Lead Generation dla eCommerce

Niezależnie od typu prowadzonego biznesu zawsze będziesz potrzebował jednej rzeczy, bez której nie masz szans utrzymać się na rynku: Klientów. Platforma marketing automation to jedno z najskuteczniejszych narzędzi lead generation – pozyskiwania nowych kontaktów i poszerzania grona Twoich odbiorców. Dzięki niemu zarówno zwiększysz ruch na stronie, jak i zmienisz anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów. W niniejszym artykule znajdziesz praktyczne porady, jak zdobywać nowe leady w różnych kanałach, oraz dowiesz się na jakie pułapki uważać po drodze.

 

Strona WWW

AdWords

Idea

Google jest pierwszą instancją jeśli czegoś nie wiemy. Najchętniej klikane są wyniki na górze strony. Te, które znajdują się na najwyższych pozycjach to z reguły wyniki opłacone.

Wdrożenie

Zaczynasz od słów kluczowych, a następnie tworzysz tytuł i treść wyświetlanej reklamy w określonym formacie. Pamiętaj, że musisz dobrze dobrać stronę, na którą przekierowujesz ruch – ma być responsywna i powinna zawierać miejsce do pozostawienia danych (oczywiście z odpowiednią zachętą).

Przydatne narzędzia

  • Planner słów kluczowych do wyszukiwania i planowania słów kluczowych,
  • Narzędzie do szczegółowej analizy social media, SEO, AdWordsów i wzmianek,
  • Skrypty AdWords.

Co mogę zautomatyzować?

  • Wstrzymywanie mało efektywnych kampanii i słów kluczowych,
  • Śledzenie Wyniku Jakości konta AdWords,
  • Usuwanie odrzuconych reklam,
  • Porę wyświetlania reklam w ciągu doby.

Za:

Duży zasięg

Możliwość targetowania

Wyświetlanie wyników na podstawie lokalizacji

Przeciw:

Koszty

Konieczność stałej aktualizacji i optymalizacji

 

Blog

Idea

Internauci często szukają w sieci informacji, poradników i sposobów na rozwiązanie problemów. Prowadzenie bloga pozwala po pierwsze zebrać w jednym miejscu przydatne i angażujące treści. Ponadto, teksty te można wykorzystać do bezpośredniej promocji produktów: można w nie wpleść odnośniki do odpowiednich landing page, oraz formularze w formie bannerów zachęcające do zapisu na newsletter, czy pobrania ebooka.

Wdrożenie

Załóż konto w serwisie typu CMS, przygotuj kilka artykułów, dodaj odpowiednie formularze zintegrowane z platformą CRM i gotowe.

Przydatne narzędzia

  • Planner słów kluczowych – do lepszej optymalizacji treści wpisów,
  • Wyszukiwarka popularnych tematów,
  • Czytnik RSS- żeby być na bieżąco z poczynaniami konkurencji.

Co mogę zautomatyzować?

  • Publikację postów z platformy blogowej w mediach społecznościowych,
  • Alerty dotyczące komentarzy,
  • Alerty po pojawieniu się kontaktu w systemie,
  • Tagowanie kontaktów.

Za

  • Tworzenie bazy przydatnych treści,
  • Poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Tworzenie długoterminowych relacji z czytelnikami.

Przeciw

Czasochłonność,

Konieczność dystrybucji treści często wiąże się z dodatkowymi kosztami.

 

Centrum pobierania

Idea

Elektroniczna biblioteczka, z której w zamian za dane kontaktowe można pobrać ebooki, infografiki, case study, formularze, czy szablony.

Wdrożenie

Wgraj kilka kreacji na stronę WWW, dołącz do każdej z nich formularz odpowiednio zintegrowany z platformą do automatyzacji marketingu, ustaw automatyczną wysyłkę emaila z żądanym plikiem, bądź ustaw odblokowanie opcji pobierania po zapisaniu danych w systemie.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation – do automatycznej wysyłki wiadomości po zostawieniu danych kontaktowych.

Co mogę zautomatyzować?

Wysyłkę wiadomości z pobranym plikiem

Za

  • Stale rozbudowywane zaplecze edukacyjne,
  • Możliwość ponownego użycia stworzonych treści,
  • Możliwość wykorzystania treści również w innych kanałach.

Przeciw

  • Kwestia jakości leadów – pobierający nie zawsze są zainteresowani zakupem,
  • Możliwość otrzymywania nieprawdziwych danych w przypadku braku wysyłki maili z potwierdzeniem,
  • Ryzyko wpadania wiadomości z materiałami do SPAMU.

 

Cross-promocja

Idea

Promocja krzyżowa polega na wzajemnym promowaniu produktów przez różne podmioty.

