Rozwój internetu zmienił sposób w jaki funkcjonował rynek. Wraz z popularyzacją dostępu do internetu 90% konsumentów dokonuje porównania ofert online, a dzięki łatwemu dostępowi do informacji konsumenci chcą kontrolować około 70% procesu zakupowego. Strona WWW stała się wizytówką firmy i sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak więc zrobić to najlepiej?
Oczywiście strona internetowa to nie jedyny kanał komunikacji z klientami dostępny w Internecie. Mamy możliwość korzystania z e-Mail Marketingu, portali społecznościowych lecz to właśnie strona internetowa jest rdzeniem obecności firmy w sieci. Większość wiadomości i treści linkujemy właśnie do witryny internetowej. Podpowiadamy 5 dobrych praktyk tworzenia strony WWW, która ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami i umożliwi pozyskiwanie nowych.
1. Funkcjonalność i wygląd
Tworząc wygląd i układ strony nie musimy wprowadzać rewolucji. Tak naprawdę większość została już wymyślona i znaleziono najlepsze rozwiązania. Nie oznacza to, że nie możemy zrobić czegoś lepiej. Dobrym pomysłem będzie przejrzenie stron o podobnej tematyce. Przeglądając je zwróćmy uwagę na to co nam się podoba a co drażni lub co jest dobre ale wymaga dopracowania. Łącząc to co inni robią dobrze z własnymi pomysłami łatwiej będzie nam pracować nad nową witryną.
2. Zasada 3 kliknięć
Podstawowa i jedna ze starszych zasad tworzenia stron internetowych. Zakłada ona, że jeśli odwiedzający nie znajdzie poszukiwanych treści w 3 kliknięciach to zamknie stronę i już na nią nie wróci. Warto zwrócić uwagę na to, aby najważniejsze lub najczęściej poszukiwane treści były łatwo dostępne. Im szybciej użytkownik dotrze do poszukiwanych treści tym lepiej.
3. Prosty i intuicyjny układ
W wypadku większości stron internetowych mniej to więcej. Zbyt duża ilość informacji na stronie głównej powoduje dezorientację odwiedzającego i utrudnia mu znalezienie interesujących go informacji. Tworząc stronę warto skupić się na najważniejszych informacjach i właśnie je uwidocznić na stronie głównej i na ich podstawie kierować użytkowników głębiej w strukturę strony.
4. Najpierw słowa kluczowe potem treści
Przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę warto zrobić coś jeszcze. Mianowicie przeanalizować słowa kluczowe ważne z punktu widzenia pozycjonowania tworzonej witryny. Zaczynając tworzenie treści od rozpoznania najważniejszych słów kluczowych zaoszczędzimy czas i szybciej strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.
5. Strona jako narzędzie generowania kontaktów i pozyskiwania klientów
Duża część stron internetowych pełni role broszury informacyjnej umieszczonej w sieci. W ten sposób wiele firm rozdaje wartościowy content (ebooki, opracowania, raporty) za darmo. Co w tym złego? Pozwalając pobierać informacje bez pozostawienia chociażby adresu e-mail możemy jedynie liczyć, że ktoś z anonimowych pobierających sam się z nami skontaktuje. Z drugiej strony jeśli dostęp do ciekawszych materiałów będzie możliwy po podaniu danych kontaktowych to może będzie dużo mniej pobrań ale zamiast 100 anonimowych otrzymamy 25 konkretnych osób, z którymi będziemy mieli szansę porozmawiać.
Decydując się na zaistnienie w sieci Internet warto rozważyć wdrożenie systemu Marketing Automation. Pozwala on na monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów na stronie WWW. Dzięki temu dużo skuteczniej można pozyskiwać nowe kontakty i stopniowo konwertować je na nowych klientów poprzez serię automatycznych akcji. Dobrze będzie też wesprzeć Marketing Automation o połączenie z live chat i możliwością udostępniania treści w mediach społecznościowych.
Sprawdź jakie możliwości daje wdrożenie Marketing Automation na Twojej stronie WWW
Zobacz wersję demo: TUTAJ
lub
Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ
Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter! |