Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

 
 

Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji.

W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego rodzaju pochwały dla danych zerowych. Cóż, nie bez powodu skupiliśmy się na nich:

Ale również:

  • Zero-party data pozwala na powrót do korzeni handlu, czyli indywidualnego podejścia do każdego klienta. Przy okazji jest to dokładnie to, czego większość klientów oczekuje dziś od marek.

W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić dokładnie i jakie funkcje CDP zapewnią Ci niezbędne narzędzia.

Innymi słowy, pokażemy Ci praktyczne sposoby hipersegmentacji. Ale najpierw …

 

Kilka apetycznych statystyk dla rozbudzenia wyobraźni

 
  • 77% zwrotu z inwestycji w marketingu pochodzi z precyzyjnie targetowanych i uruchamianych kampanii opartych na segmentacji.
  • Kampanie niekierowane wykazują o 50% niższy CTR niż kampanie oparte na segmentacji
  • Segmentacja prowadzi od 3 do 5% wzrostu zwrotu ze sprzedaży promowanej.
  • Segmentacja daje firmom 60% większe szanse na zrozumienie klientów.
  • Tylko 4% firm prowadzi segmentację z wykorzystaniem wielu typów danych.
  • Korzystanie z person daje 90% firm więcej informacji na temat klientów.

Korzyści z targetowania i segmentacji są tak oczywiste, że zastanawiamy się, dlaczego tak szokująco niewiele firm wykorzystuje kombinowane zbiory danych. Zwłaszcza, gdy dane zero-party wzbogacają profile zbudowane na informacjach behawioralnych first-party.

 

Website Automation – zawartość spersonalizowana w oparciu o dane zero-party

 

Dzięki automatyzacji witryny możesz dostarczać w czasie rzeczywistym, kontekstowe, w pełni zautomatyzowane i spersonalizowane touchpointy. Umożliwia tworzenie zaawansowanych scenariuszy dostarczania treści, takich jak:

  • pop-upy powitalne i pożegnalne
  • wyświetlanie formularzy zgód marketingowych w powiadomieniach Web Push
  • otwieranie okna Live Chat
  • zmiana tekstu w dymku czatu
  • wykonywanie dowolnego javascriptu na stronie

Tworząc scenariusz dla konkretnego klienta, konfigurujesz zestaw funkcji i wskazujesz, jakie zachowanie na stronie powinno wywołać wyświetlenie określonej treści.

Teraz wyobraź sobie to w połączeniu z danymi zero-party.

Przykład:

Korzystając z Centrum Preferencji Klienta, sklep internetowy zebrał informacje, że konkretna klientka preferuje kolor czerwony, lubi letnie sukienki, ma też swój przedział cenowy.

Zasady Automatyzacji Stron WWW działają zarówno dla kontaktów anonimowych, jak i monitorowanych. W tym przypadku wspomoże to nasze starania wzbogacenia danych kontaktów monitorowanych. Teraz wszystkie te dane można aktywować podczas tworzenia reguł automatyzacji. Możesz teraz:

  • przywitać klientkę pop-upem zawierającym wybór czerwonych sukienek w jej przedziale cenowym.
  • rozpocząć czat na żywo z propozycją wszystkich produktów w jej przedziale cenowym, dopasowując je do określonego przez nią typu sukienek.
  • wyświetlić okienko wyjścia z wyborem butów pasujących zarówno do letniej czerwonej sukienki, jak i przedziału cenowego.

Dane typu zero-party pozwolą Ci na hiperpersonalizację wszystkich wiadomości w kanałach Live Chat i na pop-upach.

 

Custom Modal Designer – pop-upy na czas i na ulubionym urządzeniu

 

Custom Modal Designer to zaawansowany kreator, który pozwala tworzyć nie tylko pop-upy zawierające formularz, ale także z samą grafiką. Rozbudowane opcje personalizacji wizualnej każdego widżetu sprawią, że wyskakujące okienka przyciągną uwagę każdego użytkownika. Designer umożliwia wybranym grupom użytkowników wyświetlanie pop-upów zawierających oferty specjalne w oparciu o ich zachowanie na stronie oraz dane CDP.

Dodatkowo masz możliwość ustawienia dokładnej lokalizacji, czasu wyświetlania i czasu pauzy wyświetlania pop-upu.