Wdrożenie

Na początek poszukaj wśród swoich kontaktów biznesowych producentów i usługodawców, których oferta w jakiś sposób nawiązuje do Twojej, lub ją uzupełnia. Ustalcie warunki współpracy i polecajcie nawzajem swoje produkty, czy to w formie banerów, czy jako wspomnienie na blogu, czy nawet jako osobna zakładka.

Przydatne narzędzia

Narzędzie do śledzenia wzmianek.

Co mogę zautomatyzować?

Postowanie w social media.

Za

Rozszerzenie grona odbiorców,

Wsparcie przekazu poprzez wspomnienie przez niezależny podmiot,

Wzmacnianie współpracy z partnerami,

Poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przeciw

Sporadycznie brak możliwości wyegzekwowania działań drugiej strony.

 

Darmowy szablon

Idea

Ludzie wchodzą na Twoją stronę, żeby znaleźć rozwiązanie różnych problemów – darmowy szablon potrafi zdecydowanie ułatwić im życie.

Wdrożenie

Podobnie jak przy ebookach i infografikach – najpierw przygotuj treść, następnie wrzuć ją na stronę i dodaj odpowiedni formularz do pozostawienia danych w zamian za możliwość pobrania materiału.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation – do automatycznej wysyłki wiadomości po zostawieniu danych kontaktowych.

Co mogę zautomatyzować?

Wysyłkę wiadomości z pobranym plikiem.

Za

Stale rozbudowywane zaplecze edukacyjne,

Możliwość ponownego użycia stworzonych treści,

Możliwość wykorzystania treści również w innych kanałach.

Przeciw

Kwestia jakości leadów – pobierający nie zawsze są zainteresowani zakupem,

Możliwość otrzymywania nieprawdziwych danych w przypadku braku wysyłki maili z potwierdzeniem,

Ryzyko wpadania wiadomości z materiałami do SPAMU.

 

Formularze wyświetlane na dedykowanych podstronach

Idea

Wyświetlanie formularzy kontaktowych można dostosować do charakteru strony, do konkretnego adresu URL, czy rodzaju artykułów przeglądanych przez użytkownika na stronie.

Wdrożenie

Przygotuj kilka zestawów formularzy, tak żeby każdemu użytkownikowi wyświetlały się tylko takie, które są powiązane z tematyką danej podstrony. Mówiąc bardziej obrazowo, jeżeli dana osoba przeglądała w sklepie zakładkę z produktami do golenia, to wyświetlasz jej pop-up z uśmiechniętym, gładko ogolonym mężczyzną.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation:

  • Moduł do monitorowania zachowania kontaktów na stronie WWW w czasie rzeczywistym,
  • Moduł do tworzenia formularzy kontaktowych i dynamicznych treści,
  • Moduł do tworzenia pop-upów.

Co mogę zautomatyzować?

  • Ponowne wyświetlanie już oglądanych produktów,
  • Przydzielanie pozyskanych kontaktów do odpowiednich lejków w zależności od zainteresowań,
  • Wysyłkę kuponów/ materiałów oferowanych w zamian za wypełnienie formularza.

Za

  • Możliwość interakcji z kontaktami anonimowymi,
  • Komunikacja uwzględniająca konkretne potrzeby użytkowników,
  • Duża możliwość personalizacji,
  • Wysoki wskaźnik konwersji.

Przeciw

  • Konieczność dopasowania formularza do etapu zaangażowania danego leada (profilowanie progresywne),
  • Konieczność zaoferowania atrakcyjnych korzyści w zamian za pozostawienie danych.

 

Dynamiczne ramki rekomendacji

Idea

Silniki rekomendacji to bardzo potężny mechanizm zdolny na długo zatrzymać użytkownika na stronie. Jeśli nie wierzysz, to pomyśl przez chwilę o ogromnym sukcesie komercyjnym Netflixa albo YouTube. Działa praktycznie od razu w czasie rzeczywistym – oglądasz przedmioty (lub usługi) z jednej kategorii i od razu widzisz ofertę rzeczy podobnych, będących w promocji lub produktów komplementarnych.

Wdrożenie

Połącz monitoring w czasie rzeczywistym z wyświetlaniem treści dynamicznych na stronie, tak, żeby pokazywać użytkownikom ponownie już przeglądane przedmioty, produkty komplementarne czy przedmioty kupione przez osoby, które również kupiły dany produkt. Zachęć użytkowników do założenia konta na stronie przed dokonaniem zakupu i wypunktuj korzyści, które z tego płyną.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation:

  • Moduł do monitorowania zachowania kontaktów na stronie WWW w czasie rzeczywistym,
  • Moduł do tworzenia formularzy kontaktowych i dynamicznych treści,
  • Moduł silnika rekomendacji.

Co mogę zautomatyzować?

