Jak usprawnić strategię marketingową za pomocą Marketing Automation?

Marketerzy nieustannie poszukują nowych sposobów na osiąganie coraz to lepszych wyników w kampaniach, wypracowując tym samym coraz wyższe wskaźniki ROI. Firmy ewoluują i rozwijają się niemal każdego dnia. Osiąganie zamierzonych celów staje się dużym wyzwaniem dla działów marketingu. Na szczęście istnieje coś, co pozwoli, aby ich działania odbywały się nieco płynniej i efektywniej, pozwalając jednocześnie na zbieranie cennych informacji na temat swoich potencjalnych klientów.

 

Pod hasłem ‘Automatyzacja marketingu’ rozumiemy zarówno rodzaj oprogramowania, w ramach którego dysponujemy konkretnymi narzędziami. Jednocześnie to forma strategii polegająca na zdobyciu kontaktów, które następnie pielęgnujemy i edukujemy przy pomocy specjalnie dopasowanej, spersonalizowanej formy komunikacji. Całość ma na celu doprowadzić do momentu, w którym zwykli odwiedzający stają się naszymi klientami. Marketing Automation należy postrzegać całościowo, a nie jako element wspierający jedynie moment zakupu. Lead’y powinny być monitorowane na każdym etapie lejka sprzedażowego, łącznie z etapem po – zakupowym, mając na uwadze retencję klienta i jego utrzymanie. Bez systemu klasy Marketing Automation niemal niemożliwym jest (zwłaszcza w przypadku dużych firm, posiadających rozległą bazę kontaktów) wyłapywanie indywidualnych klientów, z ich specyficznymi potrzebami.

4 kluczowe komponenty, o których musisz pamiętać, jeśli chcesz zbudować skuteczną strategię marketingową:


1. Postaw na pełną bazę danych kontaktowych

Niekompletne dane mogą być prawdziwym przekleństwem, jeśli chodzi o rozwój ukierunkowanych pod względem targetu kampanii marketingowych. Budowanie tego typu akcji, skierowanych do konsumentów konkretnego segmentu, czy branży, może okazać się dużym fiaskiem, kiedy przeprowadzane są w oparciu o niepełne lub nieaktualne dane wewnętrzne. Jednak dzięki Marketing Automation marketerzy są w stanie tworzyć szczegółowe profile klientów np. w postaci karty kontaktu, zawierającej wszystkie istotne szczegóły z marketingowego i sprzedażowego punktu widzenia.

2. Korzystaj z  dostępnych wskaźników i analizuj

System Marketing Automation to także szczegółowe raporty i statystyki, które prezentowane na przykład na głównym dashbordzie. Pozwalają na szybki podgląd obecnej sytuacji, marketerzy mogą na bieżąco śledzić konwersję i aktualne dane – służą do tego moduły typu ‘real time’, gdzie mamy szczegółowy podgląd, kto konkretnie przebywa na naszej stronie internetowej i czym się interesuje. Na początku pracy warto odpowiedzieć sobie na pytanie jakiego typu wskaźniki będą odpowiednie w naszej sytuacji. Nie zawsze to, co sprawdza się u kogoś innego, będzie odpowiednie również dla nas. Na pewno warto jednak zaznajomić się z takimi pojęciami jak  CPL (ang. Cost Per Lead) czyli kosztami wygenerowania lead’a, liczbę nowych leadów, konwersja, jakość i przygotowanie leadów do kolejnego etapu procesu sprzedażowego. Powyższe wskaźniki pozwolą na precyzyjne i co najważniejsze – wymierne podsumowania prowadzonych działań i ich planowanie w przyszłości. Więcej odnośnie szczegółowych wskaźników pisaliśmy tutaj.

3. Wykorzystaj potencjał social media

Nowoczesny system Marketing Automation łączy w sobie wiele możliwości działania, w tym również w obszarze mediów społecznościowych. Spotykamy się z wbudowanymi oryginalnie wtyczkami lub specjalnymi aplikacjami zintegrowanymi z systemem, które pozwalają zaciągać dane zebrane w innych kanałach bezpośrednio do naszej bazy CRM. Otrzymujemy w pakiecie miejsce poświęcone planowaniu i wysyłce mailingu, moduły pozwalające na angażowanie klientów w dialog, edukację potencjalnych konsumentów, a następnie analizowanie wyników kampanii. Media społecznościowe to duże ułatwienie w kontekście szerzenia treści. Marketerzy share’ują wybrane przez siebie informacje, które następnie pojawiają się w postaci wygenerowanych linków przekierowujących na konkretne podstrony poświęcone szczegółowym informacjom, na udostępnieniu których najbardziej nam zależy. W ten sposób, korzystając z jednego systemu  łączymy cechy i możliwości kilku innych.

4. Monitoruj potencjalnych klientów

Część przedsiębiorstw ma do czynienia z dłuższym cyklem sprzedażowym niż pozostałe. Długi proces może niestety oznaczać większe prawdopodobieństwo utraty potencjalnych klientów podczas przechodzenia między kolejnymi etapami lejka sprzedażowego. Marketing Automation zapobiega traceniu leadów, ponieważ pozwala mieć oko na to, co dzieje się z potencjalnymi klientami bez względu na długość cyklu sprzedażowego. System jest w stanie pomóc w przeprowadzeniu klienta przez elementy kampanii sprzedażowej w przyspieszonym tempie oferując właściwą treść w odpowiednim czasie.

Podsumowanie

W ciągu ostatnich lat, czy nawet miesięcy odnotowuje się stały wzrost wykorzystania systemów do automatyzacji marketingu. Szacuje się, że w 2015 roku wykorzystanie oprogramowania do automatyzacji wzrośnie o kolejne 50%. W dobie ciągłego postępu technologicznego, nikogo nie zdziwi, ze wykorzystanie Marketing Automation stanie się właściwie normą i zjawiskiem całkowicie powszechnym. Choćby dlatego warto zainteresować się automatyzacją marketingu już dziś.

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]