Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

 
 

Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji.

W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego rodzaju pochwały dla danych zerowych. Cóż, nie bez powodu skupiliśmy się na nich:

Ale również:

  • Zero-party data pozwala na powrót do korzeni handlu, czyli indywidualnego podejścia do każdego klienta. Przy okazji jest to dokładnie to, czego większość klientów oczekuje dziś od marek.

W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić dokładnie i jakie funkcje CDP zapewnią Ci niezbędne narzędzia.

Innymi słowy, pokażemy Ci praktyczne sposoby hipersegmentacji. Ale najpierw …

 

Kilka apetycznych statystyk dla rozbudzenia wyobraźni

 
  • 77% zwrotu z inwestycji w marketingu pochodzi z precyzyjnie targetowanych i uruchamianych kampanii opartych na segmentacji.
  • Kampanie niekierowane wykazują o 50% niższy CTR niż kampanie oparte na segmentacji
  • Segmentacja prowadzi od 3 do 5% wzrostu zwrotu ze sprzedaży promowanej.
  • Segmentacja daje firmom 60% większe szanse na zrozumienie klientów.
  • Tylko 4% firm prowadzi segmentację z wykorzystaniem wielu typów danych.
  • Korzystanie z person daje 90% firm więcej informacji na temat klientów.

Korzyści z targetowania i segmentacji są tak oczywiste, że zastanawiamy się, dlaczego tak szokująco niewiele firm wykorzystuje kombinowane zbiory danych. Zwłaszcza, gdy dane zero-party wzbogacają profile zbudowane na informacjach behawioralnych first-party.

 

Website Automation – zawartość spersonalizowana w oparciu o dane zero-party

 

Dzięki automatyzacji witryny możesz dostarczać w czasie rzeczywistym, kontekstowe, w pełni zautomatyzowane i spersonalizowane touchpointy. Umożliwia tworzenie zaawansowanych scenariuszy dostarczania treści, takich jak:

  • pop-upy powitalne i pożegnalne
  • wyświetlanie formularzy zgód marketingowych w powiadomieniach Web Push
  • otwieranie okna Live Chat
  • zmiana tekstu w dymku czatu
  • wykonywanie dowolnego javascriptu na stronie

Tworząc scenariusz dla konkretnego klienta, konfigurujesz zestaw funkcji i wskazujesz, jakie zachowanie na stronie powinno wywołać wyświetlenie określonej treści.

Teraz wyobraź sobie to w połączeniu z danymi zero-party.

Przykład:

Korzystając z Centrum Preferencji Klienta, sklep internetowy zebrał informacje, że konkretna klientka preferuje kolor czerwony, lubi letnie sukienki, ma też swój przedział cenowy.

Zasady Automatyzacji Stron WWW działają zarówno dla kontaktów anonimowych, jak i monitorowanych. W tym przypadku wspomoże to nasze starania wzbogacenia danych kontaktów monitorowanych. Teraz wszystkie te dane można aktywować podczas tworzenia reguł automatyzacji. Możesz teraz:

  • przywitać klientkę pop-upem zawierającym wybór czerwonych sukienek w jej przedziale cenowym.
  • rozpocząć czat na żywo z propozycją wszystkich produktów w jej przedziale cenowym, dopasowując je do określonego przez nią typu sukienek.
  • wyświetlić okienko wyjścia z wyborem butów pasujących zarówno do letniej czerwonej sukienki, jak i przedziału cenowego.

Dane typu zero-party pozwolą Ci na hiperpersonalizację wszystkich wiadomości w kanałach Live Chat i na pop-upach.

 

Custom Modal Designer – pop-upy na czas i na ulubionym urządzeniu

 

Custom Modal Designer to zaawansowany kreator, który pozwala tworzyć nie tylko pop-upy zawierające formularz, ale także z samą grafiką. Rozbudowane opcje personalizacji wizualnej każdego widżetu sprawią, że wyskakujące okienka przyciągną uwagę każdego użytkownika. Designer umożliwia wybranym grupom użytkowników wyświetlanie pop-upów zawierających oferty specjalne w oparciu o ich zachowanie na stronie oraz dane CDP.

Dodatkowo masz możliwość ustawienia dokładnej lokalizacji, czasu wyświetlania i czasu pauzy wyświetlania pop-upu.

