SALESmanago zintegrowane z Facebook Custom Audiences automatycznie stworzy segmenty odbiorców reklam na FB na bazie zachowania klientów na Twojej stronie www i danych transakcyjnych

salesmanagoSystem SALESmanago Marketing Automation został zintegrowany z Facebook Custom Audiences. Oznacza to, że możliwe jest tworzenie grup odbiorców reklam na podstawie ich zachowania online i dokonywanych transakcji. Dzięki integracji Custom Audiences mogą składać się m.in z osób, które przeglądały konkretny produkt, kategorię produktów lub usług, porzuciły koszyk zakupowy, znajdują się na konkretnym etapie kampanii marketingowej lub sprzedażowej. Poniżej opisujemy jak działa mechanizm i przedstawiamy kilka pomysłów na jego wykorzystanie.


Reklamy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie mogą być targetowane na podstawie wielu ogólnych parametrów takich jak: lokalizacja, płeć, wiek, język, zainteresowania czy zachowania.

Dokładniejsze dopasowanie kampanii reklamowych możliwe jest jedynie poprzez utworzenie Facebook Custom Audiences, czyli niestandardowych grup odbiorców reklam. Przygotowanie takich grup jest procesem dość czasochłonny i pracochłonnym. Wymaga to ręcznego przygotowania listy osób, umieszczania dodatkowych skryptów na stronie WWW lub korzystania z aplikacji konkursowych. Mimo, że jesteśmy w stanie wygenerować praktycznie dowolną grupę odbiorców jest to trudne i wymaga czasu. Czas i brak odpowiednich narzędzi do analizy i wykorzystania danych jest jednym z głównych problemów firm, a przede wszystkim działów marketingu.

Jak działa integracja SALESmanago Marketing Automation z  Facebook Custom Audiences.

System pozwala na automatyczne dodawanie i usuwanie konkretnych osób z określonych grup odbiorców. Dzięki temu całkowicie pomijamy kwestię ręcznego przygotowania list i wdrażania dodatkowych kodów. Reguły automatyzacji w SALESmanago Marketing Automation w reakcji na zmianę danych o kontakcie automatyczynie przypiszą lub usuną daną osobę z grona odbiorców kampanii reklamowej, wystarczy wybrać odpowiednią akcję:

Zarządzanie grupami odbiorców Facebook w SALESmanago pozwala na:
• automatyczne dodawania i usuwanie osób z danej grupy;
• tworzenie nowych grup odbiorców;
• usuwanie już istniejących;
• obsługę wielu kont reklamowych i grup odbiorców.

Custom Audiences generowane przez SALESmanago są na bieżąco aktualizowane i dostępne w panelu Facebook

fb2

 

 

6 przykładów wykorzystania nowych możliwości targetowania reklam na Facebooku

 

1. Segmentacja behawioralna – reklamy dopasowane do realnych intencji zakupów

System może automatycznie tworzyć grupy składające się z osób zainteresowanych tym samym:
• produktem lub usługą
• segmentem/rodzajem produktów lub usług

Dzięki czemu potencjalni klienci zobaczą reklamy dotyczące produktów, którymi faktycznie są zainteresowani.

2. Segmentacja transakcyjna – reklamy dopasowane do dokonywanych zakupów

SALESmanago gromadzi dane dotyczące dokonywanych zakupów przez Twoich klientów. Dzięki wykorzystaniu i analizie takich informacji możemy automatycznie stworzyć grupy osób, które:
• są Klientami firmy;
• kupiły konkretny produkt;
• cechują się taką samą dynamiką zakupową (kupują coraz więcej, coraz mniej lub utrzymują stały poziom zakupów);
• dokonały zakupu w tej samej lokalizacji.

Dzięki temu zobaczą one inne reklamy niż potencjalni klienci, a co więcej zyskujemy możliwość promowania:
• produktów dopasowanych do już zakupionych;
• materiałów eksploatacyjnych lub zwiększających możliwości produktów/usług zakupionych;
• szkoleń dotyczących wykorzystania, obsługi lub eksploatacji;
• programów lojalnościowych;
• i wiele innych.

Nie tylko lepiej docieramy do potencjalnych Klientów ale dbamy o już pozyskanych i realizujemy akcje dosprzedaży i utrzymania Klienta.

3. Ratowanie porzuconych koszyków

Klient, który doda produkty do koszyka ale ich nie wykupi na swoim Facebooku zobaczy reklamy zachęcające go do powrót na stronę WWW i dokończenie transakcji. Po jej dokończeniu lub upłynięciu określonego czasu SALESmanago może automatycznie wyłączyć taką reklamę.

4. Reklamy dopasowane do przebiegu kampanii marketingowej lub sprzedażowej

Marketing Automation pozwala zintegrować komunikację w wielu kanałach marketingowych jednocześnie, tak aby Klient w każdym z nich trafił na komunikat dopasowany do jego zainteresowań i spójny z pozostałymi. Teraz dołącza do nich również FB, na którym reklama może zostać dopasowana do konkretnej kampanii i etapu na jakim znajduje się konkretny Klient.

5. Lead Nurturing na Facebooku – kolejny kanał przygotowujący Klienta do dokonania zakupu

Lead Nurturing to jeden z podstawowych sposobów skutecznego prowadzenia kontaktu wzdłuż lejka sprzedażowego do momentu kontaktu ze sprzedawcą i gotowości zakupowej. Z SALESmanago edukacyjne treści budujące relacje i przygotowujące do dokonania zakupu mogą docierać również za pomocą Social Media.

6. Reklamy dopasowane do zachowań offline – geolokalizacja i beacony w akcji

Najnowsze technologie pozwalają dokładnie zlokalizować potencjalnych i aktualnych Klientów w świecie rzeczywistym. Dzięki czemu reklamy mogą być dopasowane nie tylko do miasta, w którym mieszka dana osoba ale również do tego przy jakim regale w sklepie zatrzymała się na dłużej.

Podsumowanie

Nowe rozwiązanie dodaje więcej możliwości dokładniejszego targetowania reklam w social media, dzięki ułatwieniu i zautomatyzowaniu budowania niestandardowych grup odbiorców, nawet w oparciu o bardzo duże zbiory danych behawioralnych i transakcyjnych. Same reklamy tworzymy tak jak dotychczas na portalu Facebook, a SALESmanago na podstawie określonych reguł automatycznie zarządza grupą odbiorców reklamy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]