Wywiad z Pawłem Szymoniakiem z GoldenLine – jednym z pierwszych w Polsce specjalistów ds. Marketing Automation

Paweł Szymoniak opowiada nam jak zaczęła się jego przygoda z Marketing Automation, o tym jak to wpłynęło na jego życie zawodowe oraz jakie wiąże nadzieje z automatyzacją marketingu. Z jedną z pierwszych osób piastujących stanowisko Specjalisty ds. Marketing Automation rozmawia Marek Broda.

 

 

 

1. Jesteś jedną z pierwszych w Polsce osób pracujących na stanowisku o nazwie Specjalista ds. Marketing Automation. Jak doszedłeś do tego stanowiska?

Wszystko zaczęło się od tematu marketing automation, zainteresowałem się nim od pierwszych dni funkcjonowania tego typu systemów w Polsce. Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z Goldenline.pl brakowało mi narzędzia, które pokaże co dany klient robi po otrzymaniu wiadomości, czym interesuje się na stronie i kiedy na nią wraca. Przez ostatni rok testowałem i wdrażałem system w mniejszych projektach, równocześnie zacząłem pracę w dziale sprzedaży Goldenline.pl. Doświadczenie w sprzedaży i marketingu w branży B2B pozwoliło mi na płynne przejście do tematu automatyzacji marketingu i od początku tego roku wdrażam ten system w największym serwisie społeczności biznesowej w Polsce.

2. Czym się zajmujesz i jakie masz cele na tym stanowisku?

Współtworzę strategię Inbound Marketingu, wdrażam reguły automatyzacji, optymalizuję lejek sprzedaży oraz prowadzę komunikację e-mail marketingową z tysiącami użytkowników, którzy zajmują się rekrutacją. Na tym etapie testujemy funkcjonalności systemu – nie ukrywam, że pozytywnie “przerażają” nas możliwości SALESmanago. Głównym celem pracy naszego zespołu jest edukacja potencjalnego Klienta – Rekrutera z zakresu bezpośredniej formy docierania do kandydatów poprzez Wyszukiwarkę.

3. Jak wygląda Twój dzień pracy? Jakie operacyjne zajęcia wykonujesz najczęściej?

Cały mój dzień to dużo spotkań, rozmów, szukania inspiracji, obserwacja i optymalizacja nowego procesu sprzedaży oraz nowe podejście do generowania leadów. Mamy tę przewagę, że Goldenline.pl to grupa ponad miliona zarejestrowanych osób, większość naszych potencjalnych klientów ma profile w naszym serwisie, więc również mamy zgody na wysyłanie wiadomości e-mail.

4. W jaki sposób realizujesz misję łączenia działu marketingu i sprzedaży?

Skupiłem się na zintegrowaniu systemu z naszym CRM, co pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i pomoże nam w dopasowaniu odpowiedniej oferty. Dodatkowo wykorzystujemy moduł e-mail marketingu systemu SALESmanago do edukacji wybranych użytkowników z zakresu nowoczesnych i bezpośrednich metod rekrutacji, aby w kolejnym etapie dział sprzedaży otrzymywał leady wyposażone w odpowiednią wiedzę oraz przygotowane do zakupu. Docieramy do osób, które odwiedzają strony związane z naszymi rozwiązaniami rekrutacyjnymi, dzięki czemu nasz dział sprzedaży w pierwszej kolejności kontaktuje się z klientami, którzy interesują się naszą ofertą.

5. W jakim kierunku będzie ewoluowało Twoje stanowisko?

Marketing Automation to szeroki i interesujący temat, z każdym dniem uczę się systemu, ciężko przewidzieć jak będzie wyglądało moje stanowisko za rok :-). W tym momencie skupiam się na wsparciu działu sprzedaży i marketingu. Edukujemy nowych klientów z zakresu naszych rozwiązań rekrutacyjnych. Dla kontaktów, którzy chętniej wybierają zakup bez udziału handlowca wdrażamy moduł e-commerce. Proces jest długotrwały, lecz warto się z nim zmierzyć, bo już po trzech miesiącach zauważamy obiecujące wyniki.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]