  • Ponowne wyświetlanie już oglądanych produktów,
  • Przydzielanie pozyskanych kontaktów do odpowiednich lejków w zależności od zainteresowań,
  • Wysyłkę kuponów/ materiałów oferowanych w zamian za wypełnienie formularza.

Za

  • Możliwość interakcji z kontaktami anonimowymi,
  • Komunikacja uwzględniająca konkretne potrzeby użytkowników,
  • Duża możliwość personalizacji,
  • Wysoki wskaźnik konwersji,
  • Możliwość łączenia różnych kategorii polecanych produktów.

 

Personalizowane banery i formularze kontaktowe

Idea

Baner może wyświetlać treść dostosowaną zarówno do zainteresowań użytkownika (jeżeli jest on odpowiednio otagowany), jego zaangażowania (scoring) bądź etapu lejka sprzedażowego, na którym się obecnie znajduje.

Wdrożenie

Wybierz wygląd formularza, CTA, i pola do wypełnienia. Zaimplementuj go na wybranej stronie i zaznacz, kto z odwiedzających ma go widzieć – w tym przypadku zaznacz opcję niepokazywania danego formularza kontaktom zidentyfikowanym.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation:

  • Moduł do tworzenia formularzy kontaktowych,
  • Moduł do tworzenia pop-upów.

Co mogę zautomatyzować?

  • Przydzielanie pozyskanych kontaktów do odpowiednich lejków w zależności od zainteresowań,
  • Wysyłkę kuponów/ materiałów oferowanych w zamian za wypełnienie formularza.

Za

  • Możliwość interakcji z kontaktami anonimowymi,
  • Komunikacja uwzględniająca konkretne potrzeby użytkowników,
  • Wysoki wskaźnik konwersji.

Przeciw

  • Ewentualna konieczność uzupełnienia danych kontaktowych w późniejszym czasie,
  • Konieczność zaoferowania atrakcyjnych korzyści w zamian za pozostawienie danych.

 

Newsletter

Idea

Newsletter wysyłany cyklicznie do całości lub części bazy kontaktów pozwala utrzymać poziom zainteresowania marką wśród odbiorców, przywiązywać ich do niej, oraz informować o ważnych zmianach i wydarzeniach.

Wdrożenie

W widocznych miejscach na stronie umieść formularze umożliwiające zapis na newsletter. Możesz też wykorzystać pop-upy zachęcające do zapisu. Jeżeli uznasz, że warto, możesz zaproponować np. rabat na zakupy w zamian za adres email.

Przydatne narzędzia

Kreator szablonów wykorzystujący kanał RSS,

Generator kodów rabatowych,

Moduł Email Marketing na Platformie Marketing Automation,

Narzędzie do analizy nagłówków.

Co mogę zautomatyzować?

  • Cykliczną wysyłkę wiadomości,
  • Zaciąganie treści przez kanał RSS,
  • Generację i wysyłkę kodów rabatowych.

Za

  • Brak zobowiązań – idealny dla świeżych leadów,
  • Oswajanie nowych osób z wizerunkiem marki,
  • Prawdziwość podawanych danych,
  • Nie zajmuje dużo czasu.

Przeciw

  • Konieczność uaktualniania bazy danych i kasowania nieaktualnych adresów,
  • Konieczność dokładnego i szczegółowego segmentowania bazy.

 

Pop-up

Idea

Okienko wyskakujące podczas przeglądania strony. Może zachęcać zarówno do zostawienia danych, jak i przypominać o kończącej się promocji.

Wdrożenie

Zdecyduj, jakiego typu pop-up chcesz zastosować, zdefiniuj jego cel i przygotuj kreację graficzną. Pamiętaj też o przygotowaniu tzw. thank you page, na których zamieścisz podziękowanie, podsumowanie, lub przekierowanie do landing page.

Przydatne narzędzia

Co mogę zautomatyzować?

  • Częstotliwość wyświetlania pop-upów per użytkownik,
  • Dobór wyświetlanych treści do zainteresowań i wiedzy użytkownika,
  • Moment wyświetlenia okienka.

Za

  • Wysoka skuteczność,
  • Bardzo wysoki współczynnik konwersji,
  • Wysoka jakość pozyskanych leadów,
  • Wydłużenie okresu skupienia uwagi odbiorców.

Przeciw

  • Irytacja użytkowników,
  • Możliwość zablokowania przez AdBlocka.

 

Quiz

Idea

Wszyscy lubimy wyzwania i zabawę. Quiz jest jedną z przyjemniejszych form wciągnięcia użytkowników w interakcję.

Wdrożenie

Przygotuj pytania, odpowiedzi, punktację wyników i opisy rezultatów. Wgraj odpowiednią wtyczkę, bądź skorzystaj z gotowego narzędzia do tworzenia quizów pozwalającego na osadzenie treści z zewnętrznej strony w Twoim serwisie.

