25% generowanego ruchu na stronie WWW wywoływane jest przez użytkowników urządzeń mobilnych. Tak duży odsetek „mobilnych” odwiedzających stawia wyzwanie przed marketerami oraz treściami, które tworzą i udostępniają na stronie internetowej. Chcąc optymalnie wykorzystać wizyty osób oraz dostarczyć im odpowiednich treści warto przestrzegać kilku prostych zasad.
Przygotowanie odpowiednich treści powinniśmy zacząć od zastanowienia się jakie potrzeby mają osoby wchodzące na stronę internetową za pomocą urządzeń mobilnych. Najczęściej poszukują oni najważniejszych informacji o firmie i chcą je otrzymać jak najszybciej. Taki użytkownik powinien łatwo dowiedzieć się:
• jak produkt/usługa może mu pomóc;
• co może uzyskać na stronie WWW (ebook, ciekawe treści, rabaty, materiały wideo);
• jak się skontaktować z firmą lub znaleźć siedzibę;
• dlaczego warto wybrać akurat ten produkt/usługę?
Następnie spójrzmy na naszą stronę krytycznie. Szukamy rzeczy, które mogą skutecznie zniechęcić odwiedzających. Dla osób korzystających z urządzeń mobilnych najbardziej uciążliwym będzie długi czas ładowania strony lub skomplikowana nawigacja. Dlatego też największy nacisk powinniśmy położyć na takie tworzenie i prezentowanie treści, aby użytkownik mógł ją szybko odnaleźć. W odpowiednim przygotowaniu treści pomoże przestrzeganie 4 prostych zasad.
1. Zwięzłe treści
Nigdy nie używajmy 5 słów jeśli wystarczą tylko 3. W wypadku ekranów komputerowych większa ilość słów nie zrobi różnicy. Natomiast kiedy musimy przeczytać coś na małym wyświetlaczu urządzenia mobilnego, to każde zbędne słowo utrudnia nam się zapoznanie z treścią.
2. Dopracowana nawigacja
Nawigowanie po stronie internetowej powinno być maksymalnie jasne. Skomplikowana struktura strony skutecznie utrudni poruszanie się poniej użytkownikom mobilnych urządzeń. Warto zadbać o to by strona posiadała przejrzysty układ z prostym menu, w którym intuicyjnie możemy odnaleźć najważniejsze treści. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wielkość przycisków i odnośników, tak aby osoby o większych dłoniach, również mogły swobodnie się poruszać po witrynie.
3. Przejrzyste treści
Tworząc treści na firmową stronę łatwo możemy zapędzić się w pułapkę żargonowego lub specjalistycznego języka. Im bardziej skomplikowany język i sam komunikat, tym szybciej zniechęcimy odwiedzających i zarazem potencjalnych klientów.
4. Hierarchia treści
Bardzo prosta zasada. Im ważniejsza treść, tym powinna być wyżej lub łatwiej dostępna. Nikt nie będzie zagłębiał się daleko w strukturę strony. Jedyne o czym musimy pamiętać, to czy treść jest ważna oceniamy pod kątem odbiorcy i jego potrzeb.
Kilka prostych zasad pozwalających znacznie ułatwić dostęp do treści oferowanych przez firmę. Im łatwiej naszym potencjalnym klientom będzie pozyskać interesujące ich wiadomości tym większe są nasze szanse na sprzedaż. Najczęściej na rynku wygrywa ten, który skuteczniej dotrze do konsumentów.
Powiązane artykuły:
Monitoring zachowania klientów w aplikacjach mobilnych