3 najważniejsze aspekty pozyskiwania nowych kontaktów

Program tegorocznej edycji MarketingSherpa Lead Gen Summit 2013 został podzielony na trzy główne potoki: zdobycie, kwalifikacja i przygotowanie. Wymienione potoki można przełożyć na trzy najważniejsze obszary procesu pozyskiwania kontaktów. Przybliżamy na co zwrócić uwagę w każdym z obszarów i podpowiadamy jak wesprzeć cały proces narzędziem Marketing Automation.

Na początku słów kilka na temat samego wydarzenia. MarketingSherpa Lead Gen Summit to dwu dniowe wydarzenie poświęcone tematyce pozyskiwania kontaktów i klientów. W trakcie wydarzenia określono trzy najważniejsze aspekty pozyskiwania kontaktów. Każdemu z aspektów został poświęcony osobny potok prelekcji. Najważniejszymi wnioskami z każdego z nich są:

  • Jakość pozyskiwanych kontaktów jest ważniejsza niż ich ilość.
  • Proces testowania formularzy kontaktowych i stron WWW nie musi być skomplikowany aby był skuteczny.
  • Najlepiej angażować grupę docelową poprzez szukanie emocjonalnej więzi.

1. Jakość jest ważniejsza niż ilość

Zwykle jakość nie idzie w parze z coraz większą ilością. To samo dotyczy procesu pozyskiwania kontaktów. Niestety często zapominamy o tej prostej prawdziwe i robimy wszystko aby pozyskać jak najwięcej nowych kontaktów. Cierpi na tym skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych oraz rośnie ilość pracy potrzebnej do pozyskania nowego klienta. Po prostu rośnie nam koszt pozyskania nowego klienta i spada konwersja sprzedażowa. Jednym z popularniejszych błędów jest zbyt agresywna kampania promocyjna. Szczególnie jeśli staramy się zbierać nowe kontakty poprzez konkurs. Zbyt atrakcyjna nagroda i często niedopasowana do profilu potencjalnych klientów to prosta droga do pozyskania wielu kontaktów kiepskiej jakość. Większość zgłoszeń będzie pochodzić od ludzi, którzy chcą coś wygrać, a sama oferta firmy ich zupełnie nie interesuje. Skuteczną pomocą w rozpoznaniu jakości pozyskanego kontaktu jest mechanizm scoringowy wbudowany w systemy Marketing Automation.

Czytaj więcej: Podstawy scoringu kontaktów w systemie Marketing Automation

2. Testowanie nie musi być skomplikowane

Jedną z ważniejszych zasad testowania jest maksymalne uproszczenie ich przebiegu. Im więcej elementów zmieniamy w każdym teście tym ciężej jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź: Co działa dobrze, a co źle? Testując formularze kontaktowe, kreacje maili czy stron docelowych zmieniajmy każdorazowo jeden element i badajmy jego wpływ na otrzymywane wyniki. Tylko w takiej sytuacji będziemy mieli pewność, w którą stronę powinniśmy realizować zmiany. Z drugiej strony sam proces testowania będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w przeprowadzeniu. Do testowania wysyłek można z powodzeniem wykorzystać moduł e-Mail Marketing w SALESmanago Marketing Automation.

Czytaj więcej: 7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

3. Angażuj budując emocjonalną więź

Zbudowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami to trudny proces, który wymaga odpowiedniego podejścia, treści i narzędzi. W celu zbudowania trwałej emocjonalnej więzi pomiędzy firmą i pozyskanym kontaktem należy:

  • Przebić się przez marketingowy szum i dostarczyć potencjalnym klientom wysokiej jakości treści, dzięki czemu staniemy się zaufanym źródłem informacji.
  • Wykorzystać ciekawy design, personalizację oraz możliwość udostępniania treści, aby zadowolić odbiorców.
  • Angażuj odbiorców poprzez crowdsourcing. Znajdź więź emocjonalną i wspomagaj partycypację odbiorców.
  • Dopasuj program generowania popytu do kluczowych potrzeb klientów.

Rozpoznanie najważniejszych potrzeb odbiorców i dopasowanie najlepszych treści do każdego indywidualnego odbiorcy to jedna z kluczowych funkcji systemów Marketing Automation.

Czytaj więcej: Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]