Przydatne narzędzia

  • Wtyczki to tworzenia quizów,
  • Google Docs,
  • Wtyczki/ aplikacje do tworzenia ankiet.

Co mogę zautomatyzować?

  • Wysyłkę wyników,
  • Tagowanie i segmentację kontaktów w zależności od wyników.

Za

  • Prostota,
  • Większość użytkowników chętnie bierze udział,
  • Zdobycie dodatkowych informacji o świeżych leadach.

Przeciw

Konieczność układania pytań i odpowiedniego przygotowania odpowiedzi

 

Remarketing do anonimowych odwiedzających

Idea

Istnieją na świecie firmy, które gromadzą dane teleadresowe i zgody na przesyłanie informacji handlowych. Korzystając z platform zintegrowanych z tymi bazami możesz za ich pośrednictwem wysyłać wiadomości do anonimowych kontaktów, które odwiedziły monitorowaną stronę WWW.

Wdrożenie

Zaimplementuj kod monitorujący Platformy Marketing Automation na stronie WWW i skorzystaj z integracji z bazą danych sieci partnerów.

Przydatne narzędzia

Co mogę zautomatyzować?

  • Alerty dla Call Center,
  • Przekazywanie danych do Call Center i do handlowców.

Za

  • Znaczne zwiększenie zasięgu działań,
  • Dynamiczne wiadomości wysyłane do anonimowych odwiedzających.

Przeciw

Zmienna jakość leadów.

 

Rozdawajka (Giveaway)

Idea

Jest to jedna z prostszych metod generowania nowych leadów. Polega na oferowaniu darmowego przedmiotu lub usługi (w ograniczonej ilości sztuk) w zamian za komplet danych albo akcję w mediach społecznościowych.

Wdrożenie

Przygotuj: wpis na bloga lub stronę WWW, odpowiednie formularze i bannery, oraz poinformuj o tym fakcie swoich odbiorców (newsletter, media społecznościowe, użytkownicy aplikacji, klienci sklepu).

Przydatne narzędzia

  • Kreator formularzy i pop-upów,
  • Planner postów w mediach społecznościowych.

Co mogę zautomatyzować?

  • Wysyłkę podziękowań do osób biorących udział w akcji,
  • Śledzenie wzmianek w mediach społecznościowych,
  • Losowanie zwycięzców.

Za

  • Duży odzew,
  • Prostota,
  • Stosunkowo niski koszt pozyskania leada.

Przeciw

Niska jakość leadów.

 

Live Chat

Idea

Warto mieć na stronie miejsce, w którym odwiedzający mogą na bieżąco uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytania od konsultanta z krwi i kości – Właśnie ten efekt uzyskasz umieszczając na stronie okienko Live Chat.

Wdrożenie

Zaimplementuj odpowiedni kod na stronie.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation zintegrowana z Live Chatem.

Co mogę zautomatyzować?

  • Moment wyświetlenia chatu użytkownikowi,
  • Dodanie adresu email użytkownika do CRM,
  • Dodanie scoringu w systemie CRM.

Za

  • Ocieplenie wizerunku firmy,
  • Okno do kontaktu w czasie rzeczywistym na poziomie strony WWW.

Przeciw

Konieczność stałych dyżurów.

 

Sidebar

Idea

Opisane powyżej formularze kontaktowe można też podpiąć pod dowolny sidebar i za ich pomocą zbierać dane kontaktowe użytkowników. Sidebar czyli okienko wysuwające się z boku strony, które potrafi skutecznie przykuć uwagę użytkownika i może przekierować go na dowolną podstrone, lub na miejscu zebrać jego dane kontaktowe.

Wdrożenie

Przygotuj kreację, wybierz sposób wyświetlania się sidebara, przygotuj formularz kontaktowy i zaimplementuj gotowy kod okienka na stronie. Zdefiniuj grupę docelową jako kontakty anonimowe, czyli niemonitorowane i niefigurujące w CRMie.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation:

  • Moduł do tworzenia formularzy kontaktowych,
  • Moduł do tworzenia sidebarów.

Co mogę zautomatyzować?

  • Przydzielanie pozyskanych kontaktów do odpowiednich lejków w zależności od zainteresowań,
  • Wysyłkę kuponów/ materiałów oferowanych w zamian za wypełnienie formularza.

Za

  • Możliwość interakcji z kontaktami anonimowymi,
  • Wysoki wskaźnik konwersji.

Przeciw

  • Ewentualna konieczność uzupełnienia danych kontaktowych w późniejszym czasie,
  • Konieczność zaoferowania atrakcyjnych korzyści w zamian za pozostawienie danych.

 

Web push

Idea

Powiadomienia web push to stosunkowo nowy kanał komunikacyjny. Ideą przewodnią jest przesyłanie krótkich powiadomień do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę z poziomu przeglądarki.

