NetResearch, Partner SALESmanago: Marketing automation pozwala rozwiązywać problemy naszych klientów

Jakub Dąbkowski z NetResearch opowiada nam jak rozpoczęcie współpracy partnerskiej zmieniło portfel usług firmy. Dowiadujemy się również w jaki sposób agencja marketingowa zarabia dzięki wdrażaniu narzędzia SALESmanago u swoich klientów. Udzielający wywiadu dzieli się z nami swoimi przewidywaniami co do przyszłości rynku agencji marketingowych oraz czekających je wyzwań. Z respondentem rozmawiał Marek Broda.

1. Chciałbym się dowiedzieć czym zajmuje NetResearch.pl ?

NetResearch.pl pomaga firmom, zarówno z branży B2B, jak i B2C, sprzedawać lepiej, więcej i … taniej. Szczególną naszą umiejętnością jest pokazywanie przedsiębiorcom, jak można połączyć pracę działów sprzedaży i marketingu celem lepszego wykorzystania ich potencjału w procesie generowania zysków ze sprzedaży. Przeprowadzamy analizy procesów sprzedażowych i marketingowych w firmach celem optymalizacji i maksymalizacji zysku. Wdrożone zmiany testujemy i udoskonalamy. Pracujemy nad generacją leadów, optymalizujemy ich pozyskiwanie i uczymy jak pracować z leadami, żeby zamieniać je w wartościowych klientów. Uczymy korzystania z narzędzi, jakie pomagają zdobyć i zatrzymać w firmie klienta: tworzenia treści ,e-mail marketingu, komunikacji za pomocą mediów społecznościowych,. Pomagamy wdrożyć najnowsze technologie służące optymalizacji procesu sprzedażowego, między innymi system automatyzacji marketingu. Prowadzimy szkolenia z marketingu internetowego, zamknięte i otwarte, odpowiadając konkretnym potrzebom klienta. Na szkoleniach pokazujemy konkretne narzędzia, które pozwalają na zwiększenie skuteczności wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych w procesie sprzedaży: jak pozyskiwać klientów, gdzie ich szukać, jak wykorzystać media społecznościowe, jak pracować z klientem w Internecie. Uczymy email marketingu – jak rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby klienta, jak powinien wyglądać proces dialogu z odbiorcą, jakie treści przekazywać.

2. W jaki sposób narzędzie automatyzacji marketingu SALESmanago zmieniło ofertę Waszej agencji. W jaki sposób rozwija Wasz portfel usług?

Specjalizujemy się w diagnostyce i działaniach usprawniających procesy sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Narzędzie SALESmanago pełni podstawową funkcję we wspieraniu integracji i koordynacji pracy wszystkich działów zaangażowanych w proces sprzedaży naszych klientów. Wytłumaczę to na przykładzie działu marketingu i sprzedaży:

Zadaniem marketingu jest dotarcie, z informacją o produkcie czy usłudze, do jak największej liczby odbiorców. W przypadku marketingu internetowego oznacza to przyciągnięcie jak największego ruchu do serwisu internetowego. Niestety, ten ruch internautów jest anonimowy, a mówienie do anonimowego tłumu jest czynnością mało efektywną. W tym momencie pojawia się pytanie skąd mówca ma czerpać wiedzę, do kogo przemawia i jakie informacje zostaną przez tłum najbardziej docenione? Sprzedawca powinien sprzedawać konkretnej osobie o określonych potrzebach i tylko wtedy sprzedaż będzie przebiegać optymalnie, jeśli sprzedający jest w stanie zaoferować produkt adekwatny do potrzeb kupującego. Problem anonimowości zostaje rozwiązany poprzez zastosowanie narzędzi Marketing Automation. Narzędzie SALESmanago scala anonimowy ruch internautów w serwisie z przekształcaniem i selekcją wartościowych leadów. Niezaprzeczalną zaletą tego systemu jest to, że jest narzędziem stale modernizowanym i ma największą bazę funkcjonalności pośród podobnych tego typu systemów na rynku.

3. Co jest źródłem zysku Netresearch jako partnera SALESmanago: usługi czy odsprzedaż oprogramowania?

Dla Netresearch.pl najważniejszą sprawą jest rozwiązywanie problemów klienta. Głównie są to problemy leżące po stronie marketingu i sprzedaży. Dlatego też pracujemy całościowo nad tymi procesami w firmie i szukamy błędów w ich przebiegu. Zawsze jednak jest jeden cel naszych działań naprawczych – zwiększenie wolumenu sprzedaży klienta! SALESmanago jest jednym z narzędzi, które pomaga nam w doprowadzeniu klienta do tego celu. Stosujemy także systemy diagnostyczne, analityczne i testujące, które łączymy w celu dogłębnej analizy działalności biznesowej klienta.

4. W jakim kierunku, Twoim zdaniem, będzie się rozwijał rynek agencji marketingowych? W jaki sposób mogą się bronić przed coraz wyższymi oczekiwaniami klientów oraz ewidentnym trendem, żeby wykazywać ROI z działań marketingowych?

Podstawowym błędem tego założenia jest, że przed wymaganiami klienta należy się bronić. Działalność każdego biznesu kręci się tylko wokół jednej osi – klienta, który wyznacza kierunek wszelkich działań rynkowych. Zasadą każdej działalności biznesowej jest przynoszenie zysku niezależnie od koniunktury rynkowej. Może tylko podczas kryzysu bardziej pilnujemy rentowności wskaźników analitycznych. O niemierzalnych efektach możemy mówić w niewielu aspektach działalności biznesowej, np. budowie wizerunku marki czy działalności społecznej. Netresearch.pl zajmuje się przede wszystkim procesem sprzedażowym w firmie, więc pracujemy na konkretnych wskaźnikach pokazujących ZYSK, zgodnie z naszym hasłem „Follow the money” jest to jedyny sensowny kierunek wszelkich działań biznesowych.

5. Co polecasz agencji, która chciałaby rozpocząć oferowanie SALESmanago i usług automatyzacji w ramach swojej oferty?

Zaczynając pracę z systemem SALESmanago trzeba mieć świadomość, że jest to narzędzie bardzo szybko się rozwijające. Oznacza to ,że aby móc mieć możliwość posługiwania się w pełni jego funkcjonalnościami, trzeba cały czas się go uczyć i ćwiczyć. Drugą bardzo ważną cechą jest umiejętność patrzenia całościowego na procesy zachodzące firmie klienta, analizowanie, znajdowanie punktów krytycznych i wyciąganie wniosków. Zespół agencji powinien składać się z doświadczonego marketingowca, wytrawnego sprzedawcy i dobrego analityka. Dopiero praca zespołowa przy umiejętnym wykorzystaniu narzędzi automatyzacji przyniesie wymierne efekty dla klienta i agencji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]