To doskonała okazja do wykorzystania informacji o czasie i częstotliwości wysyłania wiadomości gromadzonych za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta.

Przykład:

Nasza klientka, fanka czerwonych sukienek, zaznaczyła w Centrum Preferencji Klienta, że ​​chciałaby otrzymywać informacje o produktach. Z łatwością dostosujesz czas wyświetlania powiadomień do określonych przez nią dni a nawet godzin.

Pamiętaj też, że możesz zadać praktycznie każde pytanie za pomocą Centrum Preferencji Klienta, jeśli uważasz, że odpowiedź będzie przydatna dla Twojej działalności. Na przykład, jeśli zapytałeś klientkę, czy woli przeglądać ofertę sklepu na komputerze czy smartfonie, możesz zaprojektować graficzne pop-up za pomocą Custom Modal Designer specjalnie tak, aby pasował do specyfikacji preferowanego urządzenia, co zaoszczędzi Ci wiele pracy.

 

Personal Shopping Inbox – doskonałe uzupełnienie dla Customer Preference Center

 

Personal Shopping Inbox łączy w sobie zalety kilku narzędzi marketingowych. To przede wszystkim Centrum Powiadomień i Lista Życzeń połączona z Rekomendacjami i informacjami o programie lojalnościowym. Łączy w sobie wiadomości typu one-to-one, Listy Życzeń, oferty specjalne i Rekomendacje w jednej, w pełni konfigurowalnej przestrzeni osobistej, dostępnej dla każdego odwiedzającego witrynę.

Możliwe zastosowania Personal Shopping Inbox to:

  • zwiększenie konwersji w sklepie,
  • zwiększenie wartości koszyka,
  • gromadzenie danych typu zero i first-party.

Przykład:

Nasza klientka, jak się okazuje, szuka znacznie więcej niż czerwonych sukienek. Jej Lista Życzeń pełna jest jesiennych produktów, takich jak wełniane rajstopy, spodnie i płaszcze w różnych kolorach. To wszystko dane zero-party, w żaden sposób nie gorsze niż te zebrane za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta. Będą świetnym źródłem informacji do personalizacji strony internetowej, pop-upów generowanych w Custom Modal Designer i do Rekomendacji, które są częścią Personal Shopping Inbox. Z łatwością możesz wyselekcjonować i polecić produkty powiązane z tymi preferowanymi przez nią, w interesującym ją przedziale cenowym.

A skoro zaczęliśmy już o rekomendacjach…

 

Ramki Rekomendacji – produkty preferowane przez klienta od razu na stronie głównej

 

Ramki rekomendacji produktów to najnowocześniejsze narzędzie umożliwiające pełną personalizację oferty prezentowanej w Twoim sklepie internetowym, zarówno dla monitorowanych, jak i anonimowych użytkowników, z wykorzystaniem unikalnej technologii umieszczania ramek na stronie.

Aby lepiej to zrozumieć, spójrz, jak to może wyglądać. Nie tylko wybór produktów wynika z preferencji klienta, wygląd layoutu również można dopasować do określonego stylu.

 
 

Pamiętaj, że w opisanym poniżej przykładzie, ramka zostanie całkowicie spersonalizowana, więc dokładny wygląd kreatora może wyglądać zupełnie inaczej. To zależy od Ciebie i Twoich potrzeb.

Przykład:

Nasza klientka, zaraz po wejściu na stronę, powinna ujrzeć w Ramce Rekomendacji wszystkie produkty powiązane z jej preferencjami, w określonym przedziale cenowym. Połączone dane z Listy Życzeń i Centrum Preferencji Klienta to doskonałe źródło informacji dla Ramek Rekomendacji. Zazwyczaj rekomendacje opierają się na danych first-party i zachowaniu klientów w Internecie. Ramki rekomendacji w SALESmanago można łatwo zbudować na znacznie bardziej wiarygodnych informacjach zero-party.

 

Powiadomienia Web Push – perfekcyjny mix danych zero i first-party

 

Dynamiczne powiadomienia Web Push to krótkie, oparte na danych klienta, wiadomości z osobistymi rekomendacjami, wyświetlanymi w oknie przeglądarki, które mogą być wysyłane zarówno jako komunikacja masowa, jak i one-to-one.

Idealne połączenie zestawów danych do tworzenia spersonalizowanych powiadomień Web Push to kombinacja danych zero i first-party.

