5 dobrych praktyk tworzenia stron internetowych

Rozwój internetu zmienił sposób w jaki funkcjonował rynek. Wraz z popularyzacją dostępu do internetu 90% konsumentów dokonuje porównania ofert online, a dzięki łatwemu dostępowi do informacji konsumenci chcą kontrolować około 70% procesu zakupowego. Strona WWW stała się wizytówką firmy i sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak więc zrobić to najlepiej?

 

Oczywiście strona internetowa to nie jedyny kanał komunikacji z klientami dostępny w Internecie. Mamy możliwość korzystania z e-Mail Marketingu, portali społecznościowych lecz to właśnie strona internetowa jest rdzeniem obecności firmy w sieci. Większość wiadomości i treści linkujemy właśnie do witryny internetowej. Podpowiadamy 5 dobrych praktyk tworzenia strony WWW, która ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami i umożliwi pozyskiwanie nowych.

1. Funkcjonalność i wygląd

Tworząc wygląd i układ strony nie musimy wprowadzać rewolucji. Tak naprawdę większość została już wymyślona i znaleziono najlepsze rozwiązania. Nie oznacza to, że nie możemy zrobić czegoś lepiej. Dobrym pomysłem będzie przejrzenie stron o podobnej tematyce. Przeglądając je zwróćmy uwagę na to co nam się podoba a co drażni lub co jest dobre ale wymaga dopracowania. Łącząc to co inni robią dobrze z własnymi pomysłami łatwiej będzie nam pracować nad nową witryną.

2. Zasada 3 kliknięć

Podstawowa i jedna ze starszych zasad tworzenia stron internetowych. Zakłada ona, że jeśli odwiedzający nie znajdzie poszukiwanych treści w 3 kliknięciach to zamknie stronę i już na nią nie wróci. Warto zwrócić uwagę na to, aby najważniejsze lub najczęściej poszukiwane treści były łatwo dostępne. Im szybciej użytkownik dotrze do poszukiwanych treści tym lepiej.

3. Prosty i intuicyjny układ

W wypadku większości stron internetowych mniej to więcej. Zbyt duża ilość informacji na stronie głównej powoduje dezorientację odwiedzającego i utrudnia mu znalezienie interesujących go informacji. Tworząc stronę warto skupić się na najważniejszych informacjach i właśnie je uwidocznić na stronie głównej i na ich podstawie kierować użytkowników głębiej w strukturę strony.

4. Najpierw słowa kluczowe potem treści

Przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę warto zrobić coś jeszcze. Mianowicie przeanalizować słowa kluczowe ważne z punktu widzenia pozycjonowania tworzonej witryny. Zaczynając tworzenie treści od rozpoznania najważniejszych słów kluczowych zaoszczędzimy czas i szybciej strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

5. Strona jako narzędzie generowania kontaktów i pozyskiwania klientów

Duża część stron internetowych pełni role broszury informacyjnej umieszczonej w sieci. W ten sposób wiele firm rozdaje wartościowy content (ebooki, opracowania, raporty) za darmo. Co w tym złego? Pozwalając pobierać informacje bez pozostawienia chociażby adresu e-mail możemy jedynie liczyć, że ktoś z anonimowych pobierających sam się z nami skontaktuje. Z drugiej strony jeśli dostęp do ciekawszych materiałów będzie możliwy po podaniu danych kontaktowych to może będzie dużo mniej pobrań ale zamiast 100 anonimowych otrzymamy 25 konkretnych osób, z którymi będziemy mieli szansę porozmawiać.

 

Decydując się na zaistnienie w sieci Internet warto rozważyć wdrożenie systemu Marketing Automation. Pozwala on na monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów na stronie WWW. Dzięki temu dużo skuteczniej można pozyskiwać nowe kontakty i stopniowo konwertować je na nowych klientów poprzez serię automatycznych akcji. Dobrze będzie też wesprzeć Marketing Automation o połączenie z live chat i możliwością udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Sprawdź jakie możliwości daje wdrożenie Marketing Automation na Twojej stronie WWW

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

 

Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]