • 700% ROI dla całości wdrożenia SALESmanago
  • 400% wyższy OR wiadomości w programie lojalnościowym w stosunku do masowych wiadomości
  • 240% wyższy CTR w programie lojalnościowym w stosunku do masowych wiadomości
  • 300% wyższy OR wiadomości dynamicznych z porzuconym koszyku w stosunku do masowych wiadomości
  • 280% wyższy CTR wiadomości dynamicznych z porzuconym koszyku w stosunku do masowych wiadomości

Możliwości rozwoju

  • Wdrożenie rekomendacji AI celem lepszego dopasowania ofert produktowych w mailingach.
  • Wdrożenie ramek rekomendacji które dopełniają wartość produktów do darmowej wysyłki oraz ramka rekomendacji wyświetlająca produkty komplementarne
  • Rozbudowanie automatycznych mailingów dla kontaktów w różnych segmentach.
  • Zastosowanie nowych kanałów marketingowych, m.in. Facebook czy marketing mobilny
  • Wykorzystanie powiadomień web push po porzuconym koszyku oraz wizycie.