Web Pushe to powiadomienia wyświetlane na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego podczas korzystania z przeglądarki. Te małe, niepozorne okienka zawierające mniejszą ilość znaków niż przeciętny SMS są jedną ze skuteczniejszych metod komunikacji z użytkownikami stron internetowych. Jaki jest fenomen web pushy? Są proste i krótkie, nie wymagają wypełniania długich formularzy i są wysyłane w czasie rzeczywistym nawet do anonimowych kontaktów. To dlatego są klikane 30-krotnie częściej niż przeciętny email.

Dynamiczny Web Push to najnowsza funkcjonalność SALESmanago. Zasadnicza różnica między ‘zwykłym’ Web Pushem a jego dynamicznym odpowiednikiem jest taka, że dynamiczne powiadomienia zawierają dokładnie te produkty, które użytkownik oglądał na stronie, bądź pozostawił w koszyku. Dzięki temu informacje przekazywane przez powiadomienie Web Push są spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom klientów.

 

Przykłady wdrożeń:

  1. Wysyłaj ostatnio oglądane produkty

Możesz zwiększyć swoją sprzedaż wysyłając użytkownikowi dynamiczny Web Push lub Rich Web Push zawierający produkt, który był ostatnio przez niego oglądany. Można wysłać takie powiadomienie jako reakcję na kolejną wizytę użytkownika na stronie sklepu internetowego.

  1. Ratuj porzucony koszyk

Istnieje dużo strategii na ratowanie porzuconych koszyków. Do osoby porzucającej koszyk zawsze wysyłamy standardowy email produktowy, ale możemy również wysłać powiadomienie Web Push lub Rich Web Push zawierające produkt i tym samym przypomnieć klientowi o niesfinalizowanych zakupach.

  1. Zwiększ zaangażowanie kontaktu za pomocą kampanii win-back

Kampanie win back polegają na ratowaniu zaangażowania klienta. Przykładowo, jeżeli widzisz, że klient nie wchodził na Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 30 dni, wyślij do niego dynamiczny Web Push lub atrakcyjny Rich Web Push z informacją o najnowszej ofercie.

 

Jak wysłać web push dynamiczny  z platformy SALESmanago Marketing Automation?

 

Przejdź do Procesy Automatyzacji => Reguły Automatyzacji => Dodaj Nową Regułę

 

Z listy elementów wybierz Akcja: Wyślij dynamiczny Web Push.

 

Następnie przejdź do dostosowania szczegółowych ustawień akcji.

 

 

W tym miejscu możesz edytować nazwę (1) powiadomienia, która pozwoli na późniejsze odnalezienie tego powiadomienia w systemie a także dodać proste ikony i symbole, scenariusz doboru produktu (2) – do wyboru są produkty z porzuconego koszyka lub ostatnio oglądane, formularz zgody (3) powiadomień, źródło danych (4), czyli sklep internetowy, z którego będą dodawane produkty do powiadomienia oraz typ powiadomienia – dynamiczny Web Push lub Rich Web Push (5).

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ WEB PUSH

 

 

W tym polu edytujesz tytuł (1) i treść (2) swojego powiadomienia. Pamiętaj, że powiadomienia Web Push są krótkie. Tytuł nie może przekroczyć 48 a treść 100 znaków. Możesz wybrać jednostki informacyjne (nazwa, opis, cena, cena promocyjna), które będą wyświetlały się w  powiadomieniach, jak również dodatkowo dodać dowolny tekst. Ikona powiadomienia (3) to grafika umieszczona na powiadomieniu. Sugerowany rozmiar obrazka to 150 x 150 px lub mniej. Czas ważności powiadomienia (4) – czas, po którego upływie niewyświetlone powiadomienie straci ważność. Może to nastąpić np. jeśli użytkownik nie włączy swojego urządzenia przez jakiś czas.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ RICH WEB PUSH

 

Zasada tworzenia dynamicznego Rich Web Pusha nie różni się w zasadzie od tej zastosowanej w konstruowaniu Web Pushy. Tutaj również musisz edytować tytuł (1), wybrać z Galerii ikonę powiadomienia (2) w formacie 150 x 150 px lub mniej i ustawić czas ważności (3). Co ważne, zamiast treści do powiadomienia Rich Web Push zostanie automatycznie zaciągnięta grafika z produktem.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

Dlaczego warto wdrożyć Web Pushe?

  • ich wysyłanie nie wymaga posiadania adresu email użytkownika
  • można je wysyłać nawet do anonimowych kontaktów, które chociaż raz odwiedziły Twoją stronę internetową i zgodziły się na otrzymywanie powiadomień
  • uproszczony proces udzielania zgody na otrzymywanie powiadomień w porównaniu z wiadomościami email – tylko 2 kliknięcia dzielą użytkownika od otrzymywania powiadomień web push
  • tworzenie powiadomień Web Push jest proste – treści są krótkie a design nieskomplikowany
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • powiadomienia Web Push i Rich Push mogą być wysyłane naraz. W przypadku, kiedy powiadomienie Rich Web Push nie będzie mogło zostać wyświetlone (wyświetlane tylko w Chrome wersja 55 i wyższych), zostanie zastąpione powiadomieniem Web Push.
  • mogą być wyświetlane nawet jeśli użytkownik nie znajduje się na Twojej stronie internetowej
  • są wyświetlane również na urządzeniach mobilnych
  • Web Push może przekierowywać na dowolny landing page

 

Chwileczka panowie, właśnie dostałem Pusha!

 

 

Źródło obrazków: Aimtell