To doskonała okazja do wykorzystania informacji o czasie i częstotliwości wysyłania wiadomości gromadzonych za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta.

Przykład:

Nasza klientka, fanka czerwonych sukienek, zaznaczyła w Centrum Preferencji Klienta, że ​​chciałaby otrzymywać informacje o produktach. Z łatwością dostosujesz czas wyświetlania powiadomień do określonych przez nią dni a nawet godzin.

Pamiętaj też, że możesz zadać praktycznie każde pytanie za pomocą Centrum Preferencji Klienta, jeśli uważasz, że odpowiedź będzie przydatna dla Twojej działalności. Na przykład, jeśli zapytałeś klientkę, czy woli przeglądać ofertę sklepu na komputerze czy smartfonie, możesz zaprojektować graficzne pop-up za pomocą Custom Modal Designer specjalnie tak, aby pasował do specyfikacji preferowanego urządzenia, co zaoszczędzi Ci wiele pracy.

 

Personal Shopping Inbox – doskonałe uzupełnienie dla Customer Preference Center

 

Personal Shopping Inbox łączy w sobie zalety kilku narzędzi marketingowych. To przede wszystkim Centrum Powiadomień i Lista Życzeń połączona z Rekomendacjami i informacjami o programie lojalnościowym. Łączy w sobie wiadomości typu one-to-one, Listy Życzeń, oferty specjalne i Rekomendacje w jednej, w pełni konfigurowalnej przestrzeni osobistej, dostępnej dla każdego odwiedzającego witrynę.

Możliwe zastosowania Personal Shopping Inbox to:

  • zwiększenie konwersji w sklepie,
  • zwiększenie wartości koszyka,
  • gromadzenie danych typu zero i first-party.

Przykład:

Nasza klientka, jak się okazuje, szuka znacznie więcej niż czerwonych sukienek. Jej Lista Życzeń pełna jest jesiennych produktów, takich jak wełniane rajstopy, spodnie i płaszcze w różnych kolorach. To wszystko dane zero-party, w żaden sposób nie gorsze niż te zebrane za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta. Będą świetnym źródłem informacji do personalizacji strony internetowej, pop-upów generowanych w Custom Modal Designer i do Rekomendacji, które są częścią Personal Shopping Inbox. Z łatwością możesz wyselekcjonować i polecić produkty powiązane z tymi preferowanymi przez nią, w interesującym ją przedziale cenowym.

A skoro zaczęliśmy już o rekomendacjach…

 

Ramki Rekomendacji – produkty preferowane przez klienta od razu na stronie głównej

 

Ramki rekomendacji produktów to najnowocześniejsze narzędzie umożliwiające pełną personalizację oferty prezentowanej w Twoim sklepie internetowym, zarówno dla monitorowanych, jak i anonimowych użytkowników, z wykorzystaniem unikalnej technologii umieszczania ramek na stronie.

Aby lepiej to zrozumieć, spójrz, jak to może wyglądać. Nie tylko wybór produktów wynika z preferencji klienta, wygląd layoutu również można dopasować do określonego stylu.

 
 

Pamiętaj, że w opisanym poniżej przykładzie, ramka zostanie całkowicie spersonalizowana, więc dokładny wygląd kreatora może wyglądać zupełnie inaczej. To zależy od Ciebie i Twoich potrzeb.

Przykład:

Nasza klientka, zaraz po wejściu na stronę, powinna ujrzeć w Ramce Rekomendacji wszystkie produkty powiązane z jej preferencjami, w określonym przedziale cenowym. Połączone dane z Listy Życzeń i Centrum Preferencji Klienta to doskonałe źródło informacji dla Ramek Rekomendacji. Zazwyczaj rekomendacje opierają się na danych first-party i zachowaniu klientów w Internecie. Ramki rekomendacji w SALESmanago można łatwo zbudować na znacznie bardziej wiarygodnych informacjach zero-party.

 

Powiadomienia Web Push – perfekcyjny mix danych zero i first-party

 

Dynamiczne powiadomienia Web Push to krótkie, oparte na danych klienta, wiadomości z osobistymi rekomendacjami, wyświetlanymi w oknie przeglądarki, które mogą być wysyłane zarówno jako komunikacja masowa, jak i one-to-one.

