5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

Marketing wielokanałowy na dobre zagościł w strategiach marketingowych polskich firm. W założeniu pozwala na obecność marketingową firmy w wielu kanałach komunikacji marketingowej. Wraz z rosnącą liczbą wykorzystywanych kanałów rośnie jego skomplikowanie i pojawia się problem prowadzenia spójnej komunikacji w wielu punktach styku klienta z firmą. Co to marketing wielokanałowy i jak skutecznie go realizować?

Co to jest marketing wielokanałowy?

Marketing wielokanałowy najczęściej definiowany jest jako komunikacja i marketing do potencjalnych  i aktualnych klientów w wielu kanałach jednocześnie, zarówno online i offline. To oznacza, że zamiast realizowania wyizolowanych kampanii skupiających się na jednym kanale komunikacji lub taktyce marketingowej, marketerzy mogą teraz docierać do konsumentów w wielu miejscach jednocześnie.

Ciekawe jest to, że to sami konsumenci i ich przyzwyczajenia „wymyślili” marketing wielokanałowy. Codziennie przemieszczamy się pomiędzy ogromną liczbą kanałów TV i radiowych, wiadomości e-Mail, SMS, VMS i przeróżnych form reklamy online. Dodatkowo spotykamy się z tymi komunikatami najczęściej przy pomocy kilku urządzeń: telefon, tablet, komputer i to często nie jeden. Dla marketera powinno to oznaczać, że możemy (jako konsumenci) szukać ofert i dokonywać zakupów w wielu różnych miejscach. Chociażby odbierając ofertę mailową na telefonie, a samego zakupu dokonując w sklepie internetowym za pomocą komputera.

Widzimy, że nie możemy już docierać do konsumentów w sposób liniowy i tylko w jednym kanale, ponieważ po prostu oni tak nie chcą i nie są dostępni cały czas, w tym samym miejscy. Przechodzimy od strategii komunikacji w poszczególnych wyizolowanych kanałach marketingowych w stronę kontaktu z klientem jedynie w punktach styku i za pomocą dopasowanej treści. Czyli w momencie, w którym pojawia się dla nas w danym kanale, my staramy się dostarczyć mu interesujący i dopasowany komunikat. Powstaje pytanie jak można poznać klienta w tych wszystkich miejscach i zareagować na jego obecność? Tutaj pojawia się możliwość identyfikowania i monitorowania zachowania osób w Internecie dostępna w systemie SALESmanago Marketing Automation. Dochodzimy więc do wniosku, że nasz obecność w wielu kanałach nie wystarczy i musimy dodać do tego kilka innych elementów. Jak więc przygotować się do działania wielokanałowego?

5 cech skutecznego marketingu wielokanałowego

1. Profil idealnego konsumenta

Każda firma potrzebuje minimum jednego jasno określonego profilu konsumenta idealnego dla niej. Ta definicja to kim są kupujący(dane biograficzne, demograficzne i firmograficzne)oraz :

  • co ma im dać zakup,
  • co nimi kieruję w procesie zakupowym;
  • jak myślą  oraz jak, gdzie i kiedy kupują;
  • w jaki sposób podejmują decyzję.

Taka wiedza pozwoli marketerom skupić się na tych punktach styku z konsumentami, w których występują potencjalni klienci firmy i zaserwować im komunikat jakiego oczekują.

2. Integracja działań w każdym z kanałów

Kiedy już wybierzemy kanały marketingowe, w których są obecny nasi potencjalni klienci, to sama obecność w nich nie wystarczy. Wszystkie one muszą pracować wspólnie, w każdym z nich powinniśmy „słuchać” konsumentów i odpowiadać na ich potrzeby odpowiednimi treściami. Największym wyzwaniem jest harmonijna komunikacja z klientem niezależnie od tego w jakim kanale będziemy musieli wyświetlić/przekazać kolejny komunikat. Łącząc treści z możliwościami Marketing Automation możemy wyświetlać dopasowane komunikat, zawsze wtedy gdy pojawi się w danym kanale marketingowym.

 

3. Zorientowane na konsumenta treści

Konsumenci coraz bardziej świadomie wykorzystują Internet w procesie zakupowym. Poszukując informacji wybierają te, które są dla nich najbardziej przydatne. Im bardziej użyteczne i pomocne informacje udostępnimy naszym potencjalnym klientom, tym lepszy będzie ich odzew. Dzisiaj to nie marketer wypycha treść do konsumenta, a raczej przyciąga konsumenta udostępnianą treścią.

4. Responsywny design

Skoro treści marketingowe odbierane są na coraz większej liczbie, coraz bardziej zróżnicowanych urządzeń, to  w naturalny sposób responsywny design staje się czymś niezbędnym. Nie tylko stajemy przed wyzwaniem bardzo różnych rozdzielczości i proporcji ekranów w różnych urządzeniach. Dodatkowo kreacje wyświetlane na urządzeniach dotykowych muszą być przystosowane do obsługi dotykiem.

5. Analiza skuteczności prowadzonych działań

Wszystko to nie będzie miało sensu, jeśli nie będziemy mierzyć chociażby podstawowych parametrów skuteczności realizowanych działań. Im więcej kanałów komunikacji wchodzi w grę, tym trudniej skutecznie określić chociażby wskaźnik ROI. Bez dobrego narzędzia analitycznego będzie nam ciężko sprostać temu zadaniu. Warto zwrócić uwagę na analitykę konwersji w SALESmanago oraz koncepcję marketingu zamkniętej pętli. Oba elementy ułatwią nam określenie skuteczności prowadzonych działań. Polecamy również lekturę:

10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Zastanawiasz się jakie kanały marketingowe wykorzystać z Marketing Automation? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]