Przykład:

Dokładnie tak jak w przypadku Ramek Rekomendacji, dane z Centrum Preferencji Klienta i Listy Życzeń dostarczą Ci kompletnej wiedzy o potrzebach naszej klientki. Różnica polega na czasie wysłania wiadomości – powiadomienia mogą być wysyłane w czasie wybranym przez klientkę. Połączenie tych danych z informacjami behawioralnymi first-party zapewni najlepsze wyniki.

 

Hiperpersonalizowane banery – bo dlaczego nie spersonalizować całej strony?

 

Spersonalizowane banery pozwalają dopasować zawartość witryny do konkretnych zainteresowań użytkowników. Tę treść można dostosować za pomocą narzędzia do segmentacji lub etapu lejka, do którego należy kontakt. Treść można również dostosować do narzędzia reguł automatyzacji.

I nie mówimy tu o starej definicji segmentacji. Tradycyjnie eCommerce dzielił klientów na segmenty według cech demograficznych, psychograficznych, behawioralnych i geograficznych. Ale te czasy już dawno minęły, ponieważ nowe narzędzia marketingowe umożliwiły hipersegmentację. Według Capgemini, hipersegmentacja to „zaawansowane dostosowywanie ofert, treści i doświadczeń klientów w czasie rzeczywistym na indywidualnym poziomie”.

Nie chodzi o tworzenie zaledwie kilku segmentów, na tyle pojemnych, by pomieścić stosunkowo duże grupy ludzi, żeby każdy mógł się gdzieś zmieścić. Hipersegmentacja to tworzenie jak największej liczby segmentów, czasami tylko na chwilę, nawet dla jednego klienta, aby zapewnić niezwykle spersonalizowane doświadczenie.

Jest tylko jeden warunek, aby takie działanie miało sens – takie segmenty muszą być operacyjnie użyteczne.

Przykład:

Więc w zasadzie tak, możesz mieć tyle kompozycji treści witryny, ilu masz klientów. Z czasem, kiedy Twoje relacje z klientami dojrzeją i zbierzesz wystarczająco dużo danych zero-party, nasza fanka czerwonych sukienek zobaczy zupełnie inną stronę, niż jej, kochający stroje sportowe kolega, odwiedzający ten sam sklep internetowy.

 

Podsumowując

 

Możesz działać na wszystkich informacjach zebranych za pośrednictwem Listy Życzeń, a przede wszystkim Centrum Preferencji Klienta, aby hiperpersonalizować:

  • czas i treść wszystkich wiadomości wysyłanych do klientów
  • treść i styl wszystkich banerów i rekomendacji
  • a nawet całą Twoją witrynę!

do potrzeb i preferencji nawet pojedynczego klienta!

Zgranie większości wymienionych funkcji będzie wymagać pewnych zasobów i wysiłku, a nawet elementów pakietu Enterprise. Jeśli chcesz je wykorzystać, skontaktuj się z nami!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?
6 prognoz na Black Friday dla eCommerce. Czego oczekuje od Ciebie Internet i co z tym zrobić?

    Black Friday będzie rokiem 2022 w pigułce. Internet pęka w szwach od prognoz i strategii. W tym artykule przedstawiamy sześć najbardziej rozpowszechnionych, istotnych lub po prostu interesujących. Przedstawiamy również nasze podejście do nich. Ale przede wszystkim podpowiadamy, co z nimi zrobić. Na honorowe wyróżnienie zasługują prognozy: zabawki rozejdą się jak świeże bułeczki, ubrania […]

Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement
Jak zwiększyć Customer Lifetime Value dzięki platformie Customer Engagement

    Zwiększanie Customer Lifetime Value to jeden z najskuteczniejszych sposobów na podniesieniea przychodów. W końcu klient, którego już mamy, kosztuje nas znacznie mniej niż konwersja nowego użytkownika. W tym artykule pokażemy cztery scenariusze, w których możesz inteligentnie wykorzystać platformę Customer Engagement, aby zapewnić klientom większą wartość i zarobić więcej pieniędzy w tym procesie.   […]

Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku
Idealna strona docelowa – audyt Landing Page’a krok po kroku

    Wyobraź sobie, że masz niesamowicie efektowną stronę docelową, dzięki której dynamicznie przybywa Ci nowych leadów. Statystyki pną się w górę, a sprzedaż rośnie w oszałamiającym tempie. Jak stworzyć dobry landing page, który przyciągnie uwagę? Landing page, czyli strona docelowa, to miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę lub link w mailu trafia odbiorca. Od dobrze stworzonej […]

SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.
SALESmanago wzmacnia zespół C-Level Exec, szykując się na czterokrotny wzrost na terenie Europy, i doskonaląc swoje wsparcie marketerów eCommerce … z głową.