Wdrożenie

Za pomocą wtyczki, kodu na stronie lub odpowiedniej platformy ustaw wyświetlanie web pushy, przygotuj treść różnych powiadomień i opracuj warunki i częstotliwość wyświetlania. Pamiętaj o przygotowaniu formularza zgody.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation umożliwiająca przygotowanie, wysyłkę i analizę powiadomień web push.

Co mogę zautomatyzować?

Wyświetlanie wiadomości.

Za

  • Nowy sposób komunikacji z kontaktami,
  • Komunikacja z kontaktami anonimowymi,
  • Łatwy sposób wyróżnienia oferty.

 

Kanał mobilny

Aplikacja mobilna – profilowanie progresywne

Idea

Użytkownicy nie lubią podawać od razu pełnego kompletu informacji na swój temat. Profilowanie progresywne pozwala zdobywać te informacje stopniowo wraz ze wzrostem zaufania użytkowników.

Wdrożenie

Tworząc aplikację mobilną rozplanuj poszczególne etapy pozyskiwania informacji, przygotuj odpowiednie formularze i zaproponuj nagrody w zamian za podanie danych.

Przydatne narzędzia

  • Kreator formularzy,
  • Platforma mobile marketing automation.

Co mogę zautomatyzować?

  • Wyświetlanie formularzy,
  • Przesyłanie nagród,
  • Kompletowanie profili behawioralnych.

Za

  • Zdobywanie zaufania użytkowników,
  • Budowanie lojalności.

Przeciw

Powolne tempo

 

Kampania typu burst

Idea

Intensywna promocja z dużym budżetem, najczęściej uwzględniająca dodatkowe korzyści w zamian za instalację aplikacji, bądź założenie konta.

Wdrożenie

Wybierz grupę docelową kampanii, kanały dotarcia do odbiorców, określ budżet, czas trwania kampanii i KPI. Rozpocznij intensywne działania i stale monitoruj ich efekty.

Przydatne narzędzia

  • Kreator UTM do śledzenia źródeł,
  • Narzędzie do śledzenia konwersji i CPI,
  • Platforma Mobile Marketing Automation do zbierania leadów.

Co mogę zautomatyzować?

  • Postowanie w social media,
  • Tagowanie leadów w systemie w zależności od źródeł pozyskania,
  • Wysyłkę „nagrody” po rejestracji.

Za

  • Szeroki zasięg,
  • Duża ilość świeżych leadów.

Przeciw

Możliwa niska jakość leadów.

 

 

Kody QR

Idea

Za pomoca kodów QR można przekierować użytkowników na dowolny  landing page z odpowiednim formularzem. Dzięki kreatywnemu zastosowaniu tych kodów można zainteresować produktem potencjalnych nabywców.

Wdrożenie

Należy przygotować landing page, wygenerować kody QR i umieścic je na odpowiednich obiektach (plakaty, opakowania, etc.). Należy przy tym pamiętać, że do ich odczytania i wykorzystania potrzebny jest fizyczny dostęp do obiektu (możliwość zbliżenia telefonu) oraz dostęp do Internetu.

Przydatne narzędzia

  • Generator kodów QR,
  • Kreator formularzy.

Co mogę zautomatyzować?

  • Generację kodów rabatowych,
  • Wysyłkę wiadomości po zeskanowaniu kodu.

Za

Dodatkowy sposób wykorzystania kanału mobilnego.

Przeciw

  • Konieczność posiadania czytnika kodów QR w smartfonie,
  • Konieczność dostępu do Internetu.

 

Wykorzystanie beaconów

Idea

Beacony to niewielkie urządzenia działające na BLE (Bluetooth Low Energy), które mogą przesyłać powiadomienia na smartfony. Powiadomienia te mogą zachęcać do rejestracji w zamian za rabat, bądź gratisy podczas zakupów. Takie powiadomienia wysłane na przykład podczas zakupów z pewnością zainteresują wielu kupujących.

Wdrożenie

Rozmieść beacony w danej lokalizacji, przygotuj powiadomienia i zautomatyzuj ich wysyłkę.

Przydatne narzędzia

Platforma Mobile Marketing Automation zintegrowana z CRM dla maksymalnego wykorzystania potencjału omnichannel.

Co mogę zautomatyzować?

  • Wysyłkę powiadomień,
  • Import kontaktów do CRM.

Za

  • Osadzenie działań marketingowych w konkretnym kontekście,
  • Wysoka efektywność.

 

Soft launch

Idea

Przed wypuszczeniem płatnej wersji aplikacji na rynek docelowy można udostępnić ją za darmo dla mniejszej grupy podobnej do ostatecznego targetu.

Wdrożenie

Znajdź publiczność podobną do tej, dla której tworzysz aplikację (na przykład mieszkańcy sąsiedniego regionu geograficznego) i udostępnij ją dla nich za darmo.

