[Nowa Funkcjonalność] Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta – nowa zaawansowana analityka Twojej bazy kontaktów oparta na algorytmach AI & Machine Learning

 
 

Wykorzystaj nowy wymiar analityki w swojej strategii komunikacyjnej i przeprowadź kampanie marketingowe oraz proces automatyzacji w oparciu o predykcje naszego AI & Machine Learning engine. Zwiększ retencję klientów i ich lifetime value przewidując ich następne zakupy lub ich churn i wysyłaj perfekcyjnie dopasowane oferty we właściwym czasie i właściwym kanałem oferującym największą szansę konwersji.

 

Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta

 
  • Analizuj wartość życiową (CLV) każdego pojedynczego klienta oraz prawdopodobieństwo dokonania ponownego zakupu lub jego churnu.
  • Zidentyfikuj wzorce behawioralne i transakcyjne klientów w Twoim sklepie, by poznać jaka jest częstotliwość dokonywania przez nich zakupów, średnia wartość zakupów oraz średnie CLV dla wszystkich klientów. Wykorzystaj te informacje do przewidywania przyszłych aktywności kontaktów. 
  • Segmentuj bazę kontaktów pod względem stopnia prawdopodobieństwa wystąpienia zakupu i churnu. Określ, które kontakty są chętne do dokonania zakupu lub do których należy wysłać specjalną ofertę np. w celu ich aktywizacji i zachęcenia do powrotu. 
  • Kieruj dedykowane akcje marketingowych bezpośrednio do każdego klienta poprzez kampanie utworzone w workflow lub regułach automatyzacji na podstawie analizy prawdopodobieństwa zakupu i churnu (np. kontaktów z niskim prawdopodobieństwem wystąpienia zakupu)
  • Analizuj najlepsze kanały komunikacji zawierająca najwyższy stopień prawdopodobieństwa dokonania zakupu z danego źródła, w celu dotarcia z najlepszą ofertą do odpowiedniej grupy kontaktów przy użyciu najlepszego kanału komunikacji.
 

Jak działają predykcje w systemie SALESmanago?

 

System zbiera dane na temat wszystkich transakcji indywidualnego klienta i determinuje:

  • czas pomiędzy zakupami
  • średnią wartość zakupów
  • czas pierwszej i kolejnych zakupów
  • źródło konwersji (użyty kanał komunikacji)

Na tej podstawie budowane są predykcje kolejnego zakupu, churnu i najodpowiedniejszego kanału komunikacji. Podobna analiza zostaje przeprowadzona dla całej twojej bazy klientów. To pozwala ci zobaczyć wartości wszystkich średnich zmiennych dla wszystkich swoich klientów – jakie jest średnie CLV, koszt zamówienia i ilość zakupów.

Indywidualne predykcje pozwalają na segmentację całej bazy w zależności od poszukiwanej wartości (względem zależności prawdopodobieństwa zakupu od churnu). Dodatkowo, możesz zobaczyć, który z kanałów jest najlepszy w konwersji (np. SMS, search engines bądź bannery).

 

Wykorzystaj predykcje w swoich kampaniach marketingowych

 

Mając już predykcje na poziomie indywidualnego klienta, system segmentuje klientów w dwóch wymiarach – według szansy zakupu i churnu. Bazując na tym możesz zastosować:

  • targeting kampanii – możesz wybrać konkretnych użytkowników o, np. dużym prawdopodobieństwie churnu i niskim prawdopodobieństwie zakupu aby zadedykować im konkretne działania marketingowe w celu wywołania odpowiednich reakcji. Takie segmenty znacznie pomagają w planowaniu kampanii.
  • procesy automatyczne jako warunki – możesz ustawić konkretne warunki w swoim workflow lub rule, aby konkretne działania były wykonywane tylko względem klientów o, np. wysokim prawdopodobieństwu churnu.

Marketing Automation

Marketing Automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]