Połączenie Marketing Automation i CRM, jako dobra praktyka marketingu w B2B, B2G i B2C

Firma Research Corp przeprowadziła własne badania dotyczące wykorzystania technologii w budowaniu świadomości marki i pozyskiwaniu potencjalnych klientów.  Większość ankietowanych firm opiera swoje procesy o system CRM zintegrowany z Marketing Automation, które odpowiada za monitorowanie zachowania potencjalnych klientów i dopasowaną komunikację z nimi. Takie połączenie pozwala marketerom uzyskać maksymalne ROI z prowadzonych działań.

 

89% firm, które wdrożyło Marketing Automaiton połączyło go z wykorzystywanym systemem CRM lub korzysta z istniejącego w ramach systemu Marketing Automation.

 

Dlaczego warto połączyć CRM i Marketing Automation

 

Połączenie obu rozwiązań pozwala na dużo efektywniejsze zarządzanie kontaktami. Wiedza płynąca z monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów pozwala budować scoring kontaktów i ich profil. Co przekłada się na dopasowanie i personalizację komunikacji z każdym klientem indywidualnie, dzięki czemu marketing może sprostać potrzebom sprzedaży – większej liczby lepiej przygotowanych do sprzedaży kontaktów. Zyskujemy przede wszystkim w obszarach:

  • edukacji potencjalnych klientów – Lead Nurturing
  • komunikacji – dynamicznie dopasowane i personalizowane komunikaty pod względem treści, kanału komunikacji i czasu wysyłki.
  • mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów – Scoring kontaktów
  • zarządzania przepływem kontaktów w firmie – automatyczne przekazywanie kontaktów pomiędzy marketingiem i sprzedażą.

Jakie kampanie realizują firmy wykorzystujące Marketing Automation w B2B i B2C

Według badania 53% firm wdrożyło rozwiązania Marketing Automation. Większość z nich bo aż 90% na co dzień realizuje minimum dwa typy kampanii. To dość mało, ponieważ systemy tej klasy oferują znacznie szersze możliwości, które w idealnych warunkach byłyby w pełni wykorzystane. 50% z nich realizuje już cztery lub więcej kampanii.

Wśród najpopularniejszych są te typowe dla sektora B2B. Prym wiodą w ponad 50% przypadków wydarzenia, seminaria online, formularze kontaktowe i cykliczne wysyłane kampanie Lead Nurturing. 30% firm, które wdrożyło Marketing Automation korzysta z automatycznie uruchamianych programów Lead Nurturing, w których kolejne wiadomości zamiast cyklicznie wysyłane są w reakcji na określone zachowanie indywidualnych odbiorców. Ciekawe, że aż 60% firm korzysta równolegle z kampanii cyklicznie wysyłanych i tych wysyłanych w oparciu o zachowanie kontaktów.

Jak najczęściej uruchamiane są kampanie ?

Ponad połowa, bo aż 58% ankietowanych przyznało, że kolejne kroki w kampaniach uruchamiane są przez zachowania potencjalnych klientów. Na przykład wizyta na stronie WWW, otwarcie i kliknięcie w wiadomość e-mail, uzupełnienie formularza lub kontakt bezpośredni ze sprzedawcą. Dlaczego warto tak działać? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Jeśli reagujemy na zachowanie kontaktów, to zupełnie tak jakbyśmy odpowiadali na pytania, które nam zadają poszukując informacji na stronie WWW, mailu i innych miejscach. Wchodzimy w bardzo dynamiczną i indywidualną interakcję z każdym z potencjalnych klientów i aktywnie reagujemy na ich potrzeby. Dzięki temu jako pierwsi odpowiadamy na ich potrzeby i zapewniamy sobie przewagę nad konkurencją. Tego typu kampanie są bardziej elastycznie i lepiej dopasowują się tempa w jaki potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe.

 

Podsumowanie

Wykorzystanie Marketing Automation na światowym rynku jest coraz większe. Firmy intensyfikują swoje działania tworząc coraz więcej lepiej kampanii marketingowo-sprzedażowych. W coraz większym szumie komunikacyjnym coraz większe znaczenie ma wysoka jakość komunikacji, którą gwarantują system takiej jak SALESmanago Marketing Automation. Jakość o której mówimy, to dopasowanie treści, czasu i kanału komunikacji dla każdego klienta indywidualnie. Średni stopień skomplikowania kampanii nie jest tak wysoki jak dostępne możliwości ale już teraz wyklucza poza możliwości tradycyjnych platform do e-Mail Marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]