Przydatne narzędzia

Platforma Mobile Marketing Automation.

Co mogę zautomatyzować?

  • Zbieranie danych behawioralnych,
  • Segmentację kontaktów.

Za

  • Możliwość zbierania danych behawioralnych przed oficjalną premierą,
  • Pozyskiwanie informacji zwrotnej od testerów.

 

Media społecznościowe

Artykuł na LinkedIn

Idea

LinkedIn to portal społecznościowy dla profesjonalistów, pozwalający budować sieć znajomości zawodowych. Publikując artykuły eksperckie można zainteresować danym rozwiązaniem grupę osób poszukujących konkretnych narzędzi lub produktów.

Wdrożenie

Przygotuj tekst i wgraj go za pomoca przycisku „Napisz artykuł”. Artykuł powinien być konkretny i pomocny. Nie powinien się skupiać nadmiernie na promocji danej marki ani produktu. Można również udostępniać posty z innych źródeł jako aktualizacje.

Przydatne narzędzia

  • Edytor tekstu,
  • Aplikacja do tworzenia mikro-treści.

Za

Wysoka jakość pozyskanych leadów.

Przeciw

Opcja „napisz artykuł” nie jest jeszcze dostępna we wszystkich regionach geograficznych

 

Facebook Live Stream

Idea

Facebook daje swoim użytkownikom możliwość transmitowania relacji na żywo. Wykorzystaj to przygotowując ciekawy tutorial lub webinar.

Wdrożenie

Opracuj scenariusz wystąpienia i pamiętaj o angażowaniu oglądających w trakcie wystąpienia. Zaproś ludzi do dalszego kontaktu, pokaż im w jaki sposób mogą się z tobą skontaktować.

Przydatne narzędzia

Narzędzie do tworzenia custom audience, aby skutecznie wypromować wydarzenie Platforma Marketing Automation zintegorwana z botami Facebooka – do automatyzacji czatu Narzędzie do planowania postów w social media.

Co mogę zautomatyzować?

Chat – za pomocą bota.

Za

  • Prostota,
  • Szeroki zasięg,
  • Stosunkowo niski koszt.

Przeciw

Zmienna jakość pozyskanych leadów.

 

Facebook Lead Ads

Idea

Na Facebooku możesz wymieniać treści za dane kontaktowe. Może to być zaproszenie na webinar, darmowe nagranie, czy rabat na zakupy.

Wdrożenie

Będziesz potrzebował zestawu grafik i treści, którymi chcesz zachęcić potencjalnych klientów do pozostawienia danych. W zależności od tego co oferujesz (webinar, nagranie, kupon, treści edukacyjne) przygotuj również landing page lub autoresponder wysyłający natychmiast odpowiednie materiały i linki do osób, które pozostawiły swoje dane.

Przydatne narzędzia

Narzędzie do automatycznego importu kontaktów z formularzy Facebooka do CRM Platforma Marketing Automation zintegrowana z takim narzędziem

Co mogę zautomatyzować?

  • Import leadów do CRM,
  • Tagowanie leadów,
  • Autoresponder.

Za

  • Prostota,
  • Szeroki zasięg,
  • Stosunkowo niski koszt.

Przeciw

Jakość leadów.

 

Influencerzy

Idea

Na większości portali społecznościowych znajdziesz grono bardzo wpływowych użytkowników, mających duży wpływ na swoją grupę docelową. Możesz nawiązać z nimi współpracę, tak, aby wspomnieli o Twojej firmie, produkcie lub usłudze i pokazali ją w pozytywnym świetle.

Wdrożenie

Przygotuj treści i wytyczne oraz ustal warunki współpracy z wybraną osobą. Pamiętaj o odpowiednim linkowaniu w tekście.

Przydatne narzędzia

  • Generator UTM,
  • Platforma zrzeszająca influencerów.

Co mogę zautomatyzować?

Dystrybucję treści na platformach zrzeszających influencerów.

Za

  • Duży zasięg,
  • Dobra jakościowo baza kontaktów,
  • Poparcie autorytetu.

Przeciw

Brak bezpośredniej kontroli nad procesem.

 

LinkedIn i eksperci

Idea

Użytkownicy LinkedIn mają bardzo wyraźnie określone profile zawodowe. Jeżeli wiesz, kogo chcesz pozyskać jako leada to możesz go wyszukać właśnie tutaj i oczywiście zainteresować go tym, co masz do zaoferowania.

Wdrożenie

Ustal kogo chcesz zainteresować swoją oferta, następnie wyszukaj osoby o pasującym profilu i nawiąż z nimi kontakt.

Przydatne narzędzia

Platforma Marketing Automation – do stworzenia profilu potencjalnego klienta na podstawie zachowań kontaktów, które już są w Twojej bazie.

Co mogę zautomatyzować?