Idealne połączenie zestawów danych do tworzenia spersonalizowanych powiadomień Web Push to kombinacja danych zero i first-party.

Przykład:

Dokładnie tak jak w przypadku Ramek Rekomendacji, dane z Centrum Preferencji Klienta i Listy Życzeń dostarczą Ci kompletnej wiedzy o potrzebach naszej klientki. Różnica polega na czasie wysłania wiadomości – powiadomienia mogą być wysyłane w czasie wybranym przez klientkę. Połączenie tych danych z informacjami behawioralnymi first-party zapewni najlepsze wyniki.

 

Hiperpersonalizowane banery – bo dlaczego nie spersonalizować całej strony?

 

Spersonalizowane banery pozwalają dopasować zawartość witryny do konkretnych zainteresowań użytkowników. Tę treść można dostosować za pomocą narzędzia do segmentacji lub etapu lejka, do którego należy kontakt. Treść można również dostosować do narzędzia reguł automatyzacji.

I nie mówimy tu o starej definicji segmentacji. Tradycyjnie eCommerce dzielił klientów na segmenty według cech demograficznych, psychograficznych, behawioralnych i geograficznych. Ale te czasy już dawno minęły, ponieważ nowe narzędzia marketingowe umożliwiły hipersegmentację. Według Capgemini, hipersegmentacja to „zaawansowane dostosowywanie ofert, treści i doświadczeń klientów w czasie rzeczywistym na indywidualnym poziomie”.

Nie chodzi o tworzenie zaledwie kilku segmentów, na tyle pojemnych, by pomieścić stosunkowo duże grupy ludzi, żeby każdy mógł się gdzieś zmieścić. Hipersegmentacja to tworzenie jak największej liczby segmentów, czasami tylko na chwilę, nawet dla jednego klienta, aby zapewnić niezwykle spersonalizowane doświadczenie.

Jest tylko jeden warunek, aby takie działanie miało sens – takie segmenty muszą być operacyjnie użyteczne.

Przykład:

Więc w zasadzie tak, możesz mieć tyle kompozycji treści witryny, ilu masz klientów. Z czasem, kiedy Twoje relacje z klientami dojrzeją i zbierzesz wystarczająco dużo danych zero-party, nasza fanka czerwonych sukienek zobaczy zupełnie inną stronę, niż jej, kochający stroje sportowe kolega, odwiedzający ten sam sklep internetowy.

 

Podsumowując

 

Możesz działać na wszystkich informacjach zebranych za pośrednictwem Listy Życzeń, a przede wszystkim Centrum Preferencji Klienta, aby hiperpersonalizować:

  • czas i treść wszystkich wiadomości wysyłanych do klientów
  • treść i styl wszystkich banerów i rekomendacji
  • a nawet całą Twoją witrynę!

do potrzeb i preferencji nawet pojedynczego klienta!

Zgranie większości wymienionych funkcji będzie wymagać pewnych zasobów i wysiłku, a nawet elementów pakietu Enterprise. Jeśli chcesz je wykorzystać, skontaktuj się z nami!

 

SALESmanago to jedyna platforma CDXP (all-in-one Customer Data Platform & Customer Experience Platform) wspierana sztuczną inteligencją i wykorzystująca podejście no-code. Używana jest przez ponad 2000 klientów (m.in. Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance, Victoria’s Secret) w 50 krajach. Financial Times określił SALESmanago jako najszybciej rosnącą platformę marketing automation w Europie.

SALESmanago wykorzystuje pełen potencjał danych o klientach, łącząc zaawansowaną analitykę i hiperpersonalizację do dostarczenia w pełni konfigurowalnych, spersonalizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach marketingowych.

Firma zlokalizowana jest w Krakowie i zatrudnia 300 doświadczonych konsultantów, data scientists i inżynierów. SALESmanago działa międzynarodowo dzięki szerokiej sieci ponad 1000 partnerów biznesowych.

Zacznij swoją podróż z SALESmanago od 2-miesięcznego darmowego Proof of Concept. Zarejestruj się na www.salesmanago.pl

Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?
Dlaczego Conversion Rate to najważniejsza metryka w eCommerce?

