7 rzeczy, których start-upy nauczą Cię o Twoich klientach

Multi-Ethnic Group of People Planning Ideas

Start-upowcy mają tę przewagę nad wielkimi firmami, że koncentrują się na rozwiązywaniu konkretnego problemu. Szukają odpowiedzi na precyzyjnie zdefiniowane pytanie i mało ich obchodzą sztywne procedury, na których z konieczności oparte są wielkie przedsiębiorstwa. Start-upy myślą dokładnie o doświadczeniu klienta i właśnie dlatego warto przyglądać się ich pomysłom. Dlatego zebraliśmy dla Was ku inspiracji 9 fascynujących młodych firm, które otwierają oczy na potrzeby realnych odbiorców i wyzwania, z którymi realnie się zmagają. Czy wciąż je widzisz zza swojej tabeli w Excelu?

1. Klienci są zabiegani

Jesteśmy zajęci bardziej niż kiedykolwiek: nasze kalendarze pękają w szwach, a smarfony wibrują przypomnieniami co dziesięć minut. W tej sytuacji najczęściej brak nam czasu na zarządzanie logistyką dnia codziennego. Chcielibyśmy ułatwić i usprawnić nużące czynności, przejazdy, telefony. Wiele start-upów stara się w tym pomóc. Np. Instacart to rodzaj Ubera dla zakupów spożywczych: specjalista robi za Ciebie zakupy i dowozi je do domu. Podobnie działa Glamsquad: kojarzysz tę sytuację, kiedy po prostu nie masz czasu umówić się i wybrać do kosmetyczki, fryzjera i manikiurzystki? Ekipę z Glamsquad szybko zamówisz przez internet, a oni przyjadą do domu i zrobią Cię na bóstwo. Wielkie wyjście może obyć się bez stresu.


Innowacje w zasięgu Twojej ręki. Pobierz bezpłatnego ebooka Internet Rzeczy dla marketerów 


 

2. Klieci chcą dbać o wspólne dobro

Miasto to nasza wspólna przestrzeń, która w dużej mierze kształtuje jakość życia. CitySourced pomaga o nią dbać: aplikacja stworzona w Los Angeles pozwala każdemu mieszkańcowi miasta zrobić szybkie zdjęcie graffiti czy dziury w chodniku albo innej irytującej niedogodności i wysyła je od razu do odpowiedniego organu urzędu miasta. To fajny pomysł na realizację postulatów demokracji bezpośredniej: obywatele odstają narzędzie do komunikowania się ze swoimi przedstawicielami i żądania od nich spełniania swoich obowiązków wobec wspólnoty.

 

3. Klienci mają sprzeczne potrzeby

Z jednej strony kryzys, trzeba oszczędzać. W lifestyle’u panuje moda na minimalizm – kupowanie mało, ale inwestycja w jakość. Z drugiej strony, któż z nas nie lubi się czasem rozpieścić czymś drogim i bezużytecznym, jak peeling do ciała o zapachu papai czy kojące plastry na zmęczone oczy? Niełatwo pogodzić jedno z drugim, co jest źródłem napięć, poczucia winy i frustracji.

Naprzeciw tej paradoksalnej kondycji nowoczesnego konsumenta wychodzi Birchbox: firma pozwala przetestować nowe kosmetyki. Dzięki subskrypcji regularnie otrzymujesz zestaw próbek kosmetyków w okazyjnych cenach – możesz wybrać to, co naprawdę jest warte swojej ceny i rozpieszczać się nowościami, bez rujnowania budżetu. Wilk syty (potrzeba okazyjnego szaleństwa) i owca cała (nie wydajesz fortuny).

 

4. Klienci potrzebują geniuszów

Czasem organizacja stoi przed problemem niemożliwym do rozwiązania. Potrzebne są najtęższe mózgi, które połączą swoje siły, by znaleźć rozwiązanie. Temu służy Kaggle.

Kaggle to sieć, która umożliwia współpracę naukowców, którzy mogą wspólnie pracować i rozwijać się, korzystając ze wspólnie gromadzonej bazy. Wiedza akademicka spotyka się z praktyką, a badania z biznesem.

Jak to działa? Firmy uploadują swoje dane, zaś eksperci z całego świata rywalizują, by stworzyć na ich podstawie najlepsze modele – odpowiedź na zadane pytanie. Platforma wspiera m.in. Wikipedię, Deloitte czy NASA.

 

5. Klienci chcą doświadczeń z realu, które zabrał nam internet

Znacie te narzekania, że ludzie już nie rozmawiają ze sobą na ulicach, a sąsiedzi nie znają się nawzajem? Nextdoor próbuje zanegować ten mit. Aplikacja pomaga znaleźć się osobom, które mieszkają w tej samej okolicy, I dyskutować o bieżących sprawach. A potem, kiedy juz poznają się bliżej online, są o krok od umawiania się na spotkania w realu! Dzięki temu stosunki sąsiedzkie zyskały nowy wymiar.

 

6. Klienci chcą nawiązywać relacje

Znasz zasadę 6 stopni oddalenia? Mówi ona, że od dowolnej żyjącej osoby dzieli Cię 6 innych osób, które się nawzajem znają. Ty znasz kogoś, ten zna kogoś … i w przeciągu 6 kroków siedzisz na kawie z Michaelem Fassbenderem. Czy próbowałeś kiedyś tego w praktyce? Przetestuj Conspire: to aplikacja stworzona przez dwóch naukowców z Uniwesytetu Stanforda, którzy znaleźli sposób na wdrożenie zasady w życie. Ich narzędzie analizuje bazę Twoich kontaktów email, by wskazać, jak dotrzeć do upragnionej osoby. Założyciele twierdzą, że ich metoda wykazuje 95% skuteczności. Z łatwością dotrzesz dzięki temu do eksperta, z którym chcesz się skonsultować, inwestora, osoby, z którą chcesz współpracować. Albo, mamy nadzieję, do Fassbendera.

 

7. Klienci lubią mix: przyjemne z pożytecznym

Są rzeczy, które powinniśmy robić (np. jeść warzywa) i takie, które uwielbiamy (np. jeść pysznie). Kiedy udaje się to pogodzić, czujemy się wniebowzięci. Na tym opiera się Hungryroot: tworzą z warzyw przepiękne dania a’la makaron, które cudownie wyglądają i są super zdrowe (20% białka, 70-80% warzyw). Marzenie, kiedy chcesz pilnować diety.

 

Które z tych rozwiązań podobają się Wam najbardziej?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]