Dzięki pielęgnacji leadów handlowcy podpisują 85% więcej umów już przy pierwszym kontakcie

O lead nurturingu piszemy sporo, jednak do tej pory skupialiśmy się na możliwościach jego zastosowania i efektach jakie przynosi. Dziś poruszymy temat przyczyn, dla których warto go stosować. Z badań wynika, że pielęgnowanie leadów jest niemal konieczne, aby móc skutecznie zarządzać leadami w dzisiejszej rzeczywistości konsumenckiej. Przyczyny takiej sytuacji leżą w modelu zakupowym, który na przestrzeni ostatniej dekady uległ wręcz rewolucji.

 


 

Nieistotne, czy prowadzisz sklep tradycyjny, e-sklep, działasz w B2B czy B2C. To o czym traktuje dzisiejszy artykuł dotyczy Cię nawet, jeśli nie masz własnej strony internetowej ( w takim przypadku szczególnie polecam doczytanie do końca).

Proces zakupowy Twoich produktów zawsze zaczyna się researchem w internecie. Ponad 50% transakcji B2B i około 90% transakcji ogółem poprzedzone jest wcześniejszym poszukiwaniem informacji w sieci. Nie ma większego znaczenia rodzaj produktów, które sprzedajemy.

Niesie to za sobą pewne ważne implikacje. Pierwszą z nich jest przejęcie kontroli nad procesem zakupowym przez potencjalnego klienta. Tak, jak w latach 90-tych głównym źródłem wiedzy o produktach była reklama telewizyjna, tak dzisiaj opinii szukamy na facebooku, blogach, forach internetowych – słowem, wszędzie tam, gdzie są inny użytkownicy, nie ma zaś…sprzedawców.

To druga ważna implikacja – przez 70% czasu trwania procesu podejmowania decyzji zakupowej potencjalny klient bardzo niechętnie, żeby nie powiedzieć alergicznie, reaguje na wszelkie próby sprzedania mu czegoś. Taki sprzedażowy falstart jest niestety charakterystyczny dla firm, które nie zdążyły jeszcze zorientować się w nowej rzeczywistości i z tego powodu zarządzanie leadami sprowadza się w nich do regularnego przekazywania adresów email  do handlowców. Niestety, są to najczęściej wszystkie pozyskane adresy, bez rozgraniczenia ze względu na etap procesu zakupowego, w którym znajduje się lead. Nietrudno policzyć, że takie zarządzanie leadami powoduje, że 70% klientów otrzymuje telefon od handlowców za wcześnie.

 

Zakładając, że handlowiec może dziennie wykonać 100 telefonów, zaledwie w 30 z nich ma jakąkolwiek szansę na sukces. Innymi słowy

 

wysyłając wszystkie leady do handlowców trzykrotnie zmniejszamy skuteczność ich pracy

 

Remedium na ten problem musi być wprowadzenie narzędzi oceniania leadów – scoringu. Realizowanie tego w sposób manualny nie wchodzi w grę –  dokładanie sobie pracy próbując ocenić indywidualnie każdy lead powoduje, że wszelkie korzyści drastycznie maleją. Można jednak wychwycić cechy wspólne łączące leady odpowiednio zainteresowane i w sposób automatyczny przesyłać je do działu sprzedaży po zauważeniu wystapienia tych cech. Nie ma lepszego sposobu, niż wykorzystanie do tego celu systemu Marketing Automation. Taki zautomatyzowany lejek sprzedażowy pozwala dostarczać do każdego handlowca tylko leady będące w końcowych 30% czasu trwania procesu zakupowego. Pozostaje jednak wciąż te 70% leadów, z którymi wówczas nie ma co zrobić –  za wcześnie, by do nich dzwonić z ofertą. Kolejny błąd marketingu to pozostawienie ich samym sobie i oczekiwanie na samoczynną konwersję. Ponieważ wiemy, że takie osoby są na etapie poszukiwania informacji, najlepszym, co możemy zrobić, jest wkroczenie w ich research niejako podając im te informacje na tacy. Ten proces zwiemy Lead Nurturingiem – pozwala on częściowo przejąć kontrolę nad procesem zakupowym bez ryzyka wystraszenia konsumenta nachalną reklamą. Zakładając, że podjęcie decyzji zakupowej jest uzależnione od posiadania pewnych informacji na temat produktów ( a jest to założenie zasadne, nikt nie kupuje kota w worku), dowiadując się jakie to informacje i przekazując je do prospektu mamy szanse na skrócenie researchu i szybszą konwersję. Równocześnie zwiększa się skuteczność rozmów sprzedażowych – ponieważ to od nas konsument otrzymywał informacje, automatycznie lądujemy w jego świadomości jako lider opinii w branży. Telefonując do kontaktu nie narazimy się więc na rozmowę zawierającą zgubne:

-Jeszcze raz, jaka firma?
-Firma XYZ
– Pierwsze słyszę, do widzenia

Zysk ten wyrażony liczbowo mówi o 85-procentowym wzroście sukcesów sprzedażowych już przy pierwszym połączeniu telefonicznym. Ilość okazji sprzedażowych zwiększa się o 78%.

Najważniejsze zaś, że żaden z wygenerowanych leadów nie pozostaje bez opieki, wiemy co zrobić w każdej sytuacji i nie marnujemy niepotrzebnie czasu i pieniędzy na indywidualne rozpatrywanie każdego prospektu pod kątem gotowości do zakupu.

Wydaje się więc, że scoring leadów i Lead Nurturing są konieczne, aby sprzedaż mogła zająć się tylko tym, do czego jest stworzona – sprzedawaniem.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]