Program tegorocznej edycji MarketingSherpa Lead Gen Summit 2013 został podzielony na trzy główne potoki: zdobycie, kwalifikacja i przygotowanie. Wymienione potoki można przełożyć na trzy najważniejsze obszary procesu pozyskiwania kontaktów. Przybliżamy na co zwrócić uwagę w każdym z obszarów i podpowiadamy jak wesprzeć cały proces narzędziem Marketing Automation.
Na początku słów kilka na temat samego wydarzenia. MarketingSherpa Lead Gen Summit to dwu dniowe wydarzenie poświęcone tematyce pozyskiwania kontaktów i klientów. W trakcie wydarzenia określono trzy najważniejsze aspekty pozyskiwania kontaktów. Każdemu z aspektów został poświęcony osobny potok prelekcji. Najważniejszymi wnioskami z każdego z nich są:
- Jakość pozyskiwanych kontaktów jest ważniejsza niż ich ilość.
- Proces testowania formularzy kontaktowych i stron WWW nie musi być skomplikowany aby był skuteczny.
- Najlepiej angażować grupę docelową poprzez szukanie emocjonalnej więzi.
1. Jakość jest ważniejsza niż ilość
Zwykle jakość nie idzie w parze z coraz większą ilością. To samo dotyczy procesu pozyskiwania kontaktów. Niestety często zapominamy o tej prostej prawdziwe i robimy wszystko aby pozyskać jak najwięcej nowych kontaktów. Cierpi na tym skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych oraz rośnie ilość pracy potrzebnej do pozyskania nowego klienta. Po prostu rośnie nam koszt pozyskania nowego klienta i spada konwersja sprzedażowa. Jednym z popularniejszych błędów jest zbyt agresywna kampania promocyjna. Szczególnie jeśli staramy się zbierać nowe kontakty poprzez konkurs. Zbyt atrakcyjna nagroda i często niedopasowana do profilu potencjalnych klientów to prosta droga do pozyskania wielu kontaktów kiepskiej jakość. Większość zgłoszeń będzie pochodzić od ludzi, którzy chcą coś wygrać, a sama oferta firmy ich zupełnie nie interesuje. Skuteczną pomocą w rozpoznaniu jakości pozyskanego kontaktu jest mechanizm scoringowy wbudowany w systemy Marketing Automation.
Czytaj więcej: Podstawy scoringu kontaktów w systemie Marketing Automation
2. Testowanie nie musi być skomplikowane
Jedną z ważniejszych zasad testowania jest maksymalne uproszczenie ich przebiegu. Im więcej elementów zmieniamy w każdym teście tym ciężej jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź: Co działa dobrze, a co źle? Testując formularze kontaktowe, kreacje maili czy stron docelowych zmieniajmy każdorazowo jeden element i badajmy jego wpływ na otrzymywane wyniki. Tylko w takiej sytuacji będziemy mieli pewność, w którą stronę powinniśmy realizować zmiany. Z drugiej strony sam proces testowania będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w przeprowadzeniu. Do testowania wysyłek można z powodzeniem wykorzystać moduł e-Mail Marketing w SALESmanago Marketing Automation.
Czytaj więcej: 7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail
3. Angażuj budując emocjonalną więź
Zbudowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami to trudny proces, który wymaga odpowiedniego podejścia, treści i narzędzi. W celu zbudowania trwałej emocjonalnej więzi pomiędzy firmą i pozyskanym kontaktem należy:
- Przebić się przez marketingowy szum i dostarczyć potencjalnym klientom wysokiej jakości treści, dzięki czemu staniemy się zaufanym źródłem informacji.
- Wykorzystać ciekawy design, personalizację oraz możliwość udostępniania treści, aby zadowolić odbiorców.
- Angażuj odbiorców poprzez crowdsourcing. Znajdź więź emocjonalną i wspomagaj partycypację odbiorców.
- Dopasuj program generowania popytu do kluczowych potrzeb klientów.
Rozpoznanie najważniejszych potrzeb odbiorców i dopasowanie najlepszych treści do każdego indywidualnego odbiorcy to jedna z kluczowych funkcji systemów Marketing Automation.
Czytaj więcej: Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?