Przepis na skuteczne SEO w 2016: dodaj treści i Marketing Automation

Przyszłością SEO jest myślenie holistyczne, w którym nie traktujemy go jako odrębnego, izolowanego działania, ale część całej komunikacji, wspierający inne jej elementy, ze szczególnym naciskiem na związek z treściami oraz Marketing Automation. Dzięki temu możesz w płynny sposób przyciągać, pielęgnować i konwertować leady.

 

Pozornie SEO i automatyzacja marketingu dotyczą odrębnych etapów: SEO zwiększa widoczność strony i ruch na niej, zaś automatyzacja marketingu – dostarcza użytkownikom odpowiednie treści w odpowiednim czasie. Jednak oddzielanie tych działań jest dużym błędem.

 

Podejście holistyczne

W obrębie podejścia holistycznego kładziemy nacisk na organiczne generowanie ruchu, nie zaś na kupowanie linków czy wypychanie tekstów słowami kluczowymi – to krótkoterminowe strategie, zależne od aktualnych, często zmieniających się algorytmów. Aby zbudować stabilną pozycję w wyszukiwarkach, musisz oferować wartościowe treści.

 

Co to znaczy „wartościowe treści?”

Jak zdefiniować wartościowe treści?

  • Są adresowane do precyzyjnie określonej grupy odbiorców: znasz ich język oraz problemy, z jakimi się zmagają. Dobrze również, kiedy personalizujesz treści dla indywidualnego użytkownika na stronie www,
  • Odpowiadają na konkretny problem, są przydatne,
  • Są przyjazne w lekturze i dobrze napisane,
  • Są aktualne.

 

Jak widać, do produkcji treści, które wywindują Twoją stronę na szczyt listy wyszukiwań, potrzebujesz 3 składników:

  1. SEO: które pozwala rozpoznać, czego szukają i potrzebują Twoi odbiorcy oraz pomaga im znaleźć Twoją odpowiedź na ich pytania,
  2. Marketingu treści: tworzenia ciekawych, przystępnych i przydatnych materiały w oparciu o rozpoznane potrzeby adresatów,
  3. Marketing Automation: platforma dostarcza Ci szczegółowego obrazu klientów, pozwala personalizować treści oraz monitorować skuteczność działań.

 

Marketing Automation źródłem przydatnych informacji dla SEO

Platformy MA oferują najgłębszy wgląd w zachowanie użytkowników, w ich profil i zachowania. To dlatego powinieneś wykorzystać pozyskaną w ten sposób wiedzę (np. o źródłach wizyt czy zainteresowaniach) do usprawnienia działań SEO i marketingu treści.

Kompleksowa platforma

System Marketing Automation ma tę zaletę, że stymuluje integrację pomiędzy różnymi działami w firmie oraz pomaga patrzeć na całokształt komunikacji.

Pozwoli Ci również ustalić cele i badać ich realizację: monitorujesz skuteczność poszczególnych kampanii oraz treści, dzięki czemu możesz wyłuskać najskuteczniejsze słowa kluczowe i frazy (nie tylko takie, które przyciągają użytkowników, ale i przekładają się na sprzedaż). W ten sposób łatwiej Ci wytworzyć synergię działań i generować ruch organiczny.

 

Dzięki Marketing Automation również w pełni wykorzystujesz pozyskany ruch: z łatwością tworzysz landing pages czy formularze kontaktowe (oraz inne praktyki Lead Generation), zaczynasz monitorować zachowanie nawet użytkowników anonimowych i zwiększasz prawdopodobieństwo, że powrócą na stronę.

 

Wpis powstał w ramach projektu Nowa koncepcja SEO

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]