    26 września 2022, Kraków: Po dziewięciocyfrowej inwestycji ze strony Silver Tree i Perwyn, SALESmanago wzmacnia swój zespół wykonawczy C-Level. Celem jest zwiększyć przychody z 20 do 100 milionów Euro w ciągu najbliższych czterech lat i objąć pozycję europejskiego lidera customer engagement.   Nowi członkowie C-Level to doświadczeni liderzy z organizacji B2B, eCommerce i […]

Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku
Badanie firmy Forrester Consulting: 90% firm marketingowych rozpocznie pozyskiwanie Danych Zero-Party w ciągu roku

    Prawie wszyscy przedsiębiorcy planują rozpocząć pozyskiwanie Danych Zero-Party w celu rozwiązania problemu deprecjacji informacji. Jednocześnie, jak pokazują badania Forrestera, mniej niż połowa z nich wie, jak z powodzeniem korzystać z takich zbiorów danych!   W lutym 2022 r. Forrester Consulting przeprowadził ankietę wśród 200 osób decyzyjnych różnych szczebli (manager+), skoncentrowanych na pozyskiwaniu klientów. […]

Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?
Czy Customer Engagement Platform to tylko chwytliwy buzzword na CDP?

    Customer Engagement Platform to znacznie więcej niż platforma Customer Data, którą już znasz, być może nawet używasz. Jej funkcje znacznie wykraczają poza zbieranie i ujednolicanie danych, a umacniający wpływ na zespoły marketingowe jest ogromny. W tym artykule szczegółowo wyjaśnimy różnicę między tymi systemami. Aby stawić czoła wyzwaniom obecnej recesji, marketerzy muszą w dużym […]

Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?
Recesja lojalności w eCommerce. Jak ma sobie z nią radzić marketer?

    Inflacja sprawia, że klienci zastanawiają się dwa razy, nim otworzą portfel. I choć wciąż kupują, to ich zachowanie się zmieniło. W sektorze eCommerce obserwujemy inflacyjną recesję lojalności, która stawia marketerów w paradoksalnej sytuacji: muszą zwiększać swoją efektywność bez zwiększania kosztów operacyjnych. Jest z tego wyjście  – z głową.   Zachowanie klientów się zmieniło […]

Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce
Skąd ten Lean? Nowe podejście SALESmanago do marketingu w eCommerce

    Jak w chińskim przysłowiu, żyjemy w ciekawych czasach, które zmuszają nas do przekraczania ograniczeń i jeszcze efektywniejszego działania – mówiąc prościej, zgodnie z zasadami lean. W tym artykule przedstawiamy najpilniejsze wyzwania w dzisiejszym marketingu eCommerce i dostarczamy wskazówek, jak przygotować się na zmiany, których efekty już widzimy wokół nas.   Ciekawe czasy   […]

4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!
4 sposoby na personę i odszukanie wartościowych nabywców we własnej bazie danych – z głową!

    W poprzednim artykule zwróciliśmy uwagę, że Lean Marketing wymaga inteligentnych, wysoce wydajnych, drobnych kroków, zamiast wielkich planów marketingowych. W tym artykule pokażemy 4 praktyczne sposoby na wykonanie takich kroków i znalezienie wartościowych klientów we własnej bazie danych.   Wzmocnienie elementów strategii lean   Jak wskazaliśmy również w poprzednim artykule, niektóre elementy strategii Lean […]

Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?
Dlaczego Lean Marketing to strzał w dziesiątkę dla eCommerce?

    Najpierw było Lean Manufacturing, potem Lean Management. Ukonstytuowały one powszechne rozumienie terminu Lean, który oznacza osiąganie celów bez kosztownych strat lub nadwyżek – czasu, zasobów lub wysiłku. Lean Marketing zawiera wszystkie te elementy, a ponadto czerpie wiele ze stylu zarządzania projektami Agile. Lean Marketing jest również znacznie łatwiejszy, gdy masz platformę Customer Data […]