Oscary okiem marketera: 7 interesujących faktów  

A Group of Shiny Golden Prizes

Już w niedzielę wielka gala rozdania Oscarów. Jednak zamiast obstawiać zwycięzców, postanowiliśmy spojrzeć na to wydarzenie z nieco innej perspektywy. Co Oscary oznaczają dla marketerów? Jaką mają publiczność? Czy wciąż mają tak fundamentalne znaczenie dla kultury, czy też w dobie digital marketingu i mediów społecznościowych powoli odchodzą do przeszłości?


Wygraj Zero Moment of Truth z Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka!


 

1. Największe widowisko

Oscary to nie tylko święto kina, ale i event o gigantycznym marketingowym potencjale. Skupia rekordową publiczność: 43 miliony w 2014r., w zeszłym roku liczba ta spadła nieoczekiwanie o 18%, do 37.3 mln (mowa jedynie o widzach z USA; źródło).

Taką widownię gromadzą jedynie wydarzenia sportowe (nawet finał Przyjaciół miał niższą oglądalność), w związku z czym ceremonię nazywa się czasem “damskim Super Bowl”.

 

2. Oscary nie kończą się po ceremonii

Na YouTube materiały związane z Oscarami są wyszukiwane 25 razy częściej w poniedziałek po ceremonii, a nie podczas samej gali.

 

3. Oscarowy multiscreening

Według badań Google’a, Oscary to idealne show na multiscreening:  podczas oglądania ceremonii na bieżąco wyszukujemy na drugim ekranie (najczęśniej na smartfonie) informacji o zwyciężcach czy nominowanych. Większość wyszukań dotyczących aktualnie pokazywanych gwiazd pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych (źródło).

 

4. Materiały How to

W związku z oscarową ceremonią nie szukamy jedynie informacji o aktorach czy filmach: w ostatnich latach wzrosła też popularność wyszukiwań typu ‘How to”. Chcemy móc zrobić sobie makijaż czy fryzurę jak gwiazda czerwonego dywanu, chętnie kupimy jej zegarek czy sukienkę (a raczej tańszy odpowiednik).

 

To doskonała okazja dla marek. Pokaż, jak przy pomocy Twoich produktów klient może poczuć się jak celebryta.

 

5. Kryzys Oscarów? Widownia się starzeje

Wielu obserwatorów pyta, czy rola Oscarów w cyfrowym świecie nie spada. Dziś już nominacja czy statuetka nie mają tak kluczowego znaczenia dla powodzenia filmu jak kilka lat temu. Filmowcy, szczególnie niezależni, znajdują inne kanały komunikacji ze swoją publicznością.

 

Szczególnie niepokojący jest fakt, że widownia gali składa się z coraz starszych ludzi. Mediana wieku widzów Oscarów wynosi 52,8 lat i systematycznie od lat wzrasta (źródło: MarketWatch). Próby uspołecznienia czy usieciowienia ceremonii wciąż nie przekonują młodych użytkowników. Czy ta nagroda będzie mieć jeszcze znaczenie dla wyborów kinowych millenialsów?

 

6. Marki zaangażowane

Oscary przyciągają ogromną widownię, a zatem i reklamodawców. Marki dwoją się i troją, by upchnąć w pobliżu czerwonego dywanu swoje produkty, jednak część z nich wykorzystuje tę okazję do przekazania ważniejszego komunikatu.

Tak zrobiła marka Dove, która chciała zwrócić uwagę na to, jak mówimy w mediach społecznościowych o wyglądzie innych (szczególnie kobiet). Z wielu komentarzy sączy się nienawiść czy frustracja. By zwrócić uwagę na problem, drużyna Dove wyłapywała hejterskie komentarze do Oscarowej gali i odpowiadała na nie – osobiście, pisanymi przez ludzi, nie automatycznymi tweetami.

 

7. Jak dać Leo Oscara, czyli marketing Zjawy

Kampania Zjawy od samego początku adresowana w tej samej mierze do widzów, co do członków Akademii. Jej podstawowy komunikat brzmiał: “To jest film, który w końcu przyniesie Leonardo upragnionego Oscara”. Drugą osią kampanii było podkreślanie ekstremalnych warunków, w jakich kręcono film. Innaritu w każdym wywiadzie konsekwentnie powtarzał, jaki wysiłek cała ekipa musiała włożyć w stworzenie dzieła. Używanie tylko naturalnego światła, kręcenie poniżej zera czy jedzenie surowej wątroby bizona to tylko niektóre z wyzwań, którym musieli stawić czoła.

Innymi słowy, kampania odbywała się pod dwoma hasłami: “Oscar dla Leo” i “Ekstremalne warunki”. W niedzielę trzymamy kciuki!

 

Komu kibicujecie w niedzielę? I czy w ogóle oglądacie ceremonię, czy też typy Akademii nie mają dla Was większego znaczenia?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]