    W jednym z naszych wcześniejszych wpisów pokazaliśmy, jak zyskujące na popularności podejście CLV-ROI zmienia modele biznesowe eCommerce. Aby jednak znaleźć się w punkcie, w którym Twoi klienci zamieniają się w lojalnych fanów, musisz najpierw zamienić odwiedzających w klientów. Dlatego postrzegamy Conversion Rate (CR), czyli współczynnik konwersji, jako najbardziej fundamentalną metrykę w eCommerce. Bez […]

Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?
Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

    Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji. W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego […]

Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?
Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

    Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:   Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne   Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 2: Narzędzia i porady

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane zero- i first-party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?
Najlepszy przewodnik po danych zero-party i Centrum Preferencji Klienta, Część 1: Co? Dlaczego? Jak?

    Jak można otworzyć nowe możliwości dla reklamy opartej na preferencjach? Jak dodać czynnik ludzki do komunikacji poprzez skonfrontowanie surowych danych z rzeczywistymi potrzebami prawdziwych klientów? Odpowiedź brzmi: dane Zero- i First-Party. Czym one są? Dlaczego warto je zbierać i jak to robić? Oto przewodnik, który pomoże ci wprowadzić więcej konsensusu w relacje z […]

Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI
Rozsądny eCommerce zmierza w kierunku podejścia CLV-ROI

    Last touch ROAS wciąż dominuje wyobraźnię marketerów jako prymitywne, ale proste narzędzie pomiarowe. W nowym krajobrazie eCommerce, zdominowanym przez zagadnienie prywatności, będzie musiało się to zmienić. Wskaźniki dla ROAS ucierpią z uwagi na brak danych z tracking i bardzo ograniczone sposoby identyfikacji urządzeń. Brak plików cookie third-party tylko pogorszy sytuację. Co zastąpi ROAS? […]

Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party
Nieświadomość marketerów eCommerce kosztuje miliony. Pozbądź się ślepoty na dane zero-party

    Niedawne badanie przeprowadzone przez CommerceNext pokazuje, że 39% sprzedawców detalicznych i marek obawia się nowego środowiska post-cookie, zdominowanego przez podejście privacy-first. W badaniu autorzy starali się też dociec, jakich strategii wobec tego środowiska planują użyć marketerzy. Oszałamiający okazała się fakt, że branża eCommerce wydaje się być nieświadoma roli, jaką dane zero-party mogą – […]

Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce
Facebook ma kłopoty i dlaczego dotyczy to eCommerce

    Podczas ostatniej poświęconej wynikom finansowym telekonferencji giganta mediów społecznościowych Facebook nie zabłysnął, co wskazuje na odpływ w internetowej przestrzeni reklamowej. Co to znaczy? W środę, 2 lutego 2022 r., Facebook przeprowadził telekonferencję na temat wyników za IV kwartał. To nie był dla niego moment triumfu. Gigant ogłosił prognozę, zgodnie z którą przychody w […]

7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party
7 inteligentnych sposobów na zmniejszenie śladu węglowego firmy i przekształcenie eCommerce w ECOmerce za pomocą danych zero-party

    Ślad węglowy firm i ich produktów staje się coraz większym problemem dla klientów, a biznes gorączkowo szuka sposobów na jego zmniejszenie. Znaleźliśmy 7 sposobów, na to jak dane zero-party mogą być pomocne w wysiłkach na rzecz wypracowania bardziej zrównoważonego modelu — zarówno pod względem zrównoważenia biznesowego, jak i środowiskowego. Przekształcenie eCommerce w ECOmerce […]

[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć
[Nowa Funkcjonalność] Nowy standard w SaaS. Human Interface przyspiesza nawigację o 60%, wymagając o ⅓ mniej kliknięć

    Aby radykalnie polepszyć komfort korzystania z naszego systemu, przeprojektowaliśmy jego interfejs od podstaw. Na początek przygotowaliśmy pionierskie wytyczne Human Interface, inspirowane najnowszymi trendami projektowymi dla najbardziej intuicyjnych systemów operacyjnych. Skrupulatne wykonanie założeń projektowych umożliwiło nam wyniesienie User Experience do poziomu nieosiągalnego, na dzień dzisiejszy przez żaden system SaaS. Celem, jaki sobie postawiliśmy, było […]