30 najlepszych aplikacji dla marketerów: social media, kreacja, analityka

… czyli co powinieneś mieć na swoim smartfonie. Jeśli – tak jak 44% dorosłych – cały czas spędzasz ze swoim telefonem i nawet z nim sypiasz, znaleźliśmy dla Ciebie najlepsze aplikacje, które pomogą Ci pracować wygodniej i efektywniej. Większość z nich jest darmowa. Skupiliśmy się na 8 obszarach: zarządzaniu kontaktami, zdobywaniu wiedzy, dokumentach, tworzeniu, mikro-treściach, produktywności, social media i analityce.

Zarządzanie kontaktami

Co robi: Zbiera kontakty – automatycznie integruje je z kontami danych osób w social media i usuwa duplikaty. Możesz korzystać ze swojej bazy kontaktów z każdego urządzenia, dane są zabezpieczone.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Wiedza

Co robi: agreguje treści z RSS, Twittera i wybranych pól tematycznych oraz prezentuje je w atrakcyjnej wizualnie formie.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: jak Flipboard, agreguje treści, jest tylko mniej pociągający wizualnie.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: Ogromna platforma, która zbiera użytkowników zadających pytania oraz tych, którzy na nie odpowiadają. Dowiedz się, jakie problemy mają klienci Twojej branży – a nawet je rozwiąż. Nieskończone źródło inspiracji dla Twoich treści oraz kierunków dalszego rozwoju.

Ten potężny portal ma również praktyczną aplikację, dzięki której zyskasz ciągły dostęp do tych cennych zasobów.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: dostarcza szybkie eksperckie porady dla marketerów.

Na: iOS

Cena: 5,99$

Co robi: stworzone przez ekipę Buffera zabawne narzędzie działa jak Tinder do treści.

Dostajesz propozycję tekstu – i czytasz albo odrzucasz. Na tej podstawie aplikacja uczy się, co Cię ciekawi, a Ty zawsze masz szansę na jakąś niespodziankę.

Na: iOS

Cena: Darmowe

Dokumenty

Co robi: Przechowuj pliki w bezpiecznym miejscu, a jednocześnie miej do nich zawsze dostęp. Do tego wygodne opcje dzielenia dokumentów i kooperacji. Krótko mówiąc – jeśli jeszcze nie używasz Dropboxa, zacznij! I pamiętaj o możliwości pobrania aplikacji mobilnej.

Konto na Dropboxie jest darmowe z możliwością poszerzenia do pro w wypadku większej ilości plików, za aplikację nie trzeba dodatkowo płacić.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: oferuje Ci łatwy dostęp do plików w każdym miejscu, możliwość edycji na rozmaitych urządzeniach i masę miejsca w chmurze.

Na: iOS, Android

Cena: Darmowe

Co robi: Jeśli pracujesz na dokumentach i zależy Ci na ich starannej edycji, aplikacja pozwoli Ci osiągnąć ten efekt nawet kiedy piszesz z iPada czy iPhone’a. Edytuj dokumenty spokojnie – na każdym urządzeniu będą wyglądać tak samo.

Na: iOS

Cena: Darmowe lub opcja pro

Kreacja

Co robi: jest najlepszym wirtualnym notatnikiem na świecie. Wszystkie zapiski dostępne na wielu urządzeniach, opcja współdzielenia, możesz zawrzeć zdjęcia lub wideo, a nawet użyć Evernote’a do przygotowania prezentacji.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: jeśli używasz WordPressa, ucieszy Cię pewnie wiadomość, że mają aplikację. Możesz być w ciągłym kontakcie i na bieżąco dostarczać treści, monitorować i reagować na zachowania użytkowników.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: społecznościowa platforma do blogowania. Intuicyjna, prosta; świetna, gdy nie masz wiele czasu i chcesz się skupić na pisaniu/ wrzucaniu zdjęć, a nie na szablonach czy HTML-u. Jeśli używasz jej do komunikacji z klientami, skorzystaj z aplikacji mobilnej.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Mikro-treści

Co robi: piękne obrazy + tekst. Efekty zapierają dech!

Na: Android, iOS

Cena: odpowiednio – 3,99$ i 2,99$.

Co robi: podobnie – dodaj tekst i obrazek, a otrzymasz mikro-treść, w sam raz do wzbogacenia Twoich treści i dystrybucji w social media.

Na: iOS

Cena: 3,99$

Co robi: niezastąpione narzędzie dla wszystkich laików, którzy chcą tworzyć proste grafiki. Aplikacja na iPada.

Na: iOS

Cena: Za darmo, dopłacasz za dodatkowe motywy.

Co robi: Służy do obróbki zdjęć. Prosty, intuicyjny.

Na: Android, iOS

Cena: Za darmo, dopłacasz za niektóre dodatkowe motywy.

Więcej darmowych narzędzi do mikrotreści i wskazówki, jak je tworzyć

Produktywność

Co robi: śledzi i mierzy Twoją efektywność na wszystkich urządzeniach. Super-przyjazny!

