Using mobile telephoneEksperci ds. marketingu lubią uśmiercać. Martwe jest już SEO, reklama w tradycyjnych mediach, social media oraz kampanie SMS. SMS przedstawia się jako starszą, brzydszą siostrę Kopciuszka – natarczywą, agresywną i domagającą się bezprawnie ręki klienta-królewicza. W świecie szybko przemijających mód faktycznie można by uznać tę usługę za archaiczną: liczy sobie już ponad 22 lata, a pierwszą marketingową kampanię SMS wysłano w 1999. Jeśli SMS jest więc brzydki i martwy, to mamy do czynienia z dość żwawym trupem, bowiem klienci lubią tę metodę komunikacji, a jej skuteczność marketingowa wynosi 91,4%.

Wbrew pozorom klienci lubią smsy

Mówi się, że klienci nienawidzą marketingu SMS i uważają go za zbyt intruzywny. Jednak tym często powtarzanym mitom przeczą wyniki badań. Według SAP 64% klientów życzyłoby sobie więcej komunikacji z organizacjami przez SMS. Zaś z raportu  Komunikacja SMS w Polsce 2013 wynika, że 1 na 3 ankietowane osoby chce otrzymywać wiadomości tekstowe o promocjach w obszarze produktów i usług, a ponad 80% z nich deklaruje, że po otrzymaniu wiadomości tekstowej o aktualnej promocji wejdzie na promowaną stronę internetową.

Plusy marketingu sms

  1. Open Rate SMS-ów wynosi 99% (dane Tatango),
  2. 90% SMS-ów jest otwierana w przeciągu 3 minut od otrzymania,
  3. Wysoka dostarczalność: telefon mamy przy sobie zawsze, 76% użytkowników deklaruje, że bardziej prawdopodobne, że przeczytają SMS niż emaila (SAP),
  4. Skuteczność marketingowa 91,4% (dane z raportu Komunikacja SMS w Polsce 2013),
  5. Oparta jest na zgodzie, realizuje paradygmat marketingu permisywnego, więc oznacza lepszą komunikację z odbiorcą – wbrew pozorom nie nachalną, ale ufundowaną na obopólnej akceptacji warunków,
  6. Efekty kampanii są wysoce mierzalne,
  7. Świetne rozwiązanie dla klientów ROPO, którzy nie ufają zakupom w internecie – chętnie robią tam research, ale na zakup wybierają się do sklepu stacjonarnego,
  8. Możliwość wysyłki indywidualnych, spersonalizowanych wiadomości, w oparciu o wiedzę o kliencie zdobytą wcześniej, np. o jego odwiedzinach na stronie www i zakupach,
  9. Możliwość wykorzystania w kampanii fizycznego położenia klienta blisko sklepu stacjonarnego dzięki aplikacji mobilnej lub beaconom – dopasowanie oferty do czasu i miejsca znacząco zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu,
  10. Zwięzłość SMSa wymusza czytelniejszy dla odbiorcy komunikat.

Skuteczna kampania SMS: jak to zrobić?

  • Wykorzystuj tylko numery osób, które wyraziły na to zgodę,
  • Segmentuj klientów,
  • Używaj Marketing Automation i personalizuj wiadomości, dopasowując je do zainteresowań, historii zakupowej, miejsca zamieszkania, płci użytkownika,
  • Nie wysyłaj nadmiernej ilości wiadomości,
  • Starannie dobierz czas wysyłki: SMS zostanie przeczytany natychmiast. Najgorsze pory to wcześnie rano i późno w nocy,
  • SMS musi być zwięzły, ale czytelny. Zakomunikuj: co, gdzie, kiedy i po co – zawrzyj najpotrzebniejsze informacje,
  • Pamiętaj, że SMS to tekst. Przejrzyj go pod kątem logiki, błędów ortograficznych, składniowych, literówek,
  • Monitoruj efekty.

Planujesz kampanię SMS? Przeczytaj jeszcze:

Raport Komunikacja SMS w Polsce 2013

Kern Lewis, SMS Marketing – Start with Service and Add Promotion Carefully

Jak wysłać kampanię SMS dzięki SALESmanago?

… i podziel się z nami Twoimi doświadczeniami z marketingiem SMS: czy okazał się skuteczny? Czy może uważasz wciąż, że to przestarzała metoda komunikacji?