Złote zasady tworzenia treści przyjaznej użytkownikom urządzeń mobilnych

25% generowanego ruchu na stronie WWW wywoływane jest przez użytkowników urządzeń mobilnych. Tak duży odsetek „mobilnych” odwiedzających stawia wyzwanie przed marketerami oraz treściami, które tworzą i udostępniają na stronie internetowej. Chcąc optymalnie wykorzystać wizyty osób  oraz dostarczyć im odpowiednich treści warto przestrzegać kilku prostych zasad.

 

Przygotowanie odpowiednich treści powinniśmy zacząć od zastanowienia się jakie potrzeby mają osoby wchodzące na stronę internetową za pomocą urządzeń mobilnych. Najczęściej poszukują oni najważniejszych informacji o firmie i chcą je otrzymać jak najszybciej. Taki użytkownik powinien łatwo dowiedzieć się:

• jak produkt/usługa może mu pomóc;

• co może uzyskać na stronie WWW (ebook, ciekawe treści, rabaty, materiały wideo);

• jak się skontaktować z firmą lub znaleźć siedzibę;

• dlaczego warto wybrać akurat ten produkt/usługę?

Następnie spójrzmy na naszą stronę krytycznie. Szukamy rzeczy, które mogą skutecznie zniechęcić odwiedzających. Dla osób korzystających z urządzeń mobilnych najbardziej uciążliwym będzie długi czas ładowania strony lub skomplikowana nawigacja. Dlatego też największy nacisk powinniśmy położyć na takie tworzenie i prezentowanie treści, aby użytkownik mógł ją szybko odnaleźć. W odpowiednim przygotowaniu treści pomoże przestrzeganie 4 prostych zasad.

1. Zwięzłe treści

Nigdy nie używajmy 5 słów jeśli wystarczą tylko 3. W wypadku ekranów komputerowych większa ilość słów nie zrobi różnicy. Natomiast kiedy musimy przeczytać coś na małym wyświetlaczu urządzenia mobilnego, to każde zbędne słowo utrudnia nam się zapoznanie z treścią.

2. Dopracowana nawigacja

Nawigowanie po stronie internetowej powinno być maksymalnie jasne. Skomplikowana struktura strony skutecznie utrudni poruszanie się poniej użytkownikom mobilnych urządzeń. Warto zadbać o to by strona posiadała przejrzysty układ z prostym menu, w którym intuicyjnie możemy odnaleźć najważniejsze treści. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wielkość przycisków i odnośników, tak aby osoby o większych dłoniach, również mogły swobodnie się poruszać po witrynie.

3. Przejrzyste treści

Tworząc treści na firmową stronę łatwo możemy zapędzić się w pułapkę żargonowego lub specjalistycznego języka. Im bardziej skomplikowany język i sam komunikat, tym szybciej zniechęcimy odwiedzających i zarazem potencjalnych klientów.

4. Hierarchia treści

Bardzo prosta zasada. Im ważniejsza treść, tym powinna być wyżej lub łatwiej dostępna. Nikt nie będzie zagłębiał się daleko w strukturę strony. Jedyne o czym musimy pamiętać, to czy treść jest ważna oceniamy pod kątem odbiorcy i jego potrzeb.

Kilka prostych zasad pozwalających znacznie ułatwić dostęp do treści oferowanych przez firmę. Im łatwiej naszym potencjalnym klientom będzie pozyskać interesujące ich wiadomości tym większe są nasze szanse na sprzedaż. Najczęściej na rynku wygrywa ten, który skuteczniej dotrze do konsumentów.

 

Powiązane artykuły:

Monitoring zachowania klientów w aplikacjach mobilnych

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]