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: to proste narzędzie do organizacji pracy i planowania zadań. Można pracować w zespole.

Na: Android, iOS (ma osobną apkę nawet na Windows 8 i Kindle Fire)

Cena: Darmowe

Co robi: już on znajdzie sposób na to, by Cię zmotywować! Ukochane narzędzie wielu przedsiębiorców, m.in. Daniela Pinka.

Zasada jest prosta: co wieczór dostajesz maila z zapytaniem o to, co dziś zrobiłeś. I odpisujesz. Albo trzymasz to dla swojej wiadomości, albo dzielisz z innymi członkami zespołu.

Na: web

Cena: Darmowe dla indywidualnego użytkownika, 5$ za dodatkowego członka miesięcznie.

Co robi: Jeśli jesteś typem odwlekającym, poznaj prosty trik: skoncentruj się na zadaniu przez 30 minut, a potem odpuśc przez kolejne 30. Dzięki perspektywie przyszłego odpoczynku łatwiej się zmusić do pracy, a 30 minut zda się niewielką ilością czasu i małym wysiłkiem. Praktycznie wdrożyć tę zasadę pomaga aplikacja 30/30 – ustalasz ciężkie zadania, stoper liczy czas i mierzy produktywność. W ten sposób zjesz sprawnie wszystkie żaby, które na Ciebie czekają!

Uznana za jedną ze 100 najlepszych aplikacji, jakie kiedykolwiek stworzono dla iOS.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: pozwala Ci tworzyć wygodne listy. Dodawaj i odznaczaj jako załatwione. Proste, intuicyjne, wygodne. Twoje listy zsynchronizowane na wszystkich urządzeniach.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

  • Wi-Fi Finder

Co robi: znajduje wi-fi w okolicy.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Social Media

Co robi: Zaplanuj, zorganizuj i uporządkuj swoje social media (Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn…)

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: Zbiera w jednym miejscu statystyki z Twoich mediów społecznościowych. Adresowane głównie do mniejszych, lokalnych biznesów. Wybrany najlepszą biznesową aplikacją roku 2013. Daje Ci ogląd z lotu ptaka na Twoje media społecznościowe.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

Co robi: Usprawnia komunikację via Twitter

Na: iOS

Cena: 4,99 $

Co robi: Aplikacja na iPada, która zarządza Twoim kontem na Instagramie. Będzie wygodniej!

Na: iOS

Cena: Darmowe

Co robi: najbardziej zaawansowane narzędzie do monitoringu mediów. Dowiedz się, co mówią klienci o Twojej marce i włącz się do dyskusji. Dzięki aplikacji będziesz mógł zareagować błyskawicznie.

Na: Android, iOS

Cena: Według wybranego planu w Brand24 (samo pobranie aplikacji darmowe)

Analityka

  • Google Analytics

Co robi:daje dostęp do Twojego konta Analytics z urządzeń mobilnych.

Dane z Analyticsa możesz również przeglądać w innych aplikacjach. Najciekawsza z nich, Analytics Tiles, niestety zniknęła.

Na: Android, iOS

Cena: Darmowe

***

A Ty? Jakich aplikacji używasz?

42 darmowe narzędzia online dla biznesu

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]

[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!
[Nowa Funkcjonalność] SALESmanago uruchamia Centrum integracji: wszystkie Twoje integracje w jednym miejscu!

    Dzięki SALESmanago Twoje ulubione narzędzia marketingowe są teraz łatwiej dostępne niż kiedykolwiek. Możesz cieszyć się nimi wszystkimi, zebranymi w jednym miejscu. Wystarczy kliknąć. Zasil swój marketing danymi klientów, korzystając ze wszystkich swoich ulubionych narzędzi. Użyj gotowych integracji lub dodaj Kod Monitorujący do swojej witryny, aby błyskawicznie zintegrować ją z SALESmanago. Integracja napędza marketing […]

10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji
10 trików na niesamowitą optymalizację współczynnika konwersji

    W naszym ostatnim artykule zwróciliśmy uwagę na współczynnik konwersji i jego fundamentalne znaczenie dla eCommerce – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, to w zasadzie tylko zwykła strona internetowa. Dziś pokażemy ci 10 praktycznych sposobów na stabilne, ugruntowane zwiększenie współczynnika konwersji – miesiąc po miesiącu.   Jak wyliczyć współczynnik […]

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce
Uwaga klientów ma swoje granice, z pomocą przychodzi grywalizacja! 5 trendów kształtujących zgrywalizowany eCommerce

    Bezprecedensowe czasy globalnej pandemii przyzwyczaiły nas do zmian zachowań konsumentów, co tylko uległo nasileniu wraz z przedłużającym się okresem i kolejnymi falami. Rosnąca cyfryzacja naszych zachowań osiągnęła nieprzewidywany dotąd poziom w skali i w demografii. A na ekranie nie ma zbyt wiele miejsca. Walka o uwagę nasiliła się. Uwaga to wyjątkowo cenny zasób. […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]