Zbieranie danych o zachowaniach potencjalnych i istniejących klientów na stronie.

Za

  • Możliwość wysokiej personalizacji wiadomości,
  • Możliwość segmentacji potencjalnych leadów w zależności od zainteresowań i profilu zawodowego.

Przeciw

  • Pracochłonność,
  • Niewielka możliwość automatyzacji.

 

Messenger i boty

Idea

Firmy, podobnie jak osoby prywatne, mogą kontaktować się z innymi użytkownikami przez aplikację Messenger. Jest to doskonały i szybki sposób na prowadzenie dialogu z potencjalnymi i posiadanymi klientami. Dodatkowo daje on również możliwość zaangażowania w proste czynności bota, który odpowie na proste pytania użytkowników, zaprezentuje im ofertę i skieruje ich na odpowiedniego landing page.

Wdrożenie

Przygotuj scenariusz rozmowy z botem i zaimplementuj go do Messengera swojego fanpage za pomocą jednej z wielu dostępnych opcji.

Przydatne narzędzia

  • Kreator botów,
  • Narzędzie umożliwiające integrację bota z CRM.

Co mogę zautomatyzować?

  • Rozmowę z klientem,
  • Rekomendację produktów bądź oferty,
  • Przesyłanie alertów do BOK i sprzedaży.

Za

  • Odciążenie pracowników,
  • Poprawa statystyk czasu odpowiedzi na FB,
  • Szybka reakcja na potrzeby klienta.

Przeciw

  • Konieczność przewidzenia możliwych scenariuszy,
  • Konieczność przygotowania scenariuszy rozmów.

 

Odpowiedzi na Quorze

Idea

Quora to platforma, na której można zadawać pytania i dzielić się swoją wiedzą w wybranych dziedzinach.

Wdrożenie

Załóż darmowe konto, zaznacz dziedziny, w których możesz znać odpowiedzi na pytania i zacznij się udzielać. Odpowiadając na pytanie możesz linkować do odpowiednich produktów lub landing page.

Przydatne narzędzia

Generator UTM.

Za

  • Brak kosztów,
  • Możliwość udzielania się w więcej niż jednej kategorii,
  • Prostota.

Przeciw

Konieczność regularnej aktywności w serwisie.

 

Slide Share

Idea

Slideshare to platforma służąca do udostępniania treści wizualnych, głównie prezentacji. Często korzystają z niej eksperci, zatem warto udostępniać tam pomocne, estetyczne i atrakcyjne treści.

Wdrożenie

Przygotuj prezentację, załóż konto (możesz je powiązać z kontem na LinkedIn), wgraj prezentację, dodaj opis i tagi i zostaw w widocznym miejscu link do odpowiedniego formularza kontaktowego i namiar na siebie. Dodatkowo możesz ustawić opcję gated content, tak aby tylko osoby, które zostawią dane mogły zobaczyć całą prezentację.

Przydatne narzędzia

  • Kreator prezentacji,
  • Aplikacja do tworzenia mikro-treści.

Za

  • Budowanie pozytywnego wizerunku,
  • Duża popularność treści wizualnych,
  • Możliwość uzupełnienia profilu LinkedIn.

Przeciw

Duży nakład pracy podczas tworzenia treści.

 

Twitter i #

Idea

Hasztagi pomagają wyszukiwać na Twitterze wiadomości o podobnej tematyce. Ułatwiają również lokalizację osób o podobnych zainteresowaniach.

Wdrożenie

Nawiąż kontakt z osobami piszącymi o sprawach zwiazanych z Twoją dziedziną.

Przydatne narzędzia

Narzędzie do śledzenia wzmianek.

Co mogę zautomatyzować?

Powiadomienia o wzmiankach.

Za

  • Prostota,
  • Szybkość wykonania.

Przeciw

Mała możliwość automatyzacji.

 

Offline

Ankiety

Idea

Ludzie lubią się dzielić swoimi opiniami, zatem warto prosić ich o wypełnienie ankiet związanych z zakupami. Jeżeli dodatkowo obiecasz im coś w zamian za pozostawienie danych (konkurs, zniżka) to prawdopodobnie powiększysz swoją bazę o osoby, które odwiedziły Twój sklep stacjonarny.

Wdrożenie

Przygotuj ankiety i zaangażuj animatorów, którzy będą ankietować klientów.

Przydatne narzędzia

  • Arkusz kalkulacyjny,
  • Aplikacja do tworzenia ankiet.

Za

  • Nowa grupa odbiorców,
  • Trafienie do klientów w innym kanale.

Przeciw

Pracochłonność.

 

Programy lojalnościowe

Idea

Wiele sieci sklepowych prowadzi programy lojalnościowe dla klientów. W zamian za częste robienie zakupów w danej sieci mogą oni korzystać ze zniżek i specjalnych ofert.

