Notinote to polski startup z innowacyjnym produktem, lecz ograniczonym budżetem, który mimo to zdołał zbudować znaną markę i rozpoznawalność w mediach społecznościowych dzięki kreatywnym działaniom marketingowym oraz wykorzystaniu najnowszych narzędzi. Jednym z nich jest SALESmanago Marketing Automation, platforma, która umożliwiła firmie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie wielu procesów oraz w rezultacie zwiększenie sprzedaży urządzeń.

W jaki sposób firma osiągnęła taki sukces w tak krótkim okresie? Dowiesz się, czytając nasze case study!

 

O firmie

Notinote to firma technologiczna, która stworzyła i wprowadziła na rynek mini lokalizator notiOne – niewielkie urządzenie, które w połączeniu z darmową aplikacją lokalizuje cenne przedmioty codziennego użytku, ludzi i zwierzęta. Ten poznański startup  w ciągu 2 lat zbudował rozpoznawalną markę i sprzedał już ponad 50 tysięcy urządzeń, nie mając do dyspozycji korporacyjnych budżetów. Firma słynie z niezwykle skutecznych działań marketingowych i niestandardowych kampanii wykorzystujących najnowsze narzędzia, m. in. SALESmanago.

 

Wyzwania

Notinote wybrało platformę do automatyzacji SALESmanago, by rozszerzyć swoje działania marketingowe w następujących obszarach:

  • pozyskiwanie nowych leadów,
  • budowanie lojalności klientów,
  • ratowanie porzuconych koszyków,
  • edukacja klientów nieprzygotowanych do zakupu,
  • proste i szybkie powiadomienia o promocjach i nowych produktach.

 

Wdrożone rozwiązania

  • Lead generation – pop-up z formularzem kontaktowym pozwala na sprawne pozyskiwanie danych nowych użytkowników zainteresowanych produktami firmy.
  • Segmentacja klientów – każdy użytkownik odwiedzający stronę jest automatycznie przypisywany do segmentu, zgodnie z odwiedzonymi stronami i oglądanymi produktami. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci i potencjalni klienci otrzymują tylko wiadomości, które są zgodnie z ich zainteresowaniami – np. produktami, które przeglądali.
  • Personalizowane newslettery – wysyłka masowych newsletterów jest personalizowana poprzez dodanie imienia kontaktu, dzięki czemu e-maile zyskują bardziej osobisty charakter, co wzmacnia relację między klientem oraz firmą.
  • E-maile dynamiczne – wykorzystanie informacji o odwiedzonych stronach w celu wysyłki zautomatyzowanych, spersonalizowanych e-maili z produktami, które klient przeglądał na stronie.
  • Lead nurturing – zautomatyzowana seria e-maili edukacyjnych opisujących produkt i wyjaśniających ich działanie, wysyłana do klientów, którzy zapisali się  na newsletter, ale wciąż nie dokonali zakupu.
  • SMS-y i e-maile ratujące porzucone koszyki – przypomnienie o produktach pozostawionych w koszyku za pośrednictwem SMS-ów oraz e-maili zachęcających do dokończenia transakcji.
  • E-maile automatyczne wysyłane po transakcji, zawierające informacje dotyczące zamówienia – na przykład fakturę czy link pozwalający na sprawdzenie statusu wysyłki towaru.
  • Automatyczne e-maile z ankietą – badanie satysfakcji klienta 14 dni po zakupie poprzez wysyłkę ankiety, która pozwala klientowi ocenić jakość produktu.
  • Powiadomienia web push – szybki sposób na dotarcie do nawet anonimowych użytkowników z ważnymi informacjami czy z atrakcyjnymi ofertami i zniżkami.

 

Efekty

Wdrożone rozwiązania przyniosły imponujące rezultaty oraz wzrost sprzedaży.

  • 226% wyższa otwieralność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 420% wyższa klikalność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
  • 180% wyższa otwieralność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 200% wyższa klikalność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
  • 300% wyższa klikalność powiadomień Web Push w stosunku do masowych newsletterów

 

Bez wątpienia wdrożenie rozwiązań Marketing Automation oferowanych przez platformę SALESmanago było jednym z kluczowych czynników, które pozwoliły temu startupowi na skuteczne dotarcie do leadów i klientów w wielu kanałach.

Pobierz darmowe Case Study i dowiedz się więcej o wdrożeniu Marketing Automation w firmie Notinote.