Wdrożenie

Przygotuj tokeny dla uczestników programu, krótkie ankiety osobowe i system wynagradzania.

Przydatne narzędzia

  • Platforma Marketing Automation zintegrowana z CRM do zbierania odpowiednio oznaczonych kontaktów,
  • Moduł Mobile marketingu zawierający wysyłkę SMS.

Co mogę zautomatyzować?

  • Przyznawanie punktów scoringu,
  • Email powitalny,
  • Tagowanie.

Za

Pozytywny odzew społeczny,

Pozyskanie klientów z innego kanału.

Przeciw

Brak oryginalności.

 

Zbieranie wizytówek

Idea

Pojawiając się na wydarzeniach branżowych i okołobranżowych wymieniasz się wizytówkami. To również mogą być Twoje leady!

Wdrożenie

Kontakty z zebranych wizytówek wprowadź do CRMu i odpowiednio otaguj.

Przydatne narzędzia

PPlatforma Marketing Automation zintegrowana z CRM do zbierania odpowiednio oznaczonych kontaktów.

Za

  • Duża precyzja w opisie danego kontaktu,
  • Ocieplenie leada przed wprowadzeniem do systemu.

Przeciw

Przypadkowość niektórych kontaktów.

 

Inne

Informacje prasowe

Idea

Aby ludzie do Ciebie trafili, muszą najpierw wiedzieć, że istniejesz. Pojawianie się w branżowych przeglądach i periodykach zwiększa wśród odbiorców świadomość istnienia Twojej marki.

Wdrożenie

Jeżeli masz się czym pochwalić, napisz krótką notkę prasową i roześlij do tych redakcji, na których Ci zależy.

Przydatne narzędzia

  • Generator UTM,
  • Narzędzie do śledzenia wzmianek.

Za

  • Szeroki zasięg,
  • Trafienie do nowych, potencjalnie zainteresowanych osób.

Przeciw

Brak bezpośredniej kontroli nad procesem.

 

Marketing szeptany

Idea

Internet pełen jest branżowych forów i grup dyskusyjnych. Bądź na nich obecny. Dziel się ekspercką wiedzą i odpowiadaj na pytania.

Wdrożenie

Monitoruj wątki na wybranych grupach dyskusyjnych, udzielaj odpowiedzi, sugeruj rozwiązania problemów i przy okazji pokazuj zastosowanie swoich produktów.

Przydatne narzędzia

  • Generator UTM,
  • Narzędzie do śledzenia wzmianek.

Co mogę zautomatyzować?

  • Monitorowanie wspomnień na forach,
  • Postowanie w social media.

Za

  • Szeroki zasięg,
  • Trafienie do nowych, potencjalnie zainteresowanych osób.

Przeciw

Nieumiejętnie prowadzony marketing szeptany skutkuje łatką spamera.

 

Opinie

Idea

Często podczas zakupu kierujemy się znalezionymi w sieci opiniami. Zadbaj, by Twój produkt był oceniany przez klientów.

Wdrożenie

Proś użytkowników o wystawienie opinii i przypominaj im się mailowo jeśli tego nie zrobią. Ułatw proces, wysyłając im link do serwisu lub strony, gdzie mogą wystawić Ci ocenę.

Przydatne narzędzia

Autoresponder Moduł Email Marketingu na Platformie Marketing Automation.

Co mogę zautomatyzować?

Wysyłkę wiadomości po upływie określonego czasu od zakupu.

Za

  • Wysoka skuteczność,
  • Dobra jakość leadów.

 

Polecenia

Idea

Jeżeli jakiś produkt jest polecany przez osobę, której ufamy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy chcieli go wypróbować.

Wdrożenie

Nie bój się prosić klientów o rekomendacje. Jeżeli są zadowoleni z Twojego produktu, to jest szansa, że będą chcieli go polecić znajomym.

Przydatne narzędzia

Co mogę zautomatyzować?

Wysyłkę wiadomości do osób, które już u Ciebie kupiły.

Za

  • Wysoka skuteczność,
  • Dobra jakość leadów,
  • Ocieplanie kontaktów (tzw. Ciepła baza kontaktów).

Przeciw

Czasochłonność.

 

Stopka Email

Idea

Codziennie wysyłamy dziesiątki maili. Warto to wykorzystać i do każdej wiadomości dołączać informację na przykład o organizowanym wydarzeniu, czy biblioteczce z edukacyjnymi ebookami.

Wdrożenie

Przygotuj odpowiedni tekst, dodaj do niego grafikę i podlinkuj do landing page. Dołącz go na stałe do swojej stopki wiadomości email.

Przydatne narzędzia

Aplikacja do tworzenia mikro-treści.

Za

  • Optymalizacja działań,
  • Brak dodatkowych kosztów